<<vissza


Yamaha XVS 650 Classic - A kistestvér
(Küldte: Marcipa)

Ez az elsõ motorom, amit 17 év várakozás elõzött meg. A megvásárlás elõtt nagy gondban voltam. Friss jogsi és mit vegyek? Abban biztos voltam, hogy valamilyen chopper vagy cruiser, de milyen legyen és mekkora? Gondolom, sokan vannak ezzel így. A választás a Yamaha mivel ez tetszett a legjobban a kínálatból. Még mindig ott a 3 lehetõség 650, 1100, 1600. Az ember fia ilyenkor még eléggé fél, hogy fog megbirkózni a nagyvassal. Mindent összevetve (pénz, bátorság, tudás (pillanatnyi)) a 650 -es mellett döntöttem. Kínálkozott egy megkímélt darab (mintha új lenne) megvettem. Száguldoztam vele hazafelé egyenesen. Madarat lehetett volna velem fogatni. Kényelmes, gyors, könnyû vele lavírozni, egyszerûen tökéletes. Az elsõ pár hónap így telt. Egyre jobban összeszoktunk. Persze az elején kb. 100 fölé nem nagyon mentem, de ez szerintem arra jó, hogy nem csavarodtam fel a fára. A következõ szezonban kezdtek jönni a gondok. Egyre kisebb a vas. Akkor kezdtem érezni a gondot, amikor már többször 100 felett haladtam. Ennek a típusnak van egy széria hibája, a hátsó sárvédõt tartó csavarok közül (4) egy mindig kirázódik. Persze ez azért van, mert 100 és 110 között úgy ráz, mintha le akarna dobni magáról. Ez egy igazi vasló. J Szerencsére amióta beragasztották a szervizben attól kezdve megszûnt a probléma. Más gondom nincs a géppel csak egy kicsit hosszabb, lenne és erõsebb. Tehát most ismét itt a dilemma. Mi legyen a következõ? Wild star vagy Midnight star ez a nagy kérdés, mert az biztos, hogy Yamaha. Íme egy kis technika az ülés pozíció nagyon kényelmes és kb. 100 km megtételéig semmi gond nincs a kényelemmel, utána jól esik kicsit megpihenni. A lábtartók helyzete nekem kicsit közel van, de egy 170 cm körüli embernek pont ideális, a hátsó is alacsonyabb személynek való. Lapos sarkú cipõben nincs gond, de ha magas a sarok, akkor vigyázni kell, hogy a kipufogó nehogy leégesse a sarkát. A váltó és a kuplung pontosan dolgozik, nem csörög, nem kattog. A fékek jól adagolhatóak biztos megállást jelentenek. Ha ketten megyünk, akkor megérzi a kicsike, sima úton nincs még nagy gond, de a gyorsításnál akad. Lehet hogy, kevés a 29KW? Az extrák száma egyszerûen felfoghatatlan, szerintem mindenki megtalálja, amit szeretne és az árak az olcsótól a méreg drágáig, terjednek. Összességében egy tökéletes tanuló motor, csak nehogy hamar kinõjétek.

Mûszaki adatok:
Motortípus: négyütemû, levegõhûtéses, SOHC, V-2
Hengerûrtartalom: 649 ccm Furat x Löket: 81mm x 63mm
Kompressziós arány: 9.0:1
Maximális teljesítmény: 29,4 KW (40 HP)@ 6500 fordulat
Maximális nyomaték: 50,9 Nm (5,1 kg-m) @ 3000 fordulat
Kenés: Nedves karterolajozás
Karburátor: Mikuni BDS28/2
Kuplung típus: Olajban úszó, többtárcsás
Gyújtási rendszer: TCI
Indítási rendszer: Elektromos
Váltórendszer: Vonóékes, 5sebességes
Végsõ hajtás: Kardánhajtás Primer hajtás áttétele 1,789 Végsõ hajtás áttétele 3,071
Üzemanyagtank kapacitás: 16 literes tartalék: 3liter
Olajtank kapacitás: 3,2 liter
Váz: Acél bölcsõváz
Elsõ felfüggesztés: Teleszkópvilla
Elsõ rugóút: 140mm
Hátsó felfüggesztés: Lengõkar Monocross
Hátsó rugóút: 86mm
Elsõ fék: Szimpla tárcsa, O 298mm
Hátsó fék: Dob, O 200mm
Elsõ gumi: 160/90-16 67S
Hátsó gumi: 170/80-15M/C 77S
Hosszúság (mm): 2450mm
Szélesség (mm): 930mm
Magasság (mm): 1105mm
Ülésmagasság (mm): 710mm
Tengelytáv (mm): 1625mm
Minimális hasmagasság (mm): 145mm
Saját tömeg (kg): 229


<<vissza

- FEL -