<<vissza
Yamaha
XVS 950A!
Hát valahogy az az érzésem, hogy cruiser nem japán
találmány.
Már a kezdetektõl mondom, hogy a Yamaha, a Midnight Star
futurisztikus irányzattal erõsen mellé lõtt.
Az elsõ 1900-as is rémes volt/van/lesz, aztán megfejelték
egy 1300-as hasonlóval, közben a remek klasszikus 1100 Drag
Start elhagyták, és most itt egy újabb gaztett az
XVS 950A. A fejlõdés határozott hátramenete.
Mintha ezt már õk se gondolnák komolyan. Vagy talán
az olcsóbb modell azért annyi, mert mindenkinek otthon kell
befejezni? Eldugdosni a kábeleket, felrakni egy jó méretû
tankot
stb.? Ez egy igazi customizált rémség.
"Gyönyörû" az elsõ lámpához
kapcsolódó valamibe épített óra, pláne
a tankpanellel együtt. A karácsonyfaégõ indexek
megmaradtak, jelezvén, hogy ünnep minden perc a motoron. Krómozott
mûanyag fedélbõl mindkét oldalra jutott. Az
egyiket talán a tank elé kellett volna rakni, hogy kitömje
azt a hatalmas lyukat, amitõl az egész motor úgy
néz ki, mint mikor a serdülõkorú hirtelen kinövi
a kabátját.
Felfelé váltani bakancsban nem lehet, mert nem fér
a váltó alá a cipõ. Szerencsére van
sarokváltó, ha szereted.
Hol van már a gyönyörû Wild Star blokk? A feledés
homálya fedi. Ezeket a mostaniakat mintha baltával faragták
volna egy kezdõ fafaragó szakkörön. Állítólag
a Harley-s járás kedvéért elékelték
a fõtengelyt 60 fokkal. Hát nem sikerült. Mellékesen
meg ez odatesz a HD fikázó fanoknak, nem? Mi lesz a reklámban?
: "XVS 950A Midnight Star! A szabadság vándorainak!
Majdnem úgy dorombol, mint egy Harley!" Hát???
Amúgy is mi ez a 942 ccm, 55Le? A régi 650-es is csak arra
volt jó, hogy a tanácstalan kezdõkre rádumálja
a kereskedõ, majd két-három hónap után
cserélhették egy nagyobbra erõs buktával.
Kissé most is ezt érzem, hiszen az 1300-ast bátran
bevállalhatja mindenki, az a 25 kg és pár centi plusz
nem vág földhöz senkit.
De nézzük a jó tulajdonságokat is. Remek a futómû.
A vezethetõség szintén. Az elsõ fékek
csak picit gyengék, de a hátsóval együtt jó.
Az ülések kényelmesek, az elsõ még a
hátat is támasztja némileg. A felnik mutatósak
és króm nélkül nem is giccsesek. A 2:1-es kipufogónak
némi herélés után akár egész
jó hangja is lehet. A blokk végre léghûtéses.
Városban jól teljesít és 60 km/h-tól
bírja az ötödiket. Nagyobb sebességtartományban
természetesen pörgõs, de akit ez nem zavar az húzhatja.
Igazán nem sikerült eldöntenem kinek ajánlanám
ezt a motort. A gyereknek túl drága játék,
hölgyek valószínûleg nem tudják átépíteni
a hibákat, a férfiak meg vegyenek egy rendes cruisert baszki.
-Smash p.e.-
<<vissza
|