<<vissza


DARKRUDER 1600

Tavaly szeptemberben került birtokomba egy épített 1600-as Suzuki Marauder. Az elsõ gazdája építette át, de a munka befejezése után nem sokkal, egy másik motor árába beszámítatta, így viszonylag jutányos áron sikerült hozzájutnom.Már az alapépítés is igen látványos és minõségi munka volt. Habár a vázon semmilyen módosítást nem végeztek, elsõ ránézésre sok embernek gondot okozna, hogy megmondja milyen motorból készült. Az elsõ villa 10 fokos döntést és vaskos polírozott aluborítást kapott. Vastagságát a kis méretû Kodlin elsõ lámpa is kihangsúlyozza. A kormány egyedi széles, egyenes, végébe Kellermann indexek kerültek. A hosszabb erõkarnak köszönhetõen jobban irányítható vele a gép. A tank nyújtott és szélesített, lekerült a tankpanel, helyét egy süllyesztett Zodiac tanksapka foglalta el. A gyújtáskapcsolót a baloldali burkolatba helyezték át. A hátsó sárvédõ, beépített ledes hátsó lámpával egyedi kialakítású csakúgy, mint a hozzá passzoló ülés. A hátsó teleszkóp enyhén rövidített, 290 mm-re. A kerekek PM-Gatlin króm felnikkel és féktárcsákkal, elöl 70/130/18, hátul 50/200/18 Avon gumival szereltek. Szerencsére a hátsó villába átalakítás nélkül belefért a 200-as gumi ami elég látványos és még jól motorozható.
A motor megvételekor megfogalmazódott bennem néhány olyan változtatás, amitõl a jobban illet volna az én egyéniségemhez, de mivel a szezon végén még szerettem volna használni egy kicsit nem kezdtünk bele az átalakításba, aztán a téli pihenõ alatt indulhatott a munka. Mivel a motor formavilága tetszett és már eleve a legjobb minõségû alkatrészek kerültek felhasználásra, nagy módosítást nem terveztem. Az elsõ dolog ami számomra azonnal változtatást igényelt, az a motor színe volt. Sajnos a fõ elemeken túl a vázat is lefújták, egy nem túl esztétikus pirosra, ezért szét kellett szedni a csupasz vázig és leszintereztetni normális feketére. Természetesen az elsõ-hátsó sárvédõ, a tank és az oldal elemek is át lettek fényezve. Alapszínnek itt is a fekete dominál, az ábra alatt ezüstbe játszó kék, ami jól kiemeli az ezüst-sötétszürke motívumot. A nonfiguratív ábra megfelelõ színösszeállítását csak harmadik nekifutásra sikerült tökéletesen megtalálni.
Mivel a régi lángnyelves festés megváltozott, néhány kiegészítõt is lecseréltünk. Új markolatok, lábtartó és taposók kerültek felszerelésre, amik jobban illenek a formához. Az ülés szintén magán viselte a lángnyelveket, ezért átbõröztük.
További jelentõs változást eredményezett egy új Vance&Hines kettõ a kettõben kipufogó, amire a régi, kettõ az egyben csövet cseréltük le. A stílusos forma mellett ez lényegesen erõteljesebb hangzást is eredményez.
Összeszerelés után látszott csak igazán, mennyire jót tett a motornak a módosítás. Az egész összhatás sokkal komolyabb, összetettebb. A formához illõ lendületes ábra és a laposan hátranyúló kipufogó jelzik a sportos menettulajdonságot, amit az 1552 ccm motor teljesít is. Megítélésem és az elismerõ visszajelzések szerint, remekül sikerült az alapépítés "átgondolása".
Külön köszönet Gigamachine, Mûvész

Technika:
típus: Suzuki Marauder 1600
váz, blokk: gyári
tükrök: CRC

indexek: Kellermann
tanksapka: Zodiac
elsõ lámpa: Kodlin
hátsó lámpa: ledes Zodiac
felnik: PM-Gatlin chrome
féktárcsák: PM-Gatlin
gumik: elöl Avon 70/130/18, hátul Avon 50/200/18

Átgondolás:
markolatok: Arlen Ness
kipufogó: Vance & Hines
lábtartó rendszer - Thunderbike
bõrözés: Dark Choppers
fényezés: Mûvész
szerelés: Gigamachine, Dark Choppers
építési idõ: 2 hónap
költség: kb. 600.000.- Ft.


ilyen volt

ilyen lett










<<vissza

- FEL -