<<vissza


Suzuki VL 1500 Intruder
(
Küldte: Mike)

Hát igen. Itt a nyomatékkirály.
A piacon kapható modellek közül ez a típus nem a legkecsesebb, igen merevre sikerült a design.(dizájn).
Mikor elõször felülök rá az elsõ benyomásom, hogy ez egy igen izmos cirkáló, fotelhez hasonlítható komforttal. Ezt a lábtartó trepnik pozíciója igencsak megerõsíti. A hatalmas vas, ami a lábam közé került, valami brutál benyomást kelt. Különösen, ha valaki egy kisebb motor után vált erre a nagyobbra, mint én.
Ha beindítom a benyomás nem lesz rosszabb, szépen erõteljesen brummog alattam, még így is, gyári kipufogóval. A kormány a maga 90 cm szélességével valami masztodon. A kezelõszervek nagysága is meglepõ, egyszerre kuplungolni, és indexelni csak az igen nagyra nõttek tudnak rajta, (vagy ha ideiglenesen meg tudod nyújtani az ujjaidat). Ha nem lehetne állítani a kuplung, és a fékkar távolságát a markolattól, hosszútávon nehézkes lenne ezek használata. Én 182 cm magas vagyok, és a legközelebbire vannak állítva a karok, és így talán elfogatható. Amikor beteszed egyesbe, és lassan elindulsz vele, már érzed hogy az erõ amit eddig sejtettél, az tényleg jelen van. Innentõl kezdve csak méltóságteljesen gurul a vas, jó hosszú sebességfokozatokkal. A városban 3-asban tökéletesen el lehet vele közlekedni, szinte álló helyzetbõl elviszi 80 km/h-ig és még nem pörög. A vas méretei szélessége miatt a városi cirkálás felejtve. Még álló kocsisor között is nehezen megyek el vele. Viszont ha van hely, a terelgetése meglepõen könnyû, a nagy méret ellenére is.
De ennek a gépnek az igazi eleme az országút. Ezt arra tervezték. Eleinte tartós haladás úgy 120-al, motor kellemesen brummog, abszolút nincs túlpörgetve, de valami sejtés folytán gondoltam hátha van még egy sebesség felfelé. Hát volt, a fordulat visszaesett szinte alapjáratira.
A kanyarstabilitása némi kívánnivalót hagy maga után. Erõs döntéskor az eleje mintha egy kicsit szitálna, és el(cs)úszásra hajlamos tendenciát mutat. Ez valószínûleg azért van, mert a tank helyén csak az elektromos kütyük vannak. Maga a tank az ülés alatt helyezkedik el, ezért a súlypont is hátrébb-lejjebb van.
A fékek sajnos borzalmasak. Nagyon gyengék, tiszta erõbõl kell dolgoztatni õket egy pánikszituációnál. Szerintem ez nagy negatívum, egy ilyen monstrumhoz, (300 kg) jobb fék dukálna, pedig elöl dupla, hátul szimpla tárcsafékkel van szerelve.
Fogyasztása meglepõen kicsi, (valószínûleg a befecskendezéses technikának köszönhetõen), városban 6,2 autópályán 120 km/ó - ás sebességnél, pedig lecsúszik 5,2-re.
Mindent összevetve az ár/érték arány szerintem nagyon jó, szerencsére a hátrányok nem húzzák le annyira, hogy ne lehessen megvenni, és sok évig boldogan motorozni rajta.

Elõnyök: Hátrányok:
nyomatékos motor, gyenge fékek,
könnyû kezelhetõség, gyenge lámpa,
elõnyös fogyasztás, (az 1500 cm3-hez képest) sûrû szerviz intervallum (6000km)

Fogyasztás: 5,5 L/100 pályán 130-as átlag 2 fõ+csomagok,
5,1 L/100 szerpentineken nézegetõs tempóban


<<vissza

- FEL -