<<vissza


Yamaha XVS 950A!

Hát valahogy az az érzésem, hogy cruiser nem japán találmány.
Már a kezdetektõl mondom, hogy a Yamaha, a Midnight Star futurisztikus irányzattal erõsen mellé lõtt. Az elsõ 1900-as is rémes volt/van/lesz, aztán megfejelték egy 1300-as hasonlóval, közben a remek klasszikus 1100 Drag Start elhagyták, és most itt egy újabb gaztett az XVS 950A. A fejlõdés határozott hátramenete. Mintha ezt már õk se gondolnák komolyan. Vagy talán az olcsóbb modell azért annyi, mert mindenkinek otthon kell befejezni? Eldugdosni a kábeleket, felrakni egy jó méretû tankot …stb.? Ez egy igazi customizált rémség.

"Gyönyörû" az elsõ lámpához kapcsolódó valamibe épített óra, pláne a tankpanellel együtt. A karácsonyfaégõ indexek megmaradtak, jelezvén, hogy ünnep minden perc a motoron. Krómozott mûanyag fedélbõl mindkét oldalra jutott. Az egyiket talán a tank elé kellett volna rakni, hogy kitömje azt a hatalmas lyukat, amitõl az egész motor úgy néz ki, mint mikor a serdülõkorú hirtelen kinövi a kabátját.
Felfelé váltani bakancsban nem lehet, mert nem fér a váltó alá a cipõ. Szerencsére van sarokváltó, ha szereted.
Hol van már a gyönyörû Wild Star blokk? A feledés homálya fedi. Ezeket a mostaniakat mintha baltával faragták volna egy kezdõ fafaragó szakkörön. Állítólag a Harley-s járás kedvéért elékelték a fõtengelyt 60 fokkal. Hát nem sikerült. Mellékesen meg ez odatesz a HD fikázó fanoknak, nem? Mi lesz a reklámban? : "XVS 950A Midnight Star! A szabadság vándorainak! Majdnem úgy dorombol, mint egy Harley!" Hát???
Amúgy is mi ez a 942 ccm, 55Le? A régi 650-es is csak arra volt jó, hogy a tanácstalan kezdõkre rádumálja a kereskedõ, majd két-három hónap után cserélhették egy nagyobbra erõs buktával. Kissé most is ezt érzem, hiszen az 1300-ast bátran bevállalhatja mindenki, az a 25 kg és pár centi plusz nem vág földhöz senkit.
De nézzük a jó tulajdonságokat is. Remek a futómû. A vezethetõség szintén. Az elsõ fékek csak picit gyengék, de a hátsóval együtt jó. Az ülések kényelmesek, az elsõ még a hátat is támasztja némileg. A felnik mutatósak és króm nélkül nem is giccsesek. A 2:1-es kipufogónak némi herélés után akár egész jó hangja is lehet. A blokk végre léghûtéses. Városban jól teljesít és 60 km/h-tól bírja az ötödiket. Nagyobb sebességtartományban természetesen pörgõs, de akit ez nem zavar az húzhatja.

Igazán nem sikerült eldöntenem kinek ajánlanám ezt a motort. A gyereknek túl drága játék, hölgyek valószínûleg nem tudják átépíteni a hibákat, a férfiak meg vegyenek egy rendes cruisert baszki.

-Smash p.e.-


 

<<vissza