<<vissza


Egy magyar motormárka feléledése.

Amikor elõször halottam, hogy elkészült eléggé szkeptikus voltam. A "Pannóniás csapat" jó ideje húzódó tevékenysége után - aminek az eredménye egy motorblokk darab és egy nagy csinnadrattával beharangozott bemutató, egy makettal és röhejes videóval - ez talán érthetõ. De nem! Valóban elkészültek az elsõ Danuviák! Magyar szokás szerint ehhez elsõsorban egy lelkes külföldire volt szükség, Vladimir Kovacevic (Vlado) -re, aki egy eszéki származású konstruktõr, és rendíthetetlenül hisz a márka felélesztésében. A kezdetek óta növekvõ tervezõ gárdához szerencsére már több hazai szakember is csatlakozott és néhány támogatót is sikerült megnyerni.

Mikor a köztudatban már a feledés homálya kezdte belepni az elgondolást, akkor a nyolc éves munka eredményeként megszületett, pontosabban megszülettek az új modellek. Rögtön kettõ is a SupeRetro 510i és a Nova 510i Supermoto, ráadásul az Adriatica sportmotor elõrehaladott tervezési fázisban van.

SupeRetro

- 4 ütemû SOHC 4 szelepes motor
- 510.4 ccm
- elektromos üzemanyag injektor, Magnetti Marelli motorelektronika
- 92x722 furat
- zárt folyadékhûtési rendszer
- 12V/7Ah akkumulátor
- 6 sebességes szekvenciális váltó
- hidraulikus, olajozott multitárcsás kuplung
- Ducati energia alternator 180W gyújtás

Nova

- 4 ütemû SOHC 4 szelepes motor
- 510.4 ccm
- elektromos üzemanyag injektor, Magnetti Marelli motorelektronika
- 92x722 furat
- zárt folyadékhûtési rendszer
- 12V/7Ah akkumulátor
- 6 sebességes szekvenciális váltó
- rozsdamentes acél kipufogórendszer
- hidraulikus, olajozott multitárcsás kuplung
- Ducati energia alternator 180W gyújtás

Adriatica

- 1200ccm
várható bemutatás 2009. szeptember

A két motor nem valami sufnituning kategóriát képvisel, hanem szakértelemmel átgondolt tervezés és tesztelés végeredményei, minõségi anyagokból elkészítve. Mindegyikben ugyanaz a 70 lóerõs erõforrás dolgozik, ami elegendõ a SupeRetro 110kg-os súlyához. A Supermoto-t versenyen is tesztelték már, és valószínûleg idén láthatjuk a magyar bajnokságban.

A motorok gyakorlatilag már megvásárolhatók, minden vevõ, névre szóló, sorszámot példányt vehet át. A Retro ára kb. 1,5 millió forint körül lesz, ami versenyképesnek mondható, az egyediség tekintve meg mindenképpen megéri.
A márkaépítés amúgy több szálon fut. Ruházati termékek készülnek, valamint a Danuvia kerékpárokat a Schwinn-Csepellel együttmûködve fejlesztik, gyártják, és világszerte üzleteikben árulni fogjál

.

Reméljük a kezdeti nehézségek után, egy igazi sikertörténet kerekedik, ami példaértékû lehet más hasonló kezdeményezések számára.


-kp-


<<vissza