<<vissza
Egy
magyar motormárka feléledése.
Amikor
elõször halottam, hogy elkészült eléggé
szkeptikus voltam. A "Pannóniás csapat" jó
ideje húzódó tevékenysége után
- aminek az eredménye egy motorblokk darab és egy nagy csinnadrattával
beharangozott bemutató, egy makettal és röhejes videóval
- ez talán érthetõ. De nem! Valóban elkészültek
az elsõ Danuviák! Magyar szokás szerint ehhez elsõsorban
egy lelkes külföldire volt szükség, Vladimir Kovacevic
(Vlado) -re, aki egy eszéki származású konstruktõr,
és rendíthetetlenül hisz a márka felélesztésében.
A kezdetek óta növekvõ tervezõ gárdához
szerencsére már több hazai szakember is csatlakozott
és néhány támogatót is sikerült
megnyerni.
Mikor a köztudatban már a feledés homálya kezdte
belepni az elgondolást, akkor a nyolc éves munka eredményeként
megszületett, pontosabban megszülettek az új modellek.
Rögtön kettõ is a SupeRetro 510i és a Nova 510i
Supermoto, ráadásul az Adriatica sportmotor elõrehaladott
tervezési fázisban van.
|
SupeRetro
-
4 ütemû SOHC 4 szelepes motor
- 510.4 ccm
- elektromos üzemanyag injektor, Magnetti Marelli motorelektronika
- 92x722 furat
- zárt folyadékhûtési rendszer
- 12V/7Ah akkumulátor
- 6 sebességes szekvenciális váltó
- hidraulikus, olajozott multitárcsás kuplung
- Ducati energia alternator 180W gyújtás
|
|
Nova
-
4 ütemû SOHC 4 szelepes motor
- 510.4 ccm
- elektromos üzemanyag injektor, Magnetti Marelli motorelektronika
- 92x722 furat
- zárt folyadékhûtési rendszer
- 12V/7Ah akkumulátor
- 6 sebességes szekvenciális váltó
- rozsdamentes acél kipufogórendszer
- hidraulikus, olajozott multitárcsás kuplung
- Ducati energia alternator 180W gyújtás
|
|
Adriatica
-
1200ccm
várható bemutatás 2009. szeptember
|
A
két motor nem valami sufnituning kategóriát képvisel,
hanem szakértelemmel átgondolt tervezés és
tesztelés végeredményei, minõségi anyagokból
elkészítve. Mindegyikben ugyanaz a 70 lóerõs
erõforrás dolgozik, ami elegendõ a SupeRetro 110kg-os
súlyához. A Supermoto-t versenyen is tesztelték már,
és valószínûleg idén láthatjuk
a magyar bajnokságban.
A motorok gyakorlatilag
már megvásárolhatók, minden vevõ, névre
szóló, sorszámot példányt vehet át.
A Retro ára kb. 1,5 millió forint körül lesz,
ami versenyképesnek mondható, az egyediség tekintve
meg mindenképpen megéri.
A márkaépítés amúgy több szálon
fut. Ruházati termékek készülnek, valamint a
Danuvia kerékpárokat a Schwinn-Csepellel együttmûködve
fejlesztik, gyártják, és világszerte üzleteikben
árulni fogjál
.
Reméljük
a kezdeti nehézségek után, egy igazi sikertörténet
kerekedik, ami példaértékû lehet más
hasonló kezdeményezések számára.
-kp-
<<vissza
|