<<vissza


Harley-Davidson Sportster XL 883 R
(Küldte: Jimbo)

Azzal az információval nekifutva, hogy a sportster az egyik kezdő lépés a Harley Davidson életérzésbe, vásároltam egy ilyen motorkerékpárt. Ami miatt a sporik közül a Roadsterre esett a választásom, az a dupla tárcsafék, és a matt fekete blokk. Ma már nem vagyok annyira híve a fuxos csillogásnak, mint régen és a fekete blokk agresszívabb külsőt kölcsönöz a motornak
.

A motorkerékpár hamisítatlanul Harley. Ráadásul még nem injektoros (ami sajnos 2007-tõl már csak múlt). Rezeg, ráz, csörög. A motorblokkból olyan hangok törnek fel, mintha egy zacsiban csomó csavar anyát rázogatnánk. Nagyon jópofa látvány, hogy - mindenféle kiegyensúlyozás ellenére - a kicsi EVO külön mozog a váztól.
A hangja azonban csalódás volt számomra, mert nincs.
Teljesítménye kb. megegyezik az 1100-as Yamaha Drag Star tudásáéval. Viszont rendkívül fordulékony és jól dönthetõ (bár a gyári gumi tapadása - ami köztudottan a HD-nál igen gyenge - határt szab a kanyarvadászatnak).
 A 12,5 l-es tank kapacitása kb. 200 km-re elegendõ, ami némileg csökken egy 1200-as tuning esetén.

A kényelmesnek titulált középre helyezett lábtartók egyáltalán nem nyújtanak kényelmes üléspozíciót. Egy hosszabb túrán hamar elkezd az ember háta hasogatni, nem beszélve arról, hogy a láb földre helyezése közben olykor könnyen beleakad a nadrág. Ebbõl adódóan a lábtartó elõre helyezése alapvetõen szükséges.

A motor egyszemélyes motorozásra alkalmas. Mivel könnyû, keskeny, karcsú, így két személlyel egyáltalán nem élvezetes a motorozás.
A hátsó rugók három fokozatban állíthatók, de a HD nem ad az újonnan vásárolt motorkerékpárhoz szerszám készletet, így egy laikus számára mégsem állítható az elõfeszítés. A kuplung könnyen kezelhetõ, régebbi modellekkel ellentétben, a 2006-os évjáratnál, már 25%-al lágyabb lett. A váltót keményen, mondhatni férfiasan kell kezelni, de mindig megtalálod a megfelelõ sebességfokozatot és hangos csattanással jelzi, hogy helyben vagy. Igaz nekem az üressel néha van egy kis gondom.
A motorkerékpár féke jó. Ehhez nincs mit pluszban hozzáfûzni, ezen a modellen elõl dupla tárcsa van ami határozottan teszi a dolgát.
Az olajbetöltõ kupak igen szépen sikerült kivitelezés, viszont használata annál több bosszúságot okoz. Nehéz a ki és betekerés. Egyszerûen nehezen jár és az ülés is útban van.

883-ról 1200 cm3-re bõvítés után a motor teljesítménye némileg változik.
Ez konkrétan annyit jelent, hogy a gyári 1200-asoknál is jobb lesz a sûrítés, így a motor némileg erõsebb.
A belt kerekek cseréje nélkül ez csak a gyorsulásban vesszük észre, mert a végsebesség radikálisan nem növekszik. A belt csere viszont hosszabbá teszi az áttételeket, így a végsebesség is nõ, de a gyorsulásból ismét veszítünk.
Kinek mi a fontos.
Az viszont mind a 883, mind az 1200 tekintetében tény, hogy a nyomaték mindkét esetben messze elmarad a Big Twin-ektõl és a spori váltóját sûrûn kell használni.

Az én motoromban az 1200-as tuning már megvan. Utazóban is kényelmesen megy 130-140 km/h-val és a vége kb. 170-180 km/h körül van. A 120-130 km/h közötti utazósebesség kifejezetten kényelmes és élvezetes, nem kell az ellenszélbe belefeszíteni a nyakat, és a viszonylag széles kormány kellemes motorozást nyújt hosszú órákon át. A roadsterek elsõ villája elég meredek, ezért az egyenesfutása annyira nem jó, mint a custom variációknak, így a nagyobb széllökéseket jobban észreveszi az ember. Június végén vásároltam meg a motort és most Szeptemberben kb. 10.000 km-t tettünk meg együtt.
Az tény, hogy ezeknek a gépeknek minden mindegy csak használva legyen.
Megy, ahogy kell és kivisz a világból. Bármilyen fordulat tartományban kellemes rezgéssel, rázással jutalmaz, ami tényleg nem zavaró, sõt engem pl. mulattat.
Fürge, fordulékony és kisebb termetû motorosoknak kényelmes jószág.
Véleményem szerint viszont inkább olyan valaki vásároljon ilyen vasat, aki nem túrázni használja, vagy pl. Hölgyeknek ajánlom.


<<vissza

- FEL -