<<vissza
Yamaha XVS 1100
Classic -
A megbízható útitárs
Az elsõ nagy
motorom. Mikor a szalonban nézegettem, meg voltam rémülve
kicsit a méreteitõl. Félelmetes széles tank,
robosztus megjelenés. Elsõre egy 270 kg.-os vassal kezdjek?
Szerencsére a motorszalonok közti kalandozásaim során
összeakadtam egy eladóval a suzukinál, aki nagyon határozottan
akarta eladni nekem az 1500-as intrudert, bár a motorról
nem is, de a nagyköbcentirõl meggyõzött. Azóta
is hálás vagyok neki, mert nem estem bele a "kisköbcenti
csapdájába", és öt perc múlva nem kellett
egy nagyobb gépet vennem, ahogy ezt sokan tették és
teszik mostanában is. Az azóta rámragadt tapasztalat
mondatja velem, hogy 1000 köbcenti alatt nem érdemes motort
venni, V2-ben.
A Drag Star 1100 Classic a legszebb cruiserek egyike. Nagyon mutatós,
szép vonalvezetésû gép, rendelkezik minden
olyan látványelemmel, amit az ember elvár ebben a
kategóriában. Egyeseknek talán kicsit sok rajta a
mûanyag alkatrész, de a kifogástalan kidolgozásnak
köszönhetõen engem nem zavar. A fekete mellett, 2003-as
évben gyártott pezsgõmetál/barna szín,
különösen jól el van találva, kiemeli a hagyományos
színek közül és vonzza az ember tekintetét.
A krómozás mindenhol kiváló minõségû,
az ülések kellemes tapintású bõrrel vannak
bevonva. A tükrök és a kipufogók formáját
jól eltalálták, de az indexek és a hátsó
lámpa lehetne kicsit egyedibb. Az elsõ sárvédõ
vonalvezetése amellett hogy szép még hasznos is mert
nem veri a lábadra az esõt.
Kényelmi
szempontból a kormány íve megfelelõ, a kezelõszervek
kézre esnek. Az üléspozíció 180 cm-ig
jó, felette kicsit rövid a lábnak, a trepni miatt valamennyire
kezelhetõ a dolog de váltásoknál sokat kell
elõre-hátra mozgatni a lábat. Az elsõ ülés
kialakítása nem jó. 120 km. megtétele után
már kezd sajogni a hátsóm. Ez elmondható a
hátsó ülésrõl is, ne tévesszen
meg senkit a nagy párnázottság látványa.
A hátsó lábtartók nagyon közel vannak
a kipufogóhoz, ezért ráég az utas cipõsarka,
bármennyire is vigyáz. A rugózás cruiseresen
kemény, két személy esetén nagyobb bukkanóknál
koppan a hátsó teló, ezen lehet valamit segíteni
a keményebbre állítással, ami azért
a kényelem rovására megy.
A motor egyenletesen jár, jól reagál a gázadásra.
A nyomaték miatt 60 km/h-tól már simán ötödikben
kapcsolhatunk. A hangja gyárilag természetesen nagyon szolid.
A bejárató 2000 km. után ki lehet venni az utolsó
fojtást (három lapocska), ez még nem árt a
motornak és így már megfelelõ hangja van.
Akinek ez nem elég rengeteg fajta kipufogó kapható.
A kardánhajtás nem igazán hagyománytisztelõ
megoldás, de nagyon üzembiztos és jóval kevesebb
karbantartást igényel, mint a bordásszíj vagy
a lánc.
A kuplung könnyen kezelhetõ, sûrû váltásoknál
(város) a bovden kissé megnyúlik. A válltó
pontosan mûködik, hirtelen egyesbõl kettesbe váltás
során hajlamos üresbe ugrani, de ez normális használatnál
nem jelentkezik. A váltásoknál halható kisebb
csattanás ne ijesszen meg senkit, ez normális jelenség.
A fék jól fog, elöl kettõ hátul
egy tárcsafék biztonságosan állítja
meg a gépet. Itt hívnám fel a figyelmet a hátsó
fék használatára, ami egy több mint háromszáz
utazótömegû test megállításánál
szükséges.
Fogyasztása használattól függõen
6 liter körül mozog, 17 literes tankkal kb. 240 km távolságot
tehetünk meg, persze 130 fölött már erõsebben
szív a paripa.
Vezetéstechnikailag a motor nagyon barátságosan
viselkedik. Egy hónapos összeszokás után, szinte
nulla elõgyakorlattal, már jól tudtam kezelni. Méretei
ellenére könnyen manõverezhetõ, általában
úgy reagál, ahogy számítasz rá, viszonylag
jól el lehet férni a kocsik között is. Az egész
konstrukció nagyon üzembiztos, a idõszakos karbantartó
szervizen kívül nem igényel nagyobb ráfordítást,
ami a szervizek színvonalát, munkavégzését,
árait tekintve igen elõnyös tulajdonság.
Nincs is semmi gond
az elsõ, esetleg második (kinek hogy) évig. Nekem
az elsõ év után kezdtek elõjönni a problémáim.
Tizenpárezer km. után kimotoroztam a gépet és
elõjöttek a hiányosságok motorikusan. A 62 ló
90 km/h- val szeret szaladni, ilyenkor kellemesen duruzsol a motor, ha
haladósabbra vesszük a formát 110 -tõl változik
a kép. Simán viszi az utazó 130-140-et is, de ilyenkor
már nyoma sincs a kellemes dübörgõ hangnak, az
érzése olyan az embernek mintha gyilkolná a gépet
annyira pörög, 140 fölött zavaró a kormányban
érezhetõ folyamatos apró rezonálás.
Gyorsabb kanyarvételnél hintázik az eleje, és
természetesen húzód a trepni alját, ha még
egy kis bucka is van, akkor a váz alját is könnyen
odavered.
Összefoglalva
a Drag Star Classic 1100 egy remek induló motor. Szép, megbízható,
könnyen kezelhetõ, ha odafigyelsz rá örök
darab, bártan ajánlom mindenkinek, aztán ki-ki vérmérséklete
szerint vagy továbblép vagy nem.
Smash
Mûszaki adatok:
Motortípus: négyütemû,
levegõhûtéses, SOHC , 75° V-2
Hengerûrtartalom: 1063 ccm Furat x Löket: 95mm x 75mm
Kompressziós arány: 8.3:1
Maximális teljesítmény: 46KW (62,6 HP) @ 5750 fordulat
Maximális nyomaték: 85 Nm (8,7 kg-m) @ 2500 fordulat
Kenés: Nedves karterolajozás
Karburátor: Mikuni BDS37/2
Kuplung tipus: Olajban úszó, többtárcsás
Gyújtási rendszer: TCI
Indítási rendszer: Elektromos
Váltórendszer: Vonóékes, 5sebességes
Végsõ hajtás: Kardánhajtás Primer hajtás
áttétele 1,660 Végsõ hajtás áttétele
2,875
Üzemanyagtank kapacitás: 17 literes tartalék: 4, 5
liter
Olajtank kapacitás: 3,6 liter
Váz: Dupla acél bölcsõváz
Elsõ felfüggesztés: Teleszkópvilla Elsõ
rugóút: 140mm
Hátsó felfüggesztés: Lengokar áttételi
karral
Hátsó rugóút: 113mm
Elsõ fék: Dupla tárcsafék, Ø 298mm
Hátsó fék: Szimpla tárcsafék, Ø
282mm
Elsõ gumi: 130/90-16 67S
Hátsó gumi: 170/80-15 M/C 77S
Hosszúság (mm): 2460mm
Szélesség (mm): 945mm
Magasság (mm): 1095mm
Ülésmagasság (mm): 710mm
Tengelytáv (mm): 1645mm
Minimális hasmagasság (mm): 145mm
Saját tömeg (kg): 272kg
<<vissza
|