<<vissza
Suzuki
VL 1500 Intruder
(Küldte:
Mike)
Hát
igen. Itt a nyomatékkirály.
A piacon kapható modellek közül ez a típus nem
a legkecsesebb, igen merevre sikerült a design.(dizájn).
Mikor elõször felülök rá az elsõ benyomásom,
hogy ez egy igen izmos cirkáló, fotelhez hasonlítható
komforttal. Ezt a lábtartó trepnik pozíciója
igencsak megerõsíti. A hatalmas vas, ami a lábam
közé került, valami brutál benyomást kelt.
Különösen, ha valaki egy kisebb motor után vált
erre a nagyobbra, mint én.
Ha beindítom a benyomás nem lesz rosszabb, szépen
erõteljesen brummog alattam, még így is, gyári
kipufogóval. A kormány a maga 90 cm szélességével
valami masztodon. A kezelõszervek nagysága is meglepõ,
egyszerre kuplungolni, és indexelni csak az igen nagyra nõttek
tudnak rajta, (vagy ha ideiglenesen meg tudod nyújtani az ujjaidat).
Ha nem lehetne állítani a kuplung, és a fékkar
távolságát a markolattól, hosszútávon
nehézkes lenne ezek használata. Én 182 cm magas vagyok,
és a legközelebbire vannak állítva a karok,
és így talán elfogatható. Amikor beteszed
egyesbe, és lassan elindulsz vele, már érzed hogy
az erõ amit eddig sejtettél, az tényleg jelen van.
Innentõl kezdve csak méltóságteljesen gurul
a vas, jó hosszú sebességfokozatokkal. A városban
3-asban tökéletesen el lehet vele közlekedni, szinte
álló helyzetbõl elviszi 80 km/h-ig és még
nem pörög. A vas méretei szélessége miatt
a városi cirkálás felejtve. Még álló
kocsisor között is nehezen megyek el vele. Viszont ha van hely,
a terelgetése meglepõen könnyû, a nagy méret
ellenére is.
De ennek a gépnek az igazi eleme az országút. Ezt
arra tervezték. Eleinte tartós haladás úgy
120-al, motor kellemesen brummog, abszolút nincs túlpörgetve,
de valami sejtés folytán gondoltam hátha van még
egy sebesség felfelé. Hát volt, a fordulat visszaesett
szinte alapjáratira.
A kanyarstabilitása némi kívánnivalót
hagy maga után. Erõs döntéskor az eleje mintha
egy kicsit szitálna, és el(cs)úszásra hajlamos
tendenciát mutat. Ez valószínûleg azért
van, mert a tank helyén csak az elektromos kütyük vannak.
Maga a tank az ülés alatt helyezkedik el, ezért a súlypont
is hátrébb-lejjebb van.
A fékek sajnos borzalmasak. Nagyon gyengék, tiszta erõbõl
kell dolgoztatni õket egy pánikszituációnál.
Szerintem ez nagy negatívum, egy ilyen monstrumhoz, (300 kg) jobb
fék dukálna, pedig elöl dupla, hátul szimpla
tárcsafékkel van szerelve.
Fogyasztása meglepõen kicsi, (valószínûleg
a befecskendezéses technikának köszönhetõen),
városban 6,2 autópályán 120 km/ó -
ás sebességnél, pedig lecsúszik 5,2-re.
Mindent összevetve az ár/érték arány
szerintem nagyon jó, szerencsére a hátrányok
nem húzzák le annyira, hogy ne lehessen megvenni, és
sok évig boldogan motorozni rajta.
Elõnyök:
Hátrányok:
nyomatékos motor, gyenge fékek,
könnyû kezelhetõség, gyenge lámpa,
elõnyös fogyasztás, (az 1500 cm3-hez képest)
sûrû szerviz intervallum (6000km)
Fogyasztás:
5,5 L/100 pályán 130-as átlag 2 fõ+csomagok,
5,1 L/100 szerpentineken nézegetõs tempóban
<<vissza
|