<<vissza


AZ ÚJ 2009-es VMAX

Izmos, új megjelenés
24 év alatt szinte nem változtak az eredeti VMAX vonalai, az igazán egyéni erõt sugárzó karakter miatt. A utód megalkotása igen komoly kihívás elé állította a tervezõcsapatot. Az új VMAX egy igazi modern átgondolás, futurisztikus dizájn, és csúcstechnikás anyagok. A brutális kinézet mögött félelmetes teljesítmény van, ami bármikor elõtörhet. Egy igazán méltó utód született, és akik az elõdöket szerették biztos ezt is nagyon fogják.

 

Teljesen új, 65°-os V4-es erõforrás középen elhelyezett vezérmûlánccal
Az új VMAX teljesen új, 1,679 köbcentiméteres, vízhûtéses, dupla felsõ vezérmûtengelyes, 65°-os V4 elrendezésû erõforrást kapott, mely 200 lóerõ teljesítményt ad 9,000-es percenkénti fordulatszám mellett és 166.8 Nm nyomatékot ad le 6,500 percenkénti fordulatszám mellett.
A hosszanti méretet rövidítendõ, az új blokk hengerszögét az eredeti 70°-ról 65°-ra csökkentették. A hegyesebb szög a hatalmas hengerek között a tömegkoncentrációt szolgálja, így elõsegíti a semleges kezelhetõséget és a korábbihoz képest 27mm-rel rövidebbé teszi az erõforrást

Yamaha G.E.N.I.C.H. technológia
A Yamaha G.E.N.I.C.H.* technológiája egy magas szintû mérnöki koncepció, mely felvonultatja a csúcstechnológiás elektronikus vezérlési technológiákat a teljesítmény fokozása és a vezetési élmény erõsítése érdekében.

A számkombinációt egy páncélszekrény is megirigyelné, 4-1-2-4 kipufogó rendszer titán dobokkal
A megjelenést fokozza az új VMAX 4-1-2-4 kipufogórendszere rövid, felhúzott dobokkal. A hengereket elhagyva a négy leömlõ közös kamrába torkollik, amely jobbra és balra két csõben folytatódik, melyek tovább osztva adják ki a 4-1-2-4 rendszert.

Újonnan tervezett alacsony profilú alumínium keret
A VMAX új, gyémánt formájú váza, a Yamaha, iparágban elsõ váz tervezési és gyártástechnológiáját dicséri. Roppantul erõs, mégis nagyon könnyû szerkezete gravitációs és CF öntési eljárással készült, illetve extrudált alumínium elemekbõl épül fel.

Lineáris szabályzású ABS és "Wave" stílusú, nagy átmérõjû elsõ és hátsó féktárcsák
Az új fejlesztésû hidraulikus szabályozást egy lineáris mágnesszelep mûködteti, megelõzve a blokkolást fékezéskor. Az elsõ keréken a dupla, 320mm átmérõjû hullámos féktárcsákat radiális hatdugattyús féknyergek fogják közre a kiváló fékhatás érdekében - és ezt az érzést fokozza a radiális fõfékhenger is.

Tankra szerelt multifunkciós kijelzõ
Az üzemanyag tankot mintázó felsõ idom tetejére szerelt többfunkciós, organikus elektrolumineszcens (OEL) mûszeregység 256×64 pixeles kijelzõje információk széles skáláját kínálja. Az új tervezésû OEL panel élénk, könnyen olvasható képet ad, gyors reagálású, funkciói között kilométer és napi kilométer számláló, óra, üzemanyag szintmérõ, hõmérõ, fokozat kijelzõ, pillanatnyi fogyasztás kijelzõ, beszívott levegõ hõmérõ és fojtószelepállás kijelzõ, de stopperóra visszaszámláló funkcióval is szerepel

Ami csak belefér még, némi csúcstechnika :
Üzemanyag befecskendezés és YCC-T - Yamaha Chip Controlled Throttle
YCC-I - Yamaha Chip Controlled Intake
Csúszó kuplung
Könnyû Magnézium borítások
Kétrészes vízhûtõ és olaj hûtõ
Nagy átmérõjû villák titánium oxid bevonattal
Csatolt monorugózású hátsó felfüggesztés
18 colos elsõ és hátsó kerekek

Mûszaki adatok

Motor
Motortípus: 4-stroke, DOHC, 4-valve, V-type 4-cylinder
Motor hûtés: Liquid cooled
Hengerûrtartalom: 1,679cc
Furat x Löket: 90.0 x 66.0 mm
Kompressziós arány: 11.3:1
Maximális teljesítmény: 147.2 kW (200 PS) @ 9,000 rpm
Maximális nyomaték: 166.8 Nm (17.0 kg-m) @ 6,500 rpm
Kenés: Wet sump
Karburátor: Fuel injection
Kuplung típusa: Wet, multiple-disc diaphragm spring
Gyújtásrendszer: TCI
Indítás: Electric
Váltórendszer: Constant mesh, 5-speed
Final transmission: Shaft drive
Primary ratio: 1.509
Secundary ratio: 3.082
Gear ratio-1st gear: 2.375
Gear ratio-2nd gear: 1.810
Gear ratio-3rd gear: 1.400
Gear ratio-4th gear: 1.115
Gear ratio-5th gear: 0.935
Üzemanyagtank kapacitás: 15 litres
Olajtank kapacitás: 5,9 litres

Váz, Futómû
Váz: Aluminium, Diamond-shaped
Elsõ felfüggesztés: Telescopic forks, O 52 mm
Elsõ rugóút: 120 mm
Hátsó felfüggesztés: Swingarm (Link-type suspension)
Hátsó rugóút: 110 mm
Caster angle: 31°
Trail: 148 mm
Elsõ fék: Dual discs, O 320 mm
Hátsó fék: Single disc, O 298 mm
Elsõ gumi: 120/70 R18M/C (59V)
Hátsó gum:i 200/50 R18M/C (76V)

Méretek
Hossz: 2,395 mm
Szélesség: 820 mm
Magasság: 1,190 mm
Ülésmagasság: 775 mm
Tengelytáv: 1,700 mm
Minimális hasmagasság: 140 mm
Szerviz súly: 310 kg

<<vissza