<<vissza


PURE DRAG 1100

Az Yamaha XVS 1100A napjainkban igen kedvelt típus, ami azt eredményezi, hogy igen sok szaladgál belõle az utakon. A tulajdonos szeretett volna egy neki jobban tetszõ egyedibb formát adni a motornak, úgy, hogy a napi használatnak továbbra is megfeleljen, és a hosszabb túrák során két személlyel és csomagokkal is használható maradjon. Ezek a kritériumok túl radikális építést nem tesznek lehetõvé, de azért így is sok lehetõség kínálkozik az alakításra.

A munka elkezdésének egy kisebb baleset adott lökést, amiben a hátsó lámpa és sárvédõ sérült meg. A alapmotort megvételekor a szalon jó néhány kiegészítõvel látta el, elsõ körben ezektõl szabadítottuk meg. A koncepció szerint lekerült még az elsõ index, pótlámpák, trepnik, tankpanel valamint a hátsó rendszámtartó/lámparendszer is. Az összes gyári lyuk ki lett hegesztve a tankpanel helyére egy fémlemez került behegesztésre, melynek megmunkálása követi a tank közepén futó él vonalát.
A katalógusból rendelt markolatindex nem passzol a kormányhoz, ezért egy közdarabot kellett esztergálnunk hozzá, ettõl a rögzítése is masszívabb lett és jól illik a króm markolatokhoz.
Az oldalsó rendszámtáblatartó a táska miatt nem fért el a lengõvillához fogatva, így a táskatartó konzolhoz rögzítettük, és a rendszámtábla tartó lap tetejére lett felszerelve a ledes hátsólámpa.
A trepni helyére egy sportosabb, elõretolt lábtartórendszer került, ami lendületes kinézete mellett a kanyarokba is sokkal kevésbé ér le.
A kilométer órát elõre helyeztük a kormányra és a motor színére fényeztük.
A fényezés a puritánság jegyében egyszínû, a tulajdonos elképzelése szerint a motor egyik eredeti színe lett. Ettõl sokkal hangsúlyosabbnak tûnik a hátsó sárvédõ.

A végeredmény egy lényegesen sportosabb kinézetû, letisztult formavilágú, a tulajdonos stílusának megfelelõ, de ugyanakkor mindennapi használatra alkalmas cruisert lett.
Külön köszönet Sinkovics Sándor barátomnak kreativitásáért és türelméért.

Technika:
motor: 2005-ös Yamaha XVS 1100 Classic
lábtartó rendszer - thunderbike
markolat - thunderbike
markolat index - thunderbike
oldalsó rendszámtábla tartó - louis
hátsó lámpa - louis
lakatolás - Dark Choppers
fényezés - Dark Choppers
összerakás - Dark Choppers
építési idõ: 1 hónap
költség: kb. 300 000 Ft.


az alap állapot

egy kicsit máshogy

trepnik le

új lábtartó+fékpedál

kábel ide nem kell



átalakított, fényezett
tank

tartó átgondolva

alakul

összeállt

<<vissza

- FEL -