Kawasaki
Mean Streak VN1600 - Még
gonoszabb, mint valaha Smash megkért, írjak egy szösszenetet az új mocimról, és ilyen kedves felkérésnek nem lehet ellenállni, különben is színesíti az oldalt. Szóval elõször is mirõl is beszélünk? Egészen pontosan egy Kawasaki VN1600 Mean Streak a drága. A színe a gyártó szerint pearl magma red, de magunk közt az egyszerûség kedvéért nevezhetjük szimplán metál pirosnak. Jó, egyesek
most húzzák a szájukat, hogy komoly ember fekete
motort vesz, de legalábbis valami sötétet, és
én magam is így gondoltam az idény elején,
de meg kell mondjam egészen megbarátkoztam vele és
most már kifejezetten tetszik bárki bármit mond. Sorrendben ez a harmadik komoly mocim (értsd: “A” kategóriás jogsit kívánó), és nem vagyok márkahûnek mondható, mert egy 1100-as Dragstar-ról igazoltam át. Miért is? Mert szerettem volna egy nagyobbat, erõsebbet, gyorsabbat, és nem utolsó sorban egy olyat, ami különösebb tuning nélkül is egyedi, hiszen kevés fut belõle az utakon. Nem untatnék senkit a technikai adatokkal, aki érez erre elég erõt úgyis megnézheti nálunk, a Tudomány / Technika rovatban. Inkább nézzük a lényeget, milyen is vele motorozni? Amire számítottam,
azt megkaptam. Valóban lényegesebben jobban tol, és
fickósabb a Dragstarnál, már gyári kivitelben
is, holott a Dragstaron volt már sportlégszûrõ,
átfúvókázás, meg sportkipufogó
is. Mindezt teszi, köszönhetõen a nagyobb erõforrásnak,
lényegesen alacsonyabb fordulaton. Ötödik sebességben
nyolcvanas tempónál 2000-et forog, százasnál
2500-at. Bár a gyártó állítása
szerint jelentõsen javítottak a nyomatékleadáson
alacsony és közepes fordulatnál, tapasztalatom szerint
valamit érezni 1500 felett lehet és igazán duhaj
kigyorsításra ötödikben 2000-2300 fordulat felett
számíthatunk. De akkor igazán. Tényleg mosolyt
varázsol az arcomra. Errõl csak még annyi, ha nem
rángatja a gázt az ember simán mehetsz vele ötödikben
ezres fordulattal. A magam részérõl imádtam
a Dragstart is, és különösen tetszett a váltója,
így ettõl kicsit féltem, de alaptalanul. A Kawa váltója
is príma. Ha nagyon húzatja az emberfia, mert mindenképpen
el akarja kápráztatni a nagyérdemût, egyes
és kettes között reccsen egyet, de ez minden. Minden
fokozatba oda-vissza nagyon határozottan tehetõ, kellemes.
Ha nagyon lazázol egyes és kettes közt, azért
néha hajlamos üresbe visszaugrani, de kis odafigyeléssel
ez nem létezõ probléma. Ha már megindult az
ember vele, mintha csak sínen húznák. Némi
probléma lassú manõverezésnél tapasztalható,
köszönhetõen irdatlan, 300 kg feletti tömegének,
és a keskeny kormánynak, ami, ha nem markolod férfiasan
hajlamos benyekleni, és onnan már csak egy lépés,
hogy eldobd. Ezt nem ajánlanám senkinek. Komótos
cruiseresek volnánk ugye alapjában, mégis, én
szeretek néha tempósan haladni. Erre nagyon alkalmas a gép.
Még nem próbáltam a végét, és
valószínûleg nem is fogom, mert óvom a gépet,
mint szülõ egyetlen gyermekét, mégis azt kell
mondjam szinte észre sem veszi az ember, máris 160-nal tép,
és 180-ra is pikk-pakk felgyorsul, semmi erõlködés,
meg mindjárt szétesik érzés. Onnan már
lassabban megy tovább, de érzésem szerint még
bõven van tartalék. Persze ezt csak akkor próbáltam
már ki, amikor fenn volt a gyári plexi. Elõtte úgy
130-nál már úgy kezdtem érezni, leszakad a
fejem (lehet, hogy a bukóm is hibás, nekem egy Caberg Downtown
sisakom van), pedig onnan még nagyon hatásosat tol. Ejtsünk egy pár
szót a felszereltségrõl. Mármint nem az alapról,
hanem a vásárolható kiegészítõkrõl.
Az árak témakörét - különösen
a gyári kiegészítõkét - most messzire
kerülném, elkerülendõ, hogy bárki a szívéhez
kapjon. Aki otthon van a témában különben is tudja
mire számítson. Elég nehéz stílusos
kiegészítõket találni a motorhoz, úgy,
hogy az ne rontson a már gyárilag is impresszív és
sportos vonalvezetésen. Mindent összevetve bevallom én eddig minden motoromat szerettem, kezdve az elsõ Simsonomtól, és mindegyiket kicsit jobban, mint az elõzõt. Ebbe a sorrendbe a Kawa is beleillik. Mégsem ajánlom senkinek a megvételét. Miért is? Egyszerû. Nem szeretném, ha lépten nyomon ilyennel jönnétek szembe velem. T-Boy Mûszaki adatok: |