<<vissza


Kawasaki Mean Streak VN1600 - Még gonoszabb, mint valaha
(Küldte: T-Boy)

Smash megkért, írjak egy szösszenetet az új mocimról, és ilyen kedves felkérésnek nem lehet ellenállni, különben is színesíti az oldalt.

Szóval elõször is mirõl is beszélünk? Egészen pontosan egy Kawasaki VN1600 Mean Streak a drága. A színe a gyártó szerint pearl magma red, de magunk közt az egyszerûség kedvéért nevezhetjük szimplán metál pirosnak.

Jó, egyesek most húzzák a szájukat, hogy komoly ember fekete motort vesz, de legalábbis valami sötétet, és én magam is így gondoltam az idény elején, de meg kell mondjam egészen megbarátkoztam vele és most már kifejezetten tetszik bárki bármit mond.
Kawáék a 2005-ös modellt kizárólag ebben a színben ajánlják amúgy, úgyhogy egyébként sem túl nagy a választék.

Sorrendben ez a harmadik komoly mocim (értsd: “A” kategóriás jogsit kívánó), és nem vagyok márkahûnek mondható, mert egy 1100-as Dragstar-ról igazoltam át. Miért is? Mert szerettem volna egy nagyobbat, erõsebbet, gyorsabbat, és nem utolsó sorban egy olyat, ami különösebb tuning nélkül is egyedi, hiszen kevés fut belõle az utakon. Nem untatnék senkit a technikai adatokkal, aki érez erre elég erõt úgyis megnézheti nálunk, a Tudomány / Technika rovatban. Inkább nézzük a lényeget, milyen is vele motorozni?

Amire számítottam, azt megkaptam. Valóban lényegesebben jobban tol, és fickósabb a Dragstarnál, már gyári kivitelben is, holott a Dragstaron volt már sportlégszûrõ, átfúvókázás, meg sportkipufogó is. Mindezt teszi, köszönhetõen a nagyobb erõforrásnak, lényegesen alacsonyabb fordulaton. Ötödik sebességben nyolcvanas tempónál 2000-et forog, százasnál 2500-at. Bár a gyártó állítása szerint jelentõsen javítottak a nyomatékleadáson alacsony és közepes fordulatnál, tapasztalatom szerint valamit érezni 1500 felett lehet és igazán duhaj kigyorsításra ötödikben 2000-2300 fordulat felett számíthatunk. De akkor igazán. Tényleg mosolyt varázsol az arcomra. Errõl csak még annyi, ha nem rángatja a gázt az ember simán mehetsz vele ötödikben ezres fordulattal. A magam részérõl imádtam a Dragstart is, és különösen tetszett a váltója, így ettõl kicsit féltem, de alaptalanul. A Kawa váltója is príma. Ha nagyon húzatja az emberfia, mert mindenképpen el akarja kápráztatni a nagyérdemût, egyes és kettes között reccsen egyet, de ez minden. Minden fokozatba oda-vissza nagyon határozottan tehetõ, kellemes. Ha nagyon lazázol egyes és kettes közt, azért néha hajlamos üresbe visszaugrani, de kis odafigyeléssel ez nem létezõ probléma. Ha már megindult az ember vele, mintha csak sínen húznák. Némi probléma lassú manõverezésnél tapasztalható, köszönhetõen irdatlan, 300 kg feletti tömegének, és a keskeny kormánynak, ami, ha nem markolod férfiasan hajlamos benyekleni, és onnan már csak egy lépés, hogy eldobd. Ezt nem ajánlanám senkinek. Komótos cruiseresek volnánk ugye alapjában, mégis, én szeretek néha tempósan haladni. Erre nagyon alkalmas a gép. Még nem próbáltam a végét, és valószínûleg nem is fogom, mert óvom a gépet, mint szülõ egyetlen gyermekét, mégis azt kell mondjam szinte észre sem veszi az ember, máris 160-nal tép, és 180-ra is pikk-pakk felgyorsul, semmi erõlködés, meg mindjárt szétesik érzés. Onnan már lassabban megy tovább, de érzésem szerint még bõven van tartalék. Persze ezt csak akkor próbáltam már ki, amikor fenn volt a gyári plexi. Elõtte úgy 130-nál már úgy kezdtem érezni, leszakad a fejem (lehet, hogy a bukóm is hibás, nekem egy Caberg Downtown sisakom van), pedig onnan még nagyon hatásosat tol.
Ha száguldunk, jól jön a fék is. Ebben szerintem verhetetlen a gép cruiser kategóriában. Elöl dupla féktárcsa, brutál átmérõvel, hátul szimpla. A 2005-ös modellen, szemben a 2004-es hatdugattyús elsõ fékeivel, már csak négydugattyúsat találsz, azok viszont radiálisan vannak rögzítve. Ha elég combos vagy az elsõ fék akár egyujjas technikával is félelmetesen megfogja a nagy tömeget. A hátsó meg van, csakúgy, mint a motorok többségénél. Éppen ártani nem árt.
Nézzük a kényelmet is, hiszen ez fontos szempont, ha messze megy az ember fia. Ebben is jól teljesít. Ha nincs is hatalmas különbség a Dragstar és közte, valahogy mégiscsak jobban bírom. Ha jól emlékszem 150 kilométernél többet egyben még sosem mentem vele, de az meg sem kottyant, ide nekem még 150-et gondolja a motoros. Az utasnál azt hiszem fordított a helyzet. Aki eddig mindkét motoron ült mögöttem, egyértelmûen a Dragstart hozta ki gyõztesnek. Azért megnyugtató, hogy kifejezett kínlódásnak senki sem nevezte az érzést, és az elfogadható minõsítést mindenkitõl megkapta a Kawa is. Szóval egyes honlapok állítása, miszerint a Mean Streak hátsó ülése igazi “párválasztó”, mindenképpen túlzásnak tûnik. És azt se felejtsük, hogy az elõzõ mocimon volt háttámla, ami igencsak emeli az utas komfortérzetét. A futómûvét csak jónak minõsíthetem. Elöl fordított teleszkóp villa, hátul két lengéscsillapító. Aki a softtail-es megoldást szereti akár el is felejtheti a gépet, de nekem ez is bejön.
A fogyasztása nem veszélyes, bár kétségtelenül több, mint 1100-as elõdjéé. Míg annál általában 4.8-5.1 litert mértem 100 kilométerre, ennél eddig ez az érték 5.2-5.7 liter volt. A tankolása is kényelmetlenebb a benzinbetöltõ nyílás elhelyezkedése miatt, néhányszor már sikerült kissé mellé tenni pár cseppet, ami, hogy úgy mondjam, csalt már ki belõlem pár bosszús kifejezést.

Ejtsünk egy pár szót a felszereltségrõl. Mármint nem az alapról, hanem a vásárolható kiegészítõkrõl. Az árak témakörét - különösen a gyári kiegészítõkét - most messzire kerülném, elkerülendõ, hogy bárki a szívéhez kapjon. Aki otthon van a témában különben is tudja mire számítson. Elég nehéz stílusos kiegészítõket találni a motorhoz, úgy, hogy az ne rontson a már gyárilag is impresszív és sportos vonalvezetésen.
Plexi: szerintem csak a gyári néz ki jól rajta, már ha egyáltalán valaki akar ilyet, és nem a stílus embere, mint Smash, aki inkább szenved. Láttam néhány elképesztõen randa megoldást a linkajánlónkban lévõ
www.cruisercustomizing.com oldalon.
Bukócsõ:az egyetlen ami nekem tetszett az a Louisnál kapható Hepco&Becker. A gyárit csak a különösen elfajzott ízlésvilágúaknak lehet ajánlani.
Táskák: Ez fogós. Én mindenképp a classic kivitelre való 22 litereseket szerettem volna. Azok tényleg szépek, de sajna utóbb a hozzá való konzollal nem bizonyultak felrakhatónak. (Hát persze, a konzolok is a classichoz készültek.) Így megvettem a Mean Streak-hez való 12.5 litereseket, amibe ugye közel sem fér annyi. Saját keserû tapasztalatom alapján mondhatom felebarátaimnak, hogy ha hozzám hasonlóan a nagy táskát szeretnék, bátran vegyék meg hozzá a kisebbhez való konzolt, és boldogan fogják tapasztalni, hogy mintha isten is egymáshoz teremtette volna õket. Szerintem a gyári táska tartójára bármilyen táska felrakható egyébként, ha a belsõ fele merevített. Komoly ezreket lehet így megtakarítani.
Háttámla: Megint csak azt mondom, szinte lehetetlen olyat találni, ami ne rontana a motor külsején. Újból bátran ajánlom a már említett link tanulmányozását.
Kipufogó: A gyári csövek jól néznek ki, viszont hangról nem igazán beszélhetünk. Talán leginkább egy gyenge tavaszi szellõ akusztikájához mérhetjük. Na jó, talán valami mély brummogást bele lehet hallani, ha büszke tulajdonos az ember. Ne csodálkozzon senki, csakúgy, mint más motoroknál itt is a normák betartása volt a cél. Én nem vagyok híve a gyári rendszer kigyilkolásának, ezért már megvan az új Muzzy Dragstyle csõ. Eddig még nem került felszerelésre, de egy tesztmotoron már meghallgattam és nem hiszem hogy gond lesz vele. Talán, ha technikailag lehetséges, majd meggyõzöm Smash-t, hogy tegyünk fel egy hangmintát, addig azonban mindenkinek a képzeletére bízom.
Az egyéb apró csetreszeket nem említem, tudjátok jól, hogy csak a képzelet és a pénztárca szab határt.

Mindent összevetve bevallom én eddig minden motoromat szerettem, kezdve az elsõ Simsonomtól, és mindegyiket kicsit jobban, mint az elõzõt. Ebbe a sorrendbe a Kawa is beleillik. Mégsem ajánlom senkinek a megvételét. Miért is? Egyszerû. Nem szeretném, ha lépten nyomon ilyennel jönnétek szembe velem.

T-Boy

Mûszaki adatok:
Motor típus: vízhûtéses, 4 ütemû, V2
Lökettérfogat: 1.552 cc
Furat x Löket: 102 x 95 mm
Sûrítési viszony: 9.0:1
Szelepvezérlés: SOHC, 8 szelep
Üzemanyag befecskendezõ: O 40 mm x 2
Gyújtás: Digitális
Indítás: Elektromos
Olajozás: Kényszer-olajozás, nedves karter
Váltó: 5 fokozatú
Szekunder hajtás kardán
Kuplung: Többtárcsás, olajfürdõs, kézi
Váz típusa: dupla bölcsõváz nagy szakítószilárdságú acélból
Felfüggesztés: elsõ 43 mm-es felfordított teleszkópvilla
hátsó lengõvilla, két, oldalsó levegõ rásegítéses rugóstag, 4-szeresen állítható húzófokozat, teljesen beállítható rugóelõfeszítés
Rugóút elöl: 150 mm
hátsó: 87 mm
Gumi elsõ: 130/70R17M/C (62H)
hátsó: 170/60R17M/C (72H)
Villaszög: 32°
Utánfutás: 144 mm
Kormányelfordítási szög: 38° / 38°
Fék elsõ: Dupla, féllebegõ 320 mm-es tárcsa
Hátsó: Egytárcsás, 220 mm-es hullámos tárcsa
Elsõ fékpofa: 6 dugattyús féknyereg
Hátsó fékpofa: 2 dugattyús féknyereg
Hossz: 2.410 mm
Szélesség: 850 mm
Magasság: 1.100 mm
Tengelytáv: 1.705 mm
Szabad magasság: 125 mm
Ülésmagasság: 700 mm
Száraz súly: 290 kg
Tank: 17 liter
Legnagyobb teljesítmény: 73 LE (54 kW) / 5,300 ford.
Legnagyobb nyomaték: 125 Nm {12.7 kgf•m} / 2,800 ford


<<vissza

- FEL -