<<vissza


HD Fourty-Eight

Remek változatoknak köszönhetõen a Sportster már régen nem csak egy szükségmegoldás a nagyblokkos modellek felé vezetõ úton, hanem egy egyéni stílus megteremtõje. Egyre másra látnak napvilágot a jobbnál-jobb variációk, és most itt a legújabb, a 48.

Az új Fourty-Eight tökéletesen követi a Dark Custom irányvonalat. Messzirõl szemlélve egy tömör erõgép benyomását kelti, köszönhetõen a ballonos kerekeknek, amelyek elöl 16 colos felnire 130 mm-es, hátul 150 mm-es gumival szereltek. Természetesen elõl szélesebb villa is dukál, párosítva egy alacsonyabban ívelt kormánnyal és érdekes lefelé fordított tükrökkel. Az egyszemélyes ülést kissé mélyebbre faragták, de még kényelmes maradt és tagadhatatlanul tovább növeli a retro érzést. A hátsó traktust már ismerhetjük a Nightster-rõl vagy az Iron-ról, vágott sárvédõ, index+lámpa egyben, rendszám oldalra.

A motor az 1202 köbcentiméteres Sportster Evolution V-twin blokkot kapta, szekvenciális befecskendezõrendszerrel (ESPFI), és a szerintem legszebb fekete-króm kivitelben. A nyomatékot könnyített kuplung továbbítja a kerekekhez

A Harley-Davidson-nál mindig elõtérben szerepel a múlt tisztelete. Az új 48-as is ennek jegyében készült és állít emléket a 1948-ban megjelenõ S 125-ös szériának. Annál a modellnél jelent meg elsõként a Peanut (mogyoró)Tank, ami azóta stílusjegyévé vált a Sportstereknek.
A végeredményt elnézve egy vaskos kinézetû, erõs mégis könnyen kezelhetõ motor született, és megint egy egyéniséggel bõvült a szpori család
.


-Smash p.e.-


 

<<vissza