<<vissza


Yamaha XVS 1100 Classic - A megbízható útitárs

Az elsõ nagy motorom. Mikor a szalonban nézegettem, meg voltam rémülve kicsit a méreteitõl. Félelmetes széles tank, robosztus megjelenés. Elsõre egy 270 kg.-os vassal kezdjek? Szerencsére a motorszalonok közti kalandozásaim során összeakadtam egy eladóval a suzukinál, aki nagyon határozottan akarta eladni nekem az 1500-as intrudert, bár a motorról nem is, de a nagyköbcentirõl meggyõzött. Azóta is hálás vagyok neki, mert nem estem bele a "kisköbcenti csapdájába", és öt perc múlva nem kellett egy nagyobb gépet vennem, ahogy ezt sokan tették és teszik mostanában is. Az azóta rámragadt tapasztalat mondatja velem, hogy 1000 köbcenti alatt nem érdemes motort venni, V2-ben.
A Drag Star 1100 Classic a legszebb cruiserek egyike. Nagyon mutatós, szép vonalvezetésû gép, rendelkezik minden olyan látványelemmel, amit az ember elvár ebben a kategóriában. Egyeseknek talán kicsit sok rajta a mûanyag alkatrész, de a kifogástalan kidolgozásnak köszönhetõen engem nem zavar. A fekete mellett, 2003-as évben gyártott pezsgõmetál/barna szín, különösen jól el van találva, kiemeli a hagyományos színek közül és vonzza az ember tekintetét. A krómozás mindenhol kiváló minõségû, az ülések kellemes tapintású bõrrel vannak bevonva. A tükrök és a kipufogók formáját jól eltalálták, de az indexek és a hátsó lámpa lehetne kicsit egyedibb. Az elsõ sárvédõ vonalvezetése amellett hogy szép még hasznos is mert nem veri a lábadra az esõt.

Kényelmi szempontból a kormány íve megfelelõ, a kezelõszervek kézre esnek. Az üléspozíció 180 cm-ig jó, felette kicsit rövid a lábnak, a trepni miatt valamennyire kezelhetõ a dolog de váltásoknál sokat kell elõre-hátra mozgatni a lábat. Az elsõ ülés kialakítása nem jó. 120 km. megtétele után már kezd sajogni a hátsóm. Ez elmondható a hátsó ülésrõl is, ne tévesszen meg senkit a nagy párnázottság látványa. A hátsó lábtartók nagyon közel vannak a kipufogóhoz, ezért ráég az utas cipõsarka, bármennyire is vigyáz. A rugózás cruiseresen kemény, két személy esetén nagyobb bukkanóknál koppan a hátsó teló, ezen lehet valamit segíteni a keményebbre állítással, ami azért a kényelem rovására megy.
A motor egyenletesen jár, jól reagál a gázadásra. A nyomaték miatt 60 km/h-tól már simán ötödikben kapcsolhatunk. A hangja gyárilag természetesen nagyon szolid. A bejárató 2000 km. után ki lehet venni az utolsó fojtást (három lapocska), ez még nem árt a motornak és így már megfelelõ hangja van. Akinek ez nem elég rengeteg fajta kipufogó kapható. A kardánhajtás nem igazán hagyománytisztelõ megoldás, de nagyon üzembiztos és jóval kevesebb karbantartást igényel, mint a bordásszíj vagy a lánc.
A kuplung könnyen kezelhetõ, sûrû váltásoknál (város) a bovden kissé megnyúlik. A válltó pontosan mûködik, hirtelen egyesbõl kettesbe váltás során hajlamos üresbe ugrani, de ez normális használatnál nem jelentkezik. A váltásoknál halható kisebb csattanás ne ijesszen meg senkit, ez normális jelenség. A fék jól fog, elöl kettõ hátul egy tárcsafék biztonságosan állítja meg a gépet. Itt hívnám fel a figyelmet a hátsó fék használatára, ami egy több mint háromszáz utazótömegû test megállításánál szükséges.
Fogyasztása használattól függõen 6 liter körül mozog, 17 literes tankkal kb. 240 km távolságot tehetünk meg, persze 130 fölött már erõsebben szív a paripa.
Vezetéstechnikailag a motor nagyon barátságosan viselkedik. Egy hónapos összeszokás után, szinte nulla elõgyakorlattal, már jól tudtam kezelni. Méretei ellenére könnyen manõverezhetõ, általában úgy reagál, ahogy számítasz rá, viszonylag jól el lehet férni a kocsik között is. Az egész konstrukció nagyon üzembiztos, a idõszakos karbantartó szervizen kívül nem igényel nagyobb ráfordítást, ami a szervizek színvonalát, munkavégzését, árait tekintve igen elõnyös tulajdonság.

Nincs is semmi gond az elsõ, esetleg második (kinek hogy) évig. Nekem az elsõ év után kezdtek elõjönni a problémáim. Tizenpárezer km. után kimotoroztam a gépet és elõjöttek a hiányosságok motorikusan. A 62 ló 90 km/h- val szeret szaladni, ilyenkor kellemesen duruzsol a motor, ha haladósabbra vesszük a formát 110 -tõl változik a kép. Simán viszi az utazó 130-140-et is, de ilyenkor már nyoma sincs a kellemes dübörgõ hangnak, az érzése olyan az embernek mintha gyilkolná a gépet annyira pörög, 140 fölött zavaró a kormányban érezhetõ folyamatos apró rezonálás. Gyorsabb kanyarvételnél hintázik az eleje, és természetesen húzód a trepni alját, ha még egy kis bucka is van, akkor a váz alját is könnyen odavered.

Összefoglalva a Drag Star Classic 1100 egy remek induló motor. Szép, megbízható, könnyen kezelhetõ, ha odafigyelsz rá örök darab, bártan ajánlom mindenkinek, aztán ki-ki vérmérséklete szerint vagy továbblép vagy nem.

Smash

Mûszaki adatok:
Motortípus: négyütemû, levegõhûtéses, SOHC , 75° V-2
Hengerûrtartalom: 1063 ccm Furat x Löket: 95mm x 75mm
Kompressziós arány: 8.3:1
Maximális teljesítmény: 46KW (62,6 HP) @ 5750 fordulat
Maximális nyomaték: 85 Nm (8,7 kg-m) @ 2500 fordulat
Kenés: Nedves karterolajozás
Karburátor: Mikuni BDS37/2
Kuplung tipus: Olajban úszó, többtárcsás
Gyújtási rendszer: TCI
Indítási rendszer: Elektromos
Váltórendszer: Vonóékes, 5sebességes
Végsõ hajtás: Kardánhajtás Primer hajtás áttétele 1,660 Végsõ hajtás áttétele 2,875
Üzemanyagtank kapacitás: 17 literes tartalék: 4, 5 liter
Olajtank kapacitás: 3,6 liter
Váz: Dupla acél bölcsõváz
Elsõ felfüggesztés: Teleszkópvilla Elsõ rugóút: 140mm
Hátsó felfüggesztés: Lengokar áttételi karral
Hátsó rugóút: 113mm
Elsõ fék: Dupla tárcsafék, Ø 298mm
Hátsó fék: Szimpla tárcsafék, Ø 282mm
Elsõ gumi: 130/90-16 67S
Hátsó gumi: 170/80-15 M/C 77S
Hosszúság (mm): 2460mm
Szélesség (mm): 945mm
Magasság (mm): 1095mm
Ülésmagasság (mm): 710mm
Tengelytáv (mm): 1645mm
Minimális hasmagasság (mm): 145mm
Saját tömeg (kg): 272kg


<<vissza

- FEL -