<<vissza
Harley-Davidson
Sportster XL 883 R
(Küldte: Jimbo)
Azzal az információval nekifutva, hogy a
sportster az egyik kezdő lépés a Harley Davidson életérzésbe, vásároltam
egy ilyen motorkerékpárt. Ami miatt a sporik közül a Roadsterre esett
a választásom, az a dupla tárcsafék, és a matt fekete blokk. Ma már nem
vagyok annyira híve a fuxos csillogásnak, mint régen és a fekete blokk
agresszívabb külsőt kölcsönöz a motornak
.
A motorkerékpár hamisítatlanul Harley. Ráadásul
még nem injektoros (ami sajnos 2007-tõl már csak
múlt). Rezeg, ráz, csörög. A motorblokkból
olyan hangok törnek fel, mintha egy zacsiban csomó csavar
anyát rázogatnánk. Nagyon jópofa látvány,
hogy - mindenféle kiegyensúlyozás ellenére
- a kicsi EVO külön mozog a váztól.
A hangja azonban csalódás volt számomra, mert nincs.
Teljesítménye kb. megegyezik az 1100-as Yamaha Drag Star
tudásáéval. Viszont rendkívül fordulékony
és jól dönthetõ (bár a gyári gumi
tapadása - ami köztudottan a HD-nál igen gyenge - határt
szab a kanyarvadászatnak). A
12,5 l-es tank kapacitása kb. 200 km-re elegendõ, ami némileg
csökken egy 1200-as tuning esetén.
A kényelmesnek titulált középre helyezett lábtartók
egyáltalán nem nyújtanak kényelmes üléspozíciót.
Egy hosszabb túrán hamar elkezd az ember háta hasogatni,
nem beszélve arról, hogy a láb földre helyezése
közben olykor könnyen beleakad a nadrág. Ebbõl
adódóan a lábtartó elõre helyezése
alapvetõen szükséges.
A motor egyszemélyes
motorozásra alkalmas. Mivel könnyû, keskeny, karcsú,
így két személlyel egyáltalán nem élvezetes
a motorozás.
A hátsó rugók három fokozatban állíthatók,
de a HD nem ad az újonnan vásárolt motorkerékpárhoz
szerszám készletet, így egy laikus számára
mégsem állítható az elõfeszítés.
A kuplung könnyen kezelhetõ, régebbi modellekkel ellentétben,
a 2006-os évjáratnál, már 25%-al lágyabb
lett. A váltót keményen, mondhatni férfiasan
kell kezelni, de mindig megtalálod a megfelelõ sebességfokozatot
és hangos csattanással jelzi, hogy helyben vagy. Igaz nekem
az üressel néha van egy kis gondom.
A motorkerékpár féke jó. Ehhez nincs mit pluszban
hozzáfûzni, ezen a modellen elõl dupla tárcsa
van ami határozottan teszi a dolgát.
Az olajbetöltõ kupak igen szépen sikerült kivitelezés,
viszont használata annál több bosszúságot
okoz. Nehéz a ki és betekerés. Egyszerûen nehezen
jár és az ülés is útban van.
883-ról 1200 cm3-re bõvítés
után a motor teljesítménye némileg változik.
Ez konkrétan annyit jelent, hogy a gyári 1200-asoknál
is jobb lesz a sûrítés, így a motor némileg
erõsebb.
A belt kerekek cseréje nélkül ez csak a gyorsulásban
vesszük észre, mert a végsebesség radikálisan
nem növekszik. A belt csere viszont hosszabbá teszi az áttételeket,
így a végsebesség is nõ, de a gyorsulásból
ismét veszítünk.
Kinek mi a fontos.
Az viszont mind a 883, mind az 1200 tekintetében tény, hogy
a nyomaték mindkét esetben messze elmarad a Big Twin-ektõl
és a spori váltóját sûrûn kell
használni.
Az én motoromban az 1200-as tuning
már megvan. Utazóban is kényelmesen megy 130-140
km/h-val és a vége kb. 170-180 km/h körül van.
A 120-130 km/h közötti utazósebesség kifejezetten
kényelmes és élvezetes, nem kell az ellenszélbe
belefeszíteni a nyakat, és a viszonylag széles kormány
kellemes motorozást nyújt hosszú órákon
át. A roadsterek elsõ villája elég meredek,
ezért az egyenesfutása annyira nem jó, mint a custom
variációknak, így a nagyobb széllökéseket
jobban észreveszi az ember. Június
végén vásároltam meg a motort és most
Szeptemberben kb. 10.000 km-t tettünk meg együtt.
Az tény, hogy ezeknek a gépeknek minden mindegy csak használva
legyen.
Megy, ahogy kell és kivisz a világból. Bármilyen
fordulat tartományban kellemes rezgéssel, rázással
jutalmaz, ami tényleg nem zavaró, sõt engem pl. mulattat.
Fürge, fordulékony és kisebb termetû motorosoknak
kényelmes jószág.
Véleményem szerint viszont inkább olyan valaki vásároljon
ilyen vasat, aki nem túrázni használja, vagy pl.
Hölgyeknek ajánlom.
<<vissza
|