- VISSZA -

Csáá! Hírlevelet megkaptad?...

Melyiket? Bakke! Hát hogy jön a Honda 250. Nem, az nem egy sorozat, vagyis igen de nem tévé. Motor! Hogy akkor mi van? Jó tudom, hogy a hozzád hasonló betegek 600 ccm alatt nem ülnek motorra, de az értelmesebbek azért kezdhetik lentrõl. Még a végén megtanulnak motorozni is mire nagyobbat vesznek. Mi? Ja, hogy Te így is tudsz! Meg, hogy megvéd a púposbõrruha és a bukó. Aha! Maximum az agyad, hogy oxigént kapjon.
Na mindegy! Kicsit marketingesre veszem a figurát, persze a magam módján. Szóval:

tadammmm...
Honda VTR250 .... - Ha nem vagy hülye!

Mûszaki adatok
Motor: folyadékhûtéses, négyütemû, 90 fokos V2-es,
4 szelepes DOHC
Hengerûrtartalom: 250 cm3
Max. teljesítmény: 22 kW 10500 1/min-nál
Max. nyomaték: 22 Nm 8500 1/min-nál
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus
benzinbefecskendezõ rendszer
Üzemanyagtank térfogat: 12,4 liter (2 liter tartalékkal)
Váltó: ötsebességes
Elso futómu: 41 mm-es teleszkópvilla, 117 mm rugóút
Hátsó futómû: központi rugóstag állítható rugó
elõfeszítés, 125 mm rugóút
Fékek: elõl-hátul hidraulikus tárcsafék
Méretek (H x Sz x M): 2070 x 725 x 1055 mm
Tengelytáv: 1405 mm
Ülésmagasság: 775 mm
Menetkész tömeg: 161 kg

(... és nekem ezért nem is fizettek. Azért én se vagyok normális!)
-S.P.E.-

- VISSZA -

V-Rex - a beach cruiser

A floridai Travertson Motorcycles mûhely és tulajdonosa, Christian Travert meglepõ építéseirõl híres. Õ alkotta meg például az Y2K nevû turbinahajtású gépet is, és most itt a legújabb kisszériás gyûjtökálma, a V-rex.

A ránézésre használhatatlan gép, a tesztek szerint kezelhetõ, pláne a hosszú amcsi sugárutakon. Megfordulásnál azért akadhat némi gond, de aztán megint lehet húzatni visszafelé.
A V-Rex tengelytávja 2010 mm, szárazsúlya 304 kg, az elsõ kerékre 140-es, a hátsóra 280-as gumi került. Váza alumínium és acél kombinációja. Látványos megoldás a függõcsapszeges kormányzású, lengõkaros elsõ futómû, melynek érdekessége, hogy fékezéskor nem besüllyed, hanem megemelkedik a motor eleje. A kivitelezésnél több tekintettben is a Harley Davidsonra támaszkodtak. A hatdugattyús féknyereg a Buelltõl származik, blokkja pedig meglepõen a V-Rodtól, 1250 ccm-es Revolution. Itt azért valami nagyobbra számítottam.

A Travertson által kért 43 990 dollár talán kicsit magas vételár egy garázsdísznek, vagy utánfutó-rakománynak, de az egyedi kinézet és az évi egy-két villantás biztos megéri valakinek.

-Smash (p.e.)-

- VISSZA -

Honda Fury - arcal a custom felé

A Honda legújabb találmánya a Fury.
A visszaesõ eladások fellendítésére és az amcsi piac meghódítására alkotott motor, a "gyári-custom" fogalom jegyében készült, amit a HD indított jó egy évvel ez elõtt.

A modell rossz szóviccel élve valahogy nekem nevében hordozza kinézetét. Az a fránya hátsó sárvédõ íve továbbra sem akar összejönni, mint a Shadow Spirit-nél. Persze ízlések és pofonok kérdése az egész, és sokan raktak már le tetemes összeget egy hasonló építésért. Az irány azért mindenkép dicséretes, hogy ne keljen egybõl a szalonból az építõ mûhelybe tolni a vasat egy kissé egyedibb kinézetért. Remélhetõleg felfejlõdünk odáig, hogy már a kereskedõnél mindenki saját maga rendelheti meg a neki tetszõ összeállítást, 3-4 fajta alkatrészbõl.

Szóval a Fury 1809 mm-es tengelytávval, folyadékhûtéssel, kardánhajtással, a Hondától megszokott jó minõségû anyagokkal, masszív 1300ccm-es blokkal nyomja.
Hajrá!

-Smash (p.e.)-

- VISSZA -

Megérkeztek a 2009-es elsõ HD fecskék!

Mint azt már megszokhattuk, minden évben némi változtatások történnek a meglévõ modelleken, új variációk születnek és régiek szûnnek meg. A következõ év sem kivétel. Az eladások visszaesése érzékenyen érintette a gyárat, rezeg a léc a Wide Glide, a sima 883 Sportster, és a Night Rod körül. Fejlesztés tekintetében fõként csak apró változtatások történnek, melyek azonnal talán nem szembetûnõek, de jelentõsen befolyásolják az adott motor megjelenését. Új színösszeállítások, tankemblémák, króm kiegészítõk, custom küllõs felnik kerülnek fel, az ülések varrása esetleg formája alakul át, mellyel változatosabbá teszik a megszokott vonalakat.

A Dyna modellcsalád legsikeresebb tagját a Street Bob-ot elég hamar utolérte a frissítés szele.

Alig három éve gyártják, és eddig már kétszer változtattak rajta. 2007-ben tovább fejlesztették technikailag, jövõre azonban egyértelmûen a retró irányvonal erõsítése lett a cél.
Elsõre a feketére festett felniken akad meg a szem, ettõl vaskosabbnak látszanak a kerekek. A hátsó sárvédõ magasabbra vágott, az aljára került a rendszám, ami végre belesimul a motor vonalvezetésébe. A hátsó lámpa egy klasszikus forma, szintén erõsíti az összképet és kitûnik a Harley-nál szokásos egyenlámpák közül. A kipufogó végek is változtak, személy szerint nekem a régi jobban tetszett. Ami viszont a legnagyobb szívfájdalmam, hogy a szép fekete blokk helyett szürkét kapott, ez fõleg a motor bal oldalán nem túl esztétikus látvány. Értem, hogy a felnikkel és a fekete kiegészítõkkel túl sötét lett volna az összkép, de én akkor is inkább arra szavaznék.

A V-Rod család viharos pályafutásában egy újabb fejezet kezdõdik, aminek V-Rod Muscle a neve.

A szinte eladhatatlan Street Rod megszüntetése után megint egy "városi erõgép" formával találjuk szemben magunkat. Futurisztikus vonalvezetés, kurta hátsó sárvédõ, kétoldalt vezetett szögletes kipufogó, a hátsó lámpába és a visszapillantó tükörbe integrált indexek, egyedivé teszik a V-Rod alapot. Kíváncsian várom, a némileg Mad Max utánérzésû vas fogadtatását.

-Smash (p.e.)-
- VISSZA -

RRACE MONO MOTOROS NONPROFIT ÉRDEKVÉDELMI SZERVEZET
1045. BUDAPEST, Nyár utca 75.

PÉNZÜGYMINISZTÉRIUM
ILLETÉKEK ÉS ÖNKORMÁNYZATI ADÓK FÕOSZTÁLYA
DR. KÓNYA LÁSZLÓ FÕOSZTÁLYVEZETÕ ÚR RÉSZÉRE

PETICIÓ A MOTORKERÉKPÁROKRA KIRÓTT HELYI ADÓ ÜGYÉBEN


Tisztelt Kónya Úr!

Szervezetünk ezúton kíván PETICIÓVAL fordulni a Tisztelt Pénzügyminisztériumhoz a 2007. január 1.-étõl életbelépett Gépjármûadó módosításának eredményeként kialakult, a motorkerékpár tulajdonosokat aránytalanul nagymértékben sújtó adóteher mérséklése ügyében.

Reprezentatív felméréseink alapján állíthatjuk, hogy az aktív motorkerékpár tulajdonosok túlnyomó része, konszenzusos megoldásként a jelenlegi teljesítmény alapon kiszámított Gépjármûadó mértékének jelentõs - a jelenlegi szint 30%-áig történõ - csökkentésével lenne elégedett.

Alább részleteiben bemutatott javaslatunk szerint azt kérjük a Magyar Motoros Társadalom nevében, hogy olyan elviselhetõ szintû, a vagyoni értékkel arányos, külön a motorkerékpárokra vonatkozó adószámítási módot vezessenek be már a 2009. adóévben, mely figyelembe veszi a motorkerékpárok mûszaki sajátosságait és a gépjármû értékéhez viszonyított adóteher megegyezik arányaiban a gépkocsikéval.

Kérem, engedje meg, hogy röviden összefoglaljam szervezetünk szemszögébõl az elõzményeket!

2006 tavaszán kapott szárnyra az a hír, mely már vázlatosan körülírta a várható gépjármû adók változásait. Ez óriási felháborodást keltett a motorosok körében, szinte nem volt olyan motoros fórum, ahol ne ez lett volna a vezetõ téma. Nem titok, ez a felháborodási hullám hívta életre szervezetünket, és adott nekünk ilyen széleskörû támogatottságot, legitimitást.

2006 szeptemberében tiltakozó motoros demonstrációt tartottunk, mely keretében közel 16 ezer tiltakozó aláírást gyûjtöttünk a várható GJA változás ellen, melyet el is juttatunk - tárgyalási lehetõséget kérve - a Pénzügyminisztériumhoz. Ennek eredményeként 2006 októberének végén ülhettünk tárgyalóasztalhoz Önnel, mely megbeszélés szerint legkorábban is csak a 2008-as adóévre lehetett volna változásokat kieszközölni. Az Ön tolmácsolása szerint a PM nyitott konstruktív szakmai javaslatainkra a GJA változásával kapcsolatosan.


Vitánk támadt az általunk számított átlagosan 7-8-szoros emelkedési mértékkel a motorkerékpárokra kivetett gépjármûadó változás kapcsán. Ön elmondta, hogy a PM statisztikái szerint, a Magyarországi "átlag-motorkerékpár" 5-600 cm3 hengerûrtartalmú, kb. 40 KW névleges teljesítményû. Ebbõl következõleg az emelkedés átlagos mértéke inkább csak 3-4-szeres. Kértük a Tisztelt Fõosztályvezetõ Urat, hogy az említett statisztikai adatbázist - amennyiben ez lehetséges - bocsássa rendelkezésünkre, hiszen ez a késõbbi javaslatainknál fontos lehet azért, hogy a számításaink ugyanazon a bázison készüljenek, mint amit a PM is használ.

2006 decemberében írásban is kértük Önt a statisztikák átadására, de törvényi kötelmek okán az adatgazdához, vagyis a Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal Közlekedési, Igazgatási Nyilvántartó Fõosztályához irányított bennünk. Sajnálatos módon az adatnyilvántartót is szigorú törvények kötik, mely szerint csak a törvényben rögzített tarifák mellett bocsáthatja rendelkezésünkre a szûrt adatbázist. Az általunk igényelt adatok összesített díja meghaladná a 3 millió forintot, ami ezen adatok hozzáférhetõségét lehetetlenné teszi számunkra.

Méltányossági kérelemmel fordultunk a Hivatal vezetõjéhez, de tájékoztatása szerint a törvény nem tesz lehetõvé méltányossági döntést részére, az adatok kiadásával kapcsolatban. (Ezt a motorosok igen érdekes fordulatnak vélik, hiszen az adófizetõk - tehát a motorosok is - által fenntartott, Központi Adatbázisból szerettünk volna közhasznú adatokhoz hozzáférni, nem pedig kereskedelmi céllal címlistákat vásárolni. Támogató barátaink itt is harcra buzdítottak minket az igazunk érdekében, de úgy döntöttünk energiáinkat konstruktív feladatokba öljük inkább…)

Hivatalvezetõ Úr tanácsára megkerestük a KSH-t is, aki bár elméletben kedvezõbb - de még mindig milliós nagyságrendû - árajánlatot adott a kért statisztikai adatállomány elkészítésére, de gyakorlatban csak a 2000 évjárattól tudtak volna pontos és tiszta adatokat garantálni. Így ez a csatorna sem üdvözítõ számunkra. A huzavonával eltelt hónapok elkeserítettek bennünket.


A 2007 tavaszán rendezett Budapest Motor Kiállításon, végeztünk egy megkérdezéses felmérést (200 fõs mintán) a motorosok körében, melybõl kiderült, hogy miként látnák elfogadhatónak a GJA változást a kiállítást látogató motorosok. Ezen felmérés alapján kétféle számítási módot is kidolgoztunk, melyeket kérdõíves megkérdezés formájában a 2007 szeptemberében tartott második motoros demonstrációnkon mutattunk be a motorosoknak. A demonstráció fõ üzenete - az egy évvel korábbi eseményhez hasonlóan - a motoros összetartozás reprezentálásán túl, a GJA mértéke elleni tiltakozás volt. Ismét nagy létszámban, több mint 12 ezer motorral voltak jelen támogatóink. Ez azt jelenti, hogy Magyarország szinte minden települését képviselte 3-4 motoros.

Közel 8000 kitöltött kérdõívet sikerült összegyûjtenünk. (A kérdõívet és az értékelés végeredményét mellékeltük.) Kétféle számítási módot ajánlottunk meg a motorosoknak - szemmel tartva az Önnel folytatott egyeztetés során megismert kritériumokat, vagyis hogy a kiszámítás módjának egyszerûnek kell lennie, a forgalmiból kiolvasható adatok alapján - egy hengerûrtartalom alapján végzett-, és egy teljesítmény alapon végzett számítási módot. Nem titok az elõzõ a sportmotorosoknak, míg az utóbbi a chopper- és cruiser- típusú motoroknak kedvez.


A felmérések érdekes eredményeket tárnak elénk, engedje meg, hogy röviden ezt megosszam Önnel:

- a demón megjelent átlagmotor 753 cm3-es, 84,5 LE-es és 5,8 éves
- a megkérdezettek több mint 39%-a 2007 õszén még nem fizette be a GJA-t
- 48/52 arányban ítélik kedvezõnek a teljesítmény/hengerûrtartalom szerinti számítást
- Bár a szorzószámokat úgy alakítottuk ki, hogy a jelenlegi mérték 30%-ára csökkentett értékeket adjanak, a megkérdezett 7941 motoros mai befizetendõ éves Gépjármû adója 130 millió Ft, addig az általunk javasolt számítási mód szerint nagyjából 80 millió Ft, vagyis a valós csökkenés aránya csak egy harmad.
- a megkérdezettek kétharmada ezt a számítást már elfogadhatónak tartja

Az általunk javasolt számítási mód a következõ:

A motorkerékpárok cm3-ben mért hengerûrtartalmát és kW-ban mért teljesítményét is felszorozzuk az alábbi táblázat motorévjárat szerinti értékeivel és a két szorzat összege adja az éves adó mértékét eredményül.

 
cm3
kW
0-3 év között
9 Ft
73 Ft
4-7 év között
7 Ft
65 Ft
8-11 év között
5 Ft
50 Ft
12-15 év között
4 Ft
38 Ft
16 év felett
3 Ft
30 Ft

Példaként:
Egy BMW R1100S - 1999-es forgalomba-helyezésû motorkerékpár 2006 -ban még 3600 Ft GJA-t fizetett a 208 kg-os súlya alapján. Tavaly és idén már 14280 Ft-ot kellett fizessen a 71,4 kW-os teljesítménye alapján. Javaslatunk szerint 2009-ben 8995 Ft lenne a fizetendõ adója. ((1085x5)+(71,4x50)) Ez az arány már hûen tükrözi az SZGK-k eseténe tapasztalható növekedési mértéket.

A demonstráción begyûjtött motorkerékpár adatbázisunk alapján a legtöbb típusra hasonló arányok jönnek ki, arról nem is szólva, hogy a motorkerékpárok mindenkori értéke és az általunk javasolt adómérték is elfogadható határon belül szép arányosságot mutat.

Ezúton kérjük a Tisztelt Fõosztályvezetõ Urat, hogy adjon ismételt személyes egyeztetési lehetõséget fent leírtak tekintetében még a Parlament Õszi Ülésszakát megelõzõ idõpontban!
Várva válaszát, továbbra is maradok tisztelettel:

Enyedi Ferenc
RRACE MONO, elnök


- VISSZA -

Ezek valóban rákapcsoltak!

A Harley vezetésére mindig jellemzõ volt, hogy a kor gondolkozásmódját megelõzve irányították a céget. Az idén fennállásának 105.-évét ünneplõ gyár ismét nagy lépést tett egy egészen új motorgyártás felé. A "gyári-custom" megteremtése ebben a mûfajban igen jelentõs találmány. Ki ne akarna a szabványtól kissé eltérõ motort anélkül, hogy a vásárlás után rögtön egy építõmûhelybe keljen vigye a vadiúj vasat. Ezt a hullámot meglovagolva itt a következõ figyelemreméltó alkotás.

Cross Bones
A múltat idézõ bobber stílus és a modern technika tökéletes ötvözése. Egy újabb remek softail a Dark Custom-tõl.

      • Kimagasló színvonalú fényezés és grafika
      • Fényes fekete mini ape-hanger kormány
      • Fényes fekete színû Springer elsõ villa krómozott rugókkal
      • Fekete színû motorblokk, polírozott szelepfedelekkel
      • Elektronikus, szekvenciális hengerenkénti üzemanyag-befecskendezõ (ESPFI)
      • Hatfokozatú, Cruise Drive váltó
      • Aktív szívóés kipufogó-technológia
      • Fixen a vázba épített, 1584 cm3-es Twin Cam 96B motor kiegyensúlyozó-tengellyel


- VISSZA -

Valami történik a HD-nál!

Egyre másra jönnek elõ valami új géppel. Érdekesen szemlélem a történéseket. Most pl. egy sportster szerû dolog születik éppen, XR 1200 fantázianévvel. Azért szerû, mert ez nem a megszokott formavilág, vagy éppen az!? A sporik elvileg a sportmotor szekciót képviselték régen a márkán belül, aztán ez elment egy másik irányba és most mintha megpróbálnák visszaerõltetni. Lehet, hogy megijedtek, mert a Buell már nem HD blokkal készül? Vagy pont új piacot remélnek? Nem tudom! Minden esetre ez valahogy "érdekesen" néz ki nekem, akinek tetszik vegye, az ára kb. 3mill. lesz.


- VISSZA -

Megérkezett az elsõ magyar forgalombahelyezett HD Fat Bob.

Szerencsére éppen T-Boy tulajdonában van, így közvetlen vizsgálat alá vehetjük a gépet. A téli átvétel és a bejáratás miatt a komolyabb tapasztalatokról majd csak tavasszal tudok beszámolni, de egy "elõszemlézést" mindenképpen megér a dolog. Õszintén szólva a hivatalos sajtóanyagokban található képeken nem nagyon tetszett, ezért is vártam, hogy élõben megnézhessem. A motor felé közeledve az elsõ benyomásom az volt, hogy "Na ez jól néz ki!" Az már rögtön látható, hogy a HD ezzel a modellel nem a szokásos vásárlóit célozta meg, egy másik réteg, ízlésvilág felé nyitott. A hagyományos cruiserhez szokott emberek valószínûleg húzzák majd a szájukat, de ez vas nem nekik készült. Ha be kéne sorolnom egyértelmûen a sportcruiserek nekedbikehoz közeli részére helyezném. Mind ezt erõsítik, a kormány szöge, hátsó sárvédõ vonala, burkolt hátsó telók, elsõ ikerlámpa, kipufogó vonalvezetése. Egyetlen zavaró kérdés, hogy a dyna modellek közül miért pont ennek van elõre tolva a lábtartója, ami a másik háromnak inkább kijárna.
Igazi áttörést az apró részletekben érzek. Látni, hogy foglalkoztak a motorral. Jól mutat az új légszûrõház, a kipufogó szelõzõ rései, az ülést rögzítõ kis króm kinyúlás, a fedelek díszelemei. Jobb minõségû az elsõ sárvédõt és a lámpában is van anyag. Természetesen maradtak még szép számban a régi alkatrészekbõl is, de az elmozdulás határozott, és szerencsére ez a többi modellnél is fellelhetõ. A motor 1580 ccm, hat sebességes a váltó, végre 180-as gumi került hátra, és a fémhálós fékcsövek is kellettek már az amúgy elöl kéttárcsás fékrendszerre. Összességében a motor kategóriájához mérten remek benyomást kelt, a menettulajdonságokról meg a tavaszi tartósteszt után részletesen beszámolunk.

-T-Boy-





- VISSZA -

Idén már nem csak a rendõrség végezhet sebességmérést közúton!

Májustól az önkormányzatok és a közútkezelõk is jogot kapnak a sebességmérésre a kezelésükben lévõ utakon. Ha a gyorshajtót az önkormányzat által megbízott cég füleli le, rosszabbul jár, mert a bírság mellett a sebességmérés költségeit is ki kell fizetni.

Valószínûleg már januárban megjelenik a kormányrendelet, amely szabályozza, hogy ki és milyen feltételekkel végezhet sebességmérést. A privát mérõknek szigorú jogi és mûszaki feltételeket kell teljesíteniük, a rendõrséginél sokkal komolyabb eszközöket kell alkalmazniuk. Például a gyorshajtás tényét GPS-szel egybeépített digitális fényképezõgéppel kell dokumentálni, nemcsak a gyorshajtó rendszámát, típusát és sebességét kell rögzíteni, de hitelt érdemlõen kell bizonyítani azt is, hogy hol és pontosan mikor végezték el a mérést. A rendõrség ezt a szolgálati fegyelemmel és a belsõ elszámoltathatósággal biztosítja.

Új módszerek is kidolgozás alatt vannak. A rendõrség már keresi a legalkalmasabb útszakaszt az átlagsebesség-mérésen alapuló sebességtúllépés-mérés bevezetésére. Ennek nyomán egy útszakasz két távoli pontján készített felvétel alapján számítanák ki az átlagsebességet, s ha az nagyobb a megengedettnél, a rendszer postázza is a területileg illetékes hatóságnak a közigazgatási bírság kiszabásához szükséges adatokat, fotókat. Az elsõ szakasz 2009-ben valószínûleg az M7-esen lesz.


- VISSZA -

2007. augusztus 05-08. Sturgis, Motorépítõ Világbajnokság - Freestyle kategória

Sapka Mûvek, az idei Európa Bajnoki gyõzelem után, Sturgis-ben, a nemzetközi versenyen, Freestyle kategóriában 5. helyezést ért el Time Machine motorjával, újabb dicsõséget szerezve a magyar motorépítésnek. Nagyon erõs mezõnyben, 90 kiállító 120 motorja között ez igazán fantasztikus eredmény.


képek


- VISSZA -

2007. 08.17. - 20.
Pilis - IV. Pilisi Motoros Gerjedelem

Hát kérem szépen tisztelt ház, képviselõ társaim, elnök úr!
Bizonyára mindenki volt már rossz vagy elképesztõ vagy elképesztõen rossz találkozón. Ha igen, akkor szorozza meg min. kettõvel és lesz némi fogalma milyen is a Pilisi gerjedelem nevû valami. Az utóbbi idõben a tapasztalhattátok, hogy nem húzok le rendezvényt, inkább nem írok semmit róla, ha nem tetszett. Most azonban kivételt kell tennem, nehogy valaki szintén benézze ezt a találkozót, mint én.
Pilis, Bp.-tõl 45 km.-re található, a 4-es úton viszonylag jól megközelíthetõ. A rendezvény helyszíne egy nagyrészt füves területen van. Idáig nem is lenne gond. Ám a kapura szerintem ki volt írva, hogy normális motorosoknak belépés csak korlátozott számban, és hogy, a helyi és környékbeli ultravagány falusi keménylegények, verybiker robogósok, szöcskeizom quadosok ingyen jöhetnek. Ez a találkozó a motorozást körülvevõ ipari sár ülepítõ medencéje. A megjelentek összetétele szavakba nehezen önthetõ. A környéken található falvak összes tizenévese tiszteletét tette különféle mopedjével és megállás nélkül kavarták a port. Az idõsebb réteg pedig, másodvonalbeli sportgépét kínozta rendületlenül a max körön, hol füstöléssel, hol leszabályozásig bõgetéssel. Mindezt hajnalban is. Ezen kívül voltak még a hvcs-k, akik vagy az elmúlt év sérelmeit verték le egymáson, vagy a sikeresen beszerzett néhány quaddal végeztek szabadgyakorlatot.
Csak a Pilisi Motoros Egyesület - amúgy szimpatikus - tagjait sajnálom, hogy rengeteg munkával, egy ilyen rendezvényt sikerült összehozniuk.
Röviden ennyi. Fényképeket nem csináltam, azt hiszem érthetõ okok miatt.
-Smash-

Értékelés : * (csak Stohl Andrásnak ajánlott)


- VISSZA -

2007.06.30.
Ébredések!
Custom irány a Harley Davidson-nál

Hûha, gondoltam amikor elém került a HD 2008-as modelljeinek ismertetõje. Valami megindult. A következõ évadot elõször is erõs ráncfelvarrásokkal kezdik és a lendületet tartva néhány igazán izgalmas új modell bevezetésével folytatják. Mintha valami álomkorból ébrednének fel a mérnökök. Tudom-tudom, a hagyományok, meg hát ez-az nem is tetszik, de nem ez a lényeg, hanem, hogy valami mozgás, kreatív gondolkodást tapasztalhatunk. Új irányok felé próbálkoznak a mondvacsinált igazítgatások-fejlesztések helyett, és érezhetõen több figyelem irányul az apró részletekre is. Véleményem szerint az idei köbcentiemelés és egyéb változtatásoknál sokkal nagyobb lépést tettek a márka elkötelezettjei felé.
-Smash-


Nightster

Night Rod

Dyna Super Glide
 

Fat Bob
Rocker

Rocker C


- VISSZA -

2007.06.14.
Kommentár nélkül!
A Rolling Stones fantasztikus koncertet adott Budapesten!


- VISSZA -

2007.06.30.
Gondoltam veszek valamit a motoromnak.

Igen, nem a motoromra, hanem a motoromnak.
Hiszen annyira jó hozzám, és annyi örömöm van benne, hogy megérdemli.

Két szép visszapillantó tükörre gondoltam. El is indultam nézelodni, de mindenhol csak azt a 8-9 egyen típust lehetett látni, ami nekem nem is tetszik, és minden sarkon szembe jön veled.
Gondoltam, rápattanok a netre, keresgélek, majd csak találok valami szépet. Találtam is. Amerikába, hol máshol. A baj csak az, hogy bármennyit írtam nekik, még csak nem is válaszoltak. Hiába, Hungary messze van.
Még egy utolsó kör, hátha valamelyik kisebb motoros bolt, saját importtal, tud segíteni.
Az egyik, még nézegette a saját katalógusát, elkezdte reklámozni az utolsó légszurojét, ami a polcon volt. K&N örökké valóságig tartó légszuro, teljesítménynövelo, harmincnyolcezerért.
Az ötlet jónak tunt, csak az ár volt egy picit magas, vissza is tettem a polcra.
Tükröt, azt nem találtunk, ezzel ezt a projektet fel is adtam.
Viszont a légszuro dolog ott motoszkált a fejemben. Mé mindig csak olyat vegyünk, ami látszik?
Az éves szerviz is pont aktuális, egybe lehetne ötvözni, a dolgot. Ha kicsit ócsóbban tudnék találni, tán, meg is érné. Hiszen a gyári légszuro, kb. kilencezer. Ennek tekintetében, ha úgy max. háromszoros áron hozzá tudnék jutni, hosszútávon kifizetodo lenne, ha igaz, hogy teljesítményt is növel, fogyasztásnövekedés nélkül.
Kis utánajárással, találtam egy céget, (Gyöngyös), korrekt áron, másnapi kiszállítással volt nekik, raktáron, a gyári ár duplájáért, (szinte hihetetlen), így rögtön, meg is rendeltem. Teljesen korrekt kiszolgálás, telefonon is nagyon segítokészek voltak, annak ellenére, hogy csak egy szurot rendeltem. Ez Magyarországon nem szokványos. Másnapra, ahogy ígérték, meg is jött.
Szép darab, igényes, látszik, hogy nem bóvli. Eddig tetszett.
Idorendelés a szervizbe, motor be, izgatottan várom, az eredményt. Hozzátartozik, hogy a szerelo srác megerosített, hogy jó lesz, nem kell izgulnom.
Hát mit mondjak, jó is lett. A befecskendezon azért kellett állítani valamit, úgy hogy csak kompetens muhelybe vigyétek, ha elszánjátok magatok rá, de az eredmény, az nem marad el.
Most már mentem vele legalább 3000 km, de bátran állítom, hogy sokkal jobban megy, mint elotte. Gázadáskor alacsony fordulaton rögtön reagál, nem gondolkozik, mint a legtöbb paripa, mivelhogy nincs légszomja. És nincs fogyasztásnövekedés, ugyan annyit fogyaszt, mint eddig, (vagy picit, kevesebbet, de ezt még, pontosabban kell mérni). Valamint jobb lett a hangja is, (mély torokhang, aki ezt szereti).

Tehát, ha a motorodat megtartod legalább, 2 szerviz, erejéig, abszolút megéri egy ilyen K&N, légszurobe invesztálni.
Azon gondolkodom, hogy a kocsimba is veszek egyet.

Széles utat mindenkinek.
-
Mike -


- VISSZA -

2007.06.01.
Trafipax Infó!

Összesen 14 darab új fix telepítésû sebességmérõ készüléket helyeznek ki 2007. május 01-ig az autópályákra. Ezek is automaták, dobozban, mint a legutóbbi eresztés volt. Öt darab jut az M1-esre, négy az M3-asra, és szintén öt darab az M7-esre.

M1-es autópálya:
Bp.-rõl kifelé az 54-es, 104-es, 156-os,
Bp. felé a 63-as, 104-es

M3-es autópálya:
Bp.-rõl kifelé a 20-as, 139-es
Bp. felé a 104-es

M7-es autópálya:
Bp.-rõl kifelé a 28-as, 86-os,
Bp. felé a 6-os, 16-os és a 82-es

- km. szelvények környékére jut sebességmérõ berendezés.

Ezek a kamerák várhatóan nem úgy lesznek kihelyezve, mint eddig nagy dobozba középen, hanem a pálya fölött rejtve lesznek rögzítve, de ugyanolyan szemétségekre képesek, mint dobozos rokonaik.


- VISSZA -

2007.04.10.
Levertük Európát!

Március 25.-én Mainz-ban megtartott Motorépítõ Európa Bajnokságon, a magyar motorépítõk rendesen odatették magukat.
107 induló közül, freestyle kategóriában a Sapka Mûvek az elsõ helyet, a Mücechoppers a tizedik helyet szerezte meg, az AMS-Amerikai Motorok Szervize pedig közönségdíjas lett.
Ez a szereplés is bizonyítja, hogy itthon is vannak már olyan motorépítõk akik világszínvonalú építéseket csinálnak. A nemzetközi megmérettetésre amúgy egyre többen vállalkoznak, idén hat mûhely hét motorral nevezett be. A Sapka Mûvek az elsõ hellyel jogot nyert az Amerikában megrendezésre kerülõ WB szereplésre is.


Sapka Mûvek

Mücechoppers

AMS


- VISSZA -

2007.03.06.
FIGYELEM VISSZAHÍVÁS !

A Yamaha figyelmezteti az XV1600 Wild Star motorkerékpár tulajdonosokat, hogy addig ne használják gépeiket, amíg a márkaszervizek szakemberei el nem végzik az ellenõrzést a motorjaikon. A visszahívás azért történik, mert elõfordult, hogy menetközben a váltó megragadt, és balesetveszélyes helyzet alakult ki. Javasoljuk minden ilyen motorkerékpár tulajdonosnak, hogy menjen el egy márkaszervizbe, ahol az alvázszám szerint meg tudják mondani kell e javítani a gépét. Természetesen ez a javítás garanciálisnak számít és még a motorolajat is lecserélik ingyen. A gyár szintén visszahívta a 2002. és 2005. közt gyártott YZF-R1, FZ6, FJR1300, TDM900, MT-01, XV1700 és XT660 motorokat, mert a gázállás érzékelõ szenzor meghibásodási lehetõsége miatt a motor leállhat.


- VISSZA -

2007.03.20.
Henryx Motoros Pihenõ

"Új Babilon épül" idézhetnénk. Budapesttõl kb. 80 km.-re, Tatabányától nem mesze, Császár-ban (vagy on) egy Western Farm és motoros bolt van születõben.
A hely már most is igazán hangulatos a fából készült fõépülettel, víztározóval és szélkerékkel. Terveik között szerepel többek között néhány amerikai bölény beszerzése is és a lovak sem maradhatnak el természetesen. Egy laza túra során kiváló lehetõség egy kis pihenõre, és némi frissítõ elfogyasztása közben nézelõdhetünk a boltban is.
A tulajdonossal, Henrikkel mindenképpen érdemes beszélgetni, maga is motoros és világjáró ember, valamint az õ alkotásai a sokak által már ismert bõrrel bevont oldalkocsis motorok.

Mindig érdekes egy dolog indulásánál ott lenni. A "hivatalos" megnyitó április 22.-én lesz. Étellel - itallal - zenekarral mindenkit szeretettel várnak.
-Smash-

 


- VISSZA -

2007.03.13.
SAJTÓKÖZLEMÉNY


RRACE MONO - Motoros autópályadíj-kategória


AZ RRACE MONO tárgyalásokat folytatott a GKM-el és az ÁAK-val, mely eredményeként április 1-ével
hatályba lépõ rendelet értelmében, idén május 1. és szeptember 30. közötti idõszakban elektronikus úton
vásárolható 4 napos matrica a motorosok részére 50%-al olcsóbb lesz a D1 kategóriához képest.
Az RRACE MONO a motorrevü vendégeként részvett a Budapest Motor Kiállításon, ahol nagyon sok
motorossal nyílt alkalmunk egy jó beszélgetésre, véleménycserére. Többek között - elfogadva meghívásunkat -
Szocs Lajos a GKM motoros ügyekért felelõs Fõosztályvezetõ-helyettese is kilátogatott a Budapest Motor
Kiállításra, ahol alkalmunk nyílt ismételten tárgyalóasztalhoz ülni.
Megbeszélésünkön ismét szó esett arról a közlekedésbiztonsági kampányról, mely április hónapban az új
díjkategória bevezetését megelõzõen kerül lebonyolításra a motoros sajtóval karöltve, azért, hogy felhívjuk a
figyelmet az autópályán való közlekedés veszélyeire!
Kimagaslóan pozitív példának értékeljük ezt az esetet, amikor egy társadalmi szervezet a lefolytatott társadalmi
viták után benyújtott konszenzusos javaslatát, tárgyalásos úton sikerre tudja vinni, a döntéshozók és érintettek
együttmûködésével.
SZÉLES UTAT!
RRACE MONO
Elnökség

RRACE MONO - Budapest Motor Kiállítás
A HUNGEXPO területén február 28. - március 4. között megrendezett Budapest Motor Kiállításon,
szervezetünk a motorrevü jóvoltából, presztízs értékû megjelenéssel vehetett részt a kiállítás teljes ideje alatt!
Ezúton is szeretnénk megköszönni a motorrevü teljes csapatának a támogatást, a sok segítséget, a vendéglátást
és a jó hangulatot mind az 5 nap alatt!
Minden motoros támogató barátunknak köszönjük aki kilátogatott hozzánk és elmondta véleményét és
kitöltötte kérdõívünket!
Több, mint 200 személyes beszélgetést és kérdõív kitöltést végeztünk az öt nap alatt, melyek kiértékelt
összegzését szélesebb terjedelemben és elemezve szeretnénk közre adni.
Röviden annyit elmondhatunk, hogy autópálya kérdésben a - korábban a motorrevü-ben, a Wild-ban, a
totalbike-on és honlapunkon meghirdetett - szavazásokkal összhangban a helyszínen válaszolok 99%-a is úgy
vélekedett, hogy az olcsóbb autópálya-díj hatására többet venné igénybe a sztrádákat, már az idei szezonban. A
válaszadók 73%-a szerint, szükséges lehet a bevezetés idõszakában egy hatékony baleset megelõzési kampány.
Súlyadó kérdésben is egy irányba mutattak a vélemények, mely szerint - súlyozott átlag - a jelenleg hatályos
adóteher 60%-kal való mérséklése lenne kívánatos!
Március 1-én - elfogadva meghívásunkat - Szocs Lajos a GKM motoros ügyekért felelõs Fõosztályvezetõ helyettese
kilátogatott a Budapest Motor Kiállításra, ahol alkalmunk nyílt ismételten tárgyalóasztalhoz ülni.
Hivatalos megerõsítést is kaptunk arról, hogy a várhatóan március 15.-ig közzétenni szándékozott és április 1.-
ével hatályba lépõ rendelet értelmében, idén május 1. és szeptember 30. közötti idõszakban elektronikus úton
vásárolható 4 napos matrica a motorosok részére 50%-al olcsóbb lesz a D1 kategóriához képest.
Köszönjük a kiállítás többi részvevõjének, az importõröknek, a kereskedõknek, hogy fogadtak- és
meghallgattak minket, hogy kitöltötték kérdõíveinket és leültek velünk-, elmondták véleményüket és
felajánlották segítségüket! Számunkra ezek a találkozások és beszélgetések nagyon fontosak voltak!
Hamarosan összegzést közlünk a helyszínen készített felmérés eredményeirõl, és idén várható akcióinkról is!
Figyeld az oldalt, regisztrálj, hogy képben lehess velünk-rólunk!
SZÉLES UTAT!
RRACE MONO
Elnökség


- VISSZA -

2007.03.02
Újabb ütõs taggal bõvül a Harley Davidson

Január végén mutatták be Amerikában a Sporster család legújabb tagját az XL 1200N Nightster. Ahogy a nevébõl is sejthetõ az új jövevény a hot rod irányvonalat erõsíti majd a márkán belül, melynek stílusjegyeit a már nagy sikert aratott Street Bob és Night Rod Speciál is magán viseli. Ennek megfelelõen alacsonyan épített, az alkatrészek többsége fekete fényezést kapott, ezzel az új Sportster lényegesen letisztultabb és fenyegetõbb megjelenésû. Fekete a felni - króm küllõkkel -, az elsõ villaszárak, a lámpabúra, a kormány, a kezelõszervek, irányjelzõk, a légszûrõház és a hátsó szíj-védõ.

Mûszakilag az összes 2007-es fejlesztést megtalálhatjuk. Elektronikus hengerenkénti befecskendezés (ESPFI), könnyített kuplung-kar, módosított váltó, nagy teljesítményû szénszálas hajtószíj és könnyebben behúzható elsõ fékkar teszi sokkal kezelhetõbbé a motort.
A erõt sugárzó Medium Grey színezetet kapott 1200 ccm-is Evolution blokk nagy teljesítményt biztosít és könnyedén repíti a Nightstert. Külön érdekesség, hogy nincs különálló hátsó lámpa, mivel egybe van építve a hátsó irányjelzõkkel, és az Amerikai kivitelen gyárilag oldalra helyezték a rendszámot.

A Harley Davidson vezetõi jó érzékkel ismerték fel az ilyen izgalmas motorok iránti igényt. Az egyedi kiegészítõk és jellemzõk sokaságával, valamint az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetõen a XL 1200N magasabb szintre emeli a Sportster családot.
A Nightster elõször az Amerikai piacon jelenik meg, az európai változat jelenleg fejlesztés alatt áll, és tervek szerint az év második felében, a 2008-as modellév tagjaként érkezik meg.

-Smash-



- VISSZA -

2007.01.20.
Cruiser Monitor

Hitech õrülteknek ajánlom figyelmébe ezt a megoldást. Technikát már nem csak a Gold Wing méretû dobozos motorokba lehet beépíteni.
A találkozókon fellépõ zenekarok szünetében a megfáradt biker berakhat egy jó filmet, vagy megnézheti az esti meccset. De menet közben is használható. A hátsó keréknél elhelyezett esztétikus minikamera visszapillantó tükör helyett közvetíti a mögöttünk lévõ forgalmat. (Chopper City USA)





- VISSZA -

2006.12.01.
Ideiglenes fordalomból kivonás

Mostanában gyakran kerül elõ, az ideiglenes fordalomból kivonás kérdése. Sokan úgy gondolják, hogy ezzel rengeteget spórolnak majd a télen. Kicsit utána néztem a dolgoknak.
Az ügymenet igen egyszerûen kezdõdik. Elmegyünk az okmányirodába és 1500 Ft. illeték ellenében kivonják a forgalomból a gépet, még a rendszámot sem kell leadni. Eddig jó lenne de aztán jön a hidegzuhany.
Motorkerékpár esetében két dolgon spórolhatunk. Egyik az adó, a másik a biztosítás.

A gépjármû adó mértéke:
- gyártási évében és az azt követõ 3 naptári évben 300 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követõ 4-7. naptári évben 260 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követõ 8-11. naptári évben 200 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követõ 12-15. naptári évben 160 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követõ 16. naptári évben és az azt követõ naptári években 120 Ft/kilowatt.

Az én 2003-as xvs1100 yamahám 46KW-os, éves adója 13800Ft. Ha novembertõl márciusig kivonom 4600 Ft.-ot takarítok meg. Ehhez jönne még a biztosításból megmaradt pénz. De!!

Az okos 190/2004. (VI. 8.) Korm. rendelet szerint a forgalomból ideiglenesen kivont motornál nem lehet szüneteltetni a kötelezõ biztosítás fizetését. Minden másnál lehet, kivéve a "Forgalmi engedélyre nem kötelezett gépjármûvek, valamint a motorkerékpárok " esetében.

Nem minõsíteném a dolgot, a lényeg az, hogy a 3100Ft., amit az egésszel nyernék nem biztos, hogy megéri a macerát.
-Smash-


- VISSZA -

2006.12.01.
Motoros Pályamatrica?

AZ RRACE MONO tárgyalásokat folytatott a GKM-el és az ÁAK-val, mely eredményeként esély látszik egy a motorosok számára létrehozandó autópályadíj-kategória bevezetésére.
Korábban az RRACE MONO szervezésében 16 ezer motoros, több, mint 12 ezer motorral demonstrált békésen a Bp.-i Dózsa Gy. úton, többek között egy új a motorosok számára kiírt autópályadíj-kategória bevezetéséért. 30270 aláírást gyûjtött a szervezet és petíciót nyûjtott be a MEH-nek, kérve egyeztetõ tárgyalások koordinálását az RRACE MONO és a GKM között. A GKM képviselõje felkészülten, az ÁAK vezérigazgatójával az oldalán fogadta az RRACE MONO-t november végén tárgyaló asztalánál.
Gyors, hatékony és jóhangulatú, majd két órás tárgyalás eredményeként kiderült számunkra, hogy a 2007-es nyári szezonban, kísérleti jelleggel bevezethetõ lehet egy 4 napos, elektronikus úton vásárolható motoros "virtuális matrica". Majd a kisérleti idõszak pozítív mérlege esetén ez véglegesíthetõvé vállhat.A GKM együttmûködést kínálva az ÁAK-val és az RRACE MONO-val dolgozik a módosítási tervezeteken a januári-februári idõszakban. Az RRACE MONO mindent megtesz a motorosok felé történõ kommunikáció, a bevezetést feltételezõ kérdések társadalmi vitájának bonyolítása, valamint a szükséges egyeztetések területén. Kimagaslóan pozitív példának értékeljük ezt az esetet, amikor egy társadalmi szervezet a lefolytatott társadalmi viták után benyújtott konszenzusos javaslatát, tárgyalásos úton sikerre tudja vinni, a döntéshozók és érintettek együttmûködésével. SZÉLES UTAT!
-RRACE MONO-


- VISSZA -

2006.11.04.
Légzsák a motoron!

Gondolom velem együtt sokan kétkedve fogadták az egy évvel ezelõtt megjelent hírt, hogy a Honda mérnökei légzsákot fejlesztettek ki motorra.
A tesztek és az elmúlt idõ alatt szerzett tapasztalatok azonban úgy látszik a fejlesztõket igazolják. Az elsõ légzsákkal szerelt Gold Wing-ek Amerikában már az év eleje óta, Európában pedig évvégétõl kaphatók, és úgy tûnik mûködik a dolog. A rendszer mûködési elve nagyjából az autókéhoz hasonló. A teleszkópszárakra felszerelt négy darab törésszenzor érzékeli a gyorsulás változását, és a vezérlõelektronika összehasonlítást végez a normális mûködésnél tapasztalt adatokkal. Az ütközés bekövetkeztekor mûködésbe lép a nyitószerkezet és nitrogéngázzal tölti fel a motoros elé épített légzsákot. Az ütközés pillanatától csak hat századmásodpercre van szükség a légzsák kinyílásáig. A légzsák mérete és speciális formája is hozzájárul ahhoz, hogy hatékonyan bírja elnyelni az ütközési energiát, ezzel jelentõsen csökkentve a motoros sérülését. A rögzítés módja és a leeresztési technológia segít abban, hogy amennyire lehetséges kontrollálható marad a motor.
-Smash-

- VISSZA -

2006.10.18.
Csak keményen!

A múltkor olvastam egy érdekes cikket, amiben arról számoltak be, hogy a japán kutatók felmérést végeztek arról, hogy miként hat a motorozás a férfiasságra.
Az Oszakai kutatók állítása szerint a motorosok sokkal nagyobb létszámban küzdenek merevedési problémákkal. A megvizsgált pilóták 69%-ának voltak ilyen panaszai egy adott korosztályban, míg a kontrolcsoport tagjainak csak 35%-ának. A problémát az állandó vibráció és nyomás okozza, amitõl nem kapnak elég vért a genitáliák. Nem tudom mennyi valóságalapja lehet az írásnak, magamon egyelõre nem tapasztaltam semmilyen tünetet.

Mivel a téma igen csak életbevágó, ezúton keresnék olyan vállalkozó kedvû hölgyeket, akik elvégeznének rajtam egy alapos ilyen irányú vizsgálatot. Jelentkezni e-mail-ben lehet.
-Smash-


- VISSZA -

2006.09.14.
Motoros demonstráció és aláírásgyûjtés a teljesítményadó ellen

Az Rrace-Moto Motoros Nonprofit Érdekvédelmi Szervezet motoros felvonulással egybekötött tüntetést szervezett 2006. szeptember 9-én a Városligetben. A demonstráción a különféle típusú és márkájú "gépeket" felvonultató motorosok az ellen tiltakoztak, hogy az elkészített törvénytervezet szerint a súlyadót 2007. január 1-jétõl felváltó teljesítményadó a motorokat megkülönböztetõen hátrányosan érinti. A törvénytervezet szerint az eddigi tömegalapú számítást a teljesítményre alapozott adózás váltaná fel, az alábbi táblázat szerinti tervezett adókkal:
Az új gépjármûadó mértéke
0-3 év: 300 Ft/kW
4-7év: 260 Ft/kW
8-11év: 200 Ft/kW
12-15 év: 160 Ft/kW
16- 120 év: Ft/kW

Az eddigi 100 kilogrammonkénti 1200 Ft-os súlyadó alapján kifizetett pár ezer forintos adó helyett sok motoros számíthat akár 40 ezer forintos teljesítményadóra, ezzel átlagosan hétszer, de akár tízszer többel is nõhetnek a motorosok terhei. A motorosok az indokolatlanul magas összeget aránytalannak tartják, annál is inkább, mivel õk az év nagyobbik részében az idõjárási viszonyok miatt nem használják motorjaikat. Továbbá a teher- és személyautók arányaiban jobban igénybe veszik az utakat, mint a motorkerékpárok.
A tervezet alapján azok járnak a legrosszabbul, akik könnyû, nagy teljesítményû motort üzemeltetnek. Közvetetten a piac is átrendezõdhet azáltal, hogy a kisebb teljesítményû gépek kereslete megnõhet.
A rendõrség által biztosított demonstráción résztvevõ több mint 12 ezer motor és 16 ezer motoros aláírásával, illetve demonstrációjával jelezte a kormány felé, hogy a Magyarországon forgalomban lévõ motorok mennyisége megkívánja és megérdemli, hogy valamilyen módon megkülönböztessék õket a közlekedés többi résztvevõjétõl. Ráadásul a motor, mint közlekedési eszköz Európa számos országában - a kerékpárral együtt - fontos közlekedési alternatívát képvisel. A motorosok - a kerékpárosokkal karöltve - nagyban hozzájárulnak a városi csúcsforgalom csökkentéséhez, továbbá az újgenerációs motorok már megfelelnek a legszigorúbb európai uniós környezetvédelmi elõírásoknak is.
A motorosok - melyek között volt idõs és fiatal motoros, kis- és nagyteljesítményû, nosztalgia és új motor tulajdonos is - este 7-kor kezdtek gyülekezni és este 9-10 órakor fegyelmezetten elvonultak a térrõl, annak reményében, hogy a kormány tervezete - a demonstráció hatására - mégsem kerül megszavazásra.
A motorosok fegyelmezetten, békésen és politikától mentesen tiltakoztak az õket hátrányosan érintõ törvénytervezet ellen, ezzel is példát mutatva a társadalomnak összetartásból és fegyelembõl. A motoros társadalom egysége példa értékû a közlekedés többi részvevõje számára is.

Az aláírások átadása a Miniszterelnöki Hivatalnak
Az Rrace Mono Motoros Egyesület 2006. szeptember 28-án adta át a Miniszterelnöki Hivatal képviselõjének az egyesület által készített petíciót, csatolva hozzá az összegyûjtött, több dossziét betöltõ, több mint 30 ezer aláírást. A petícióban az egyesület a motorokat megkülönböztetõen hátrányosan érintõ teljesítményadó ellen tiltakozik, és kéri, hogy méltányosabb módon alkossák újra a törvényt, illetve a szervezet javaslatot tesz a motoros autópálya-díjkategória létrehozására is.
Az egyesület párbeszéd kialakítását kezdeményezte a kormányzattal, melynek eredménye egy egyeztetõ tárgyalás, vagy tárgyalássorozat lehet, és amely a motorosok érdekeit közvetlen módon szolgálhatná.
A Rrace Mono folytatva megkezdett tevékenységét aktív részvételre szólítja fel a motorosokat. A közeljövõben tervezi elindítani akcióját, melynek keretében minden érdeklõdõ motorosnak - egy, az egyesület honlapjáról letölthetõ formanyomtatvány segítségével - lehetõsége nyílna arra, hogy saját kerületében, illetve településén, a kerület, illetve a település vezetésének is feltegye a legégetõbb kérdéseket.
-Rrace Mono-


- VISSZA -

2006.09.14.
Magyar siker a Stund Európa Bajnokságon!

Véget ért az európai sreetfighterek legnagyobb idei háromfordulós bajnoksága. Az utolsó megmérettetés Finországban zajlott, ahol Angyal "szemöldök" Zoltán második helyet ért el. Az egész évben kimagaslóan teljesítõ versenyzõ, a Hollandiai harmadik és a Magyarországi második helyezése után összesítésben Christian Pfeiffer mögött ezüstérmes lett. Ezzel az eredménnyel magamögé utasította többek között a tavalyi EB gyõztest is.
Gratulálunk!
-Smash-


- VISSZA -

2006.09.14.
HD bekeményít!

A Harley - Davidson haladva a kor szellemével kifejlesztette a Twin Cam erõforrások modernebb és erõsebb változatát. 2007-tõl minden Touring, Dyna és Softail modellbe ezek az új 96 köbinch-es, 1584ccm-es blokkok kerülnek. A lökettérfogat növelése azért is szükséges volt mert a szigorú Euro3-as szabályok betartása teljesítménycsökkenést eredményezett volna. Az új fejlesztésnek köszönhetõen azonban 10-15%-kal nõtt a forgatónyomaték. Az izmosításon túl rengeteg újítást is végeztek, amivel sokkal korszerûbbek, megbízhatóbbak lettek. Módosították a kenési rendszert, a primer lánc automatikus feszítést kapott, új fejlesztés az indítómotor, a szekunder hajtás erõsebb de keskenyebb fogasszíjat kapott több helyet adva a kerékszélesítésnek, a felhasznált alkatrészek tömege- köszönhetõen a technikai fejlõdésnek- 10%-kal csökkent. Jelentõs elõrelépés még, hogy a Dyna modelleken tavaly bemutatott hatfokozatú váltó továbbfejlesztett változatát kapják a vasak, ezáltal sokkal kisebb fordulaton pörögnek majd.
De nem csak a motor erõsödött meg. A HD-nál minden évben tapasztalható apróbb változtatások most is megtörténtek. Egyes típusok hátsó gumija vastagodott, ülésmagassága csökkent, új színek jelentek meg, nyomulnak a Screamin Eagle variációk, nem is beszélve a számomra sokszor követhetetlen betûjelû változatokról, melyek kisebb-nagyobb mértékben térnek el az alaptól. Egy biztos, a tradíció megõrzése mellett ismét nagy elõrelépés történt. Egy aggodalmam van csak. Vajon meg tudták õrizni a legendás HD hangot? Jövõre megtudjuk.
-Smash-


- VISSZA -

2006.05.26.
Megnyilt a moto'Rock

Május 26.-án a moto'Rock Pub, Restaurant és Biker's shop zártkörű megnyitóján vettünk részt. Az igényesen kialakított, több mint 500 négyzetméteres komplexum Budakalászon található. Hatalmas parkolóval, hangulatos kerthelységgel, remek konyhával, színes programokkal várnak mindenkit. A területen még egy motoros bolt is helyet kapott, ahol használt kiegészítők bizományos értékesítését is vállalják. A hajnalig tartó rendezvényt a finom bográcsgulyás, a coctailbár és az élőzene mellett triál bemutató is színesítette.
-Smash-


- VISSZA -

2006.04.30.
ITT A 10.

A Devils MC. motoros vállalkozói kör egy újabb sikeres produkcióját élvezhettük a hétvégén. Vasárnap rendezték meg a motor show-t a Pecsa-ban. Szerencsére csapatunk már annyi tagot számlál, hogy amíg a társaság egyik fele a Szalajka völgybe motorozott akadt, aki kiment a kiállítás/versenyre is. A remek időpontválasztás miatt a hungexpon rendezet Luxus Autó kiállításról sok motoros átsétálhatott az eseményre. Rengeteg résztvevő volt idén is, szinte minden magára valamit is adó műhely kötelezőnek érzi a jelenlétet. Mintegy 50 nagyon szép és drága építésben gyönyörködhetett a látogató. Az ujjgyakorlatnak számító HD átalakítások mellett nagyszámban jelentek meg a japán alapú kreációk is. Különösen jó volt látni azt a néhány vasat, ami még közúton is használható lehet, bár ezeket a közönség nem annyira értékelte. A rendezvény végén különböző kategóriákban díjátadásra került sor, majd a bluzkámpáni-a jött amiről itt most nem tennék részletes említést. A Devils MC a Börze és a Motoros Találkozó mellett ezt a rendezvényt is sikeresen szervezi, ezzel befogva a magyarországi motoros társadalom egészét akik ott vannak.
-Smash-


- VISSZA -

Hurrá vettem egy YAMAHÁT.

Hát elérkezett az idő. Majdnem húsz éves motoros pihenő után elérkezettnek láttam az időt hogy újra motorra üljek. Gyerek felnőtt,(majdnem), ház is kész, (majdnem), most már én is legyek egy kicsit boldog. Hirdetések böngészése, motorok összehasonlítása. Teljesítmény, kinézet. Hát sokat változtak a motorok húsz év alatt. Mivelhogy csak chopper jöhetett szóba, a Yamaha Drag Star nyerte meg a tetszésemet legjobban. Milyen legyen? 650 vagy 1100? Maradjunk a 650-nél, mégiscsak kihagytam pár évet, nem árt az óvatosság.
Hoppá! Itt van egy 650 Drag Star, 2001-es, ez pont három éves, magyarországi eladás, második tulajtól, alig van benne 18000 km, az ára is elég jó. (2004 őszét írtunk) Kipróbáltam. a motor tipp-topp, megvettem. Azon a héten mentem vele kb. 200 km.-t, majd az első hétvégén gurulok át az Erzsébet hídon, hatalmas karistolás, nagy lassulás motor megáll. Na ez mi? Tanakodás, barátok hívása, senki nem tud semmit, mennyünk tovább. Ötszáz méter, karistolás, lassulás motor megáll. Ijedség meg belém. Szervizkönyv szerint az utolsó szerviz a híres motorversenyző márkakereskedésében volt elvégezve,(Yamaha Harmati /Smash/) így hát oda vittem utánfutón. Három nap múlva jött a diagnózis, motor beállt. Egy YAMAHÁN!? -Mennyibe fog ez kerülni? -Kiszámoljuk, kb. 620000 Ft. -Mi kerül ennyibe? -Drága az alkatrész, utángyártott nem létezik. Csak a hengerfej 320000 Ft. -Jó, de a Yamaha gyári garancia tíz napja járt le, semmi szavatosság vagy ilyesmi? -Á lejárt. -AHA. Kis kedvezmény az alkatrészárakból? -Á, mi sem kapunk Budaörstől (Yamaha Hungaria /Smash/)
Jó, gondoltam segítek magamon, hátha kicsit olcsóbban megúszom. Irány Budaörs, majd személyesen. Alkatrészlista bemutat, árlista kimutat, ugyan az a végeredmény. Könyörgés, egy kis kedvezményt lehetne-e hiszen jó sok pénzt itt hagyok? Lehet. 15%-ot. Jó? Jó, az majdnem 100000 Ft. Köszönöm. Rohanás vissza műhelybe, én hülye, újságolom, van kedvezményem, sikerült kibumliznom. Jó akkor vidd oda csináltatni. Durr, hidegzuhany. Akkor jöttem rá, hogy, hülyének néznek. Még hogy nekik nincs kedvezmény. Van csak nem ad belőle semmit. Gondoltam zsákban csak nem viszem át a motort, felét úgyis itt hagynám imitt amott, akkor a javításra tudsz adni egy év garanciát? Tudod most már lassan november, télen én nem motorozok, majd csak nyáron derül ki, hogy jó e. Igen, egy év garancia. Jó, másnap vissza, OK, kezdjünk neki. Jó, de a garancia csak fél év! Miért is? Csak. Na ekkor kellet volna összecsomagolni a motort és elhozni. De nem tettem. Mert a szerelő srácok kompetensnek néztek ki, gondoltam ők legalább jól megcsinálják. Hát meg is csinálták. Hazahoztam november végén, betettem a garázsba, gondoltam majd nézegetem tavaszig. Addig nézegettem míg elkezdett csöpögni az olaj, csak úgy magától, állás közben. Telefon műhelybe, hát mi lehet? -Hozd be, megnézzük. -November van, esik a hó!???. Jó, motor vissza, Diagnózis, egy kis szimering elment, ki kell cserélni, itt kell hagyni. És én ??? Gyalog haza. -Mikor lesz kész? -Ha kapunk alkatrészt Budaörstől. -Az mikor lesz? -Nem tudjuk, össze-vissza küldenek, mikor hogy. Ha megjön, szólunk. -Kösz! Három nap múlva megjött. Na ebben az évben több bajom már nem volt vele, hiszen nem is használtam. Tavasz, nyár. Egy, két apró olajfolyástól és szivárgástól eltekintve, amit szintén nem volt egyszerű megcsináltatni, lásd Budaörsi alkatrészellátás. Nagyjából zökkenőmentesen végigmotoroztam a nyarat. Közben ráakadtam a neten egy motoros társaságra, (akiknek az oldalára most te is ráakadtál). Ők nem egy klub, csak minden héten együtt gurulnak valahová "társaságban jobb" jelszóval. Hát csoportban tényleg sokkal jobb gurulni. Ősz. Október utolsó hetei, megint folyik alul az olaj. Kedd, gyorsan be ugyanabba a szervizbe. Hétvégére csak kész lesz, kihasználjuk az utolsó napos időt. -Hagyd itt megnézzük, lehet hogy délutánra kész. Hát nem. Nem a srácokon múlt, de alkatrész kell. Sebességváltókar üresjárati érzékelője megadta magát. Nem nagy dolog hatezer forintos alkatrész, és még kicsi is. De nincs raktáron. Szólunk, ha megjött. Budaörsről kell rendelni. Rosszat sejtettem, sajnos azt jól. Egy hét múlva meg is jött, utolsó napos hétvége ugrott. Itt tartunk most. A motor úgy egyben van, meg nagyon szép is, de ott a gondolat, mikor jön a legközelebbi probléma megint. Motort otthagyni, alkatrészre várni, oda út, vissza út. Könyörögni, ki hoz haza, ki visz vissza. Hát nem kívánom senkinek. Mi ebből a tanulság? Nem szabad venni csak új motort. De ha már használtat vettél, válassz szakszervizt a közeledbe.
Na, jó YAMAHÁZÁST.

Mike.

SMASH-kom

Hát igen, kissé elszomorító a helyzet szervizek terén. Általánosan elmondható, hogy a márkaszervizekben alulképzettek a szerelők, az alkatrészek utánpótlása nehézkes, szerelési-, alkatrész árak az egekig szöknek, senki semmire nem vállal garanciát és még hülyének is néznek. Itt említhetném azt a szerelőt aki rossz helyre szerelte fel a lámpasildet és az körbe-körbe forgott a lámpa körül, vagy hogy egy kardán szimering csere egy hónapig tartott kétszeri szétszedés után, vagy hogy időszakos szerviznél sportmotor olajat töltöttek a cruiserembe, vagy hogy a kiégett 546 ft.-os égő helyett meg akartak vetetni velem egy komplett pótlámpa készletet 45 ezerért, mondván egybe lehet csak cserélni az égőt a lámpával…stb.
Ezek miatt is tartom jó dolognak egy nagyobb társaság összehozását, egyrészt a tapasztalatokat meg lehet osztani, másrészt egységben az erő elvtársak, talán így jobban érvényesíthetjük az érdekeinket.

Smash


- VISSZA -

Félszem

Történ egy szép szombati napon (aki ott volt tudja), hogy egy laza motorozás közben elém került egy fazon sportmotorral. Ez még nem lenne baj, hiszen van ilyen néha, de ez egy 3-dik típusú találkozás lett, ugyanis a motor hátsó kereke felcsapott egy kavicsot, mondhatni kő keményen. A kavics pedig majdnem ütött egy lyukat a szememen, csak a szemüveg mentett meg attól, hogy az egri csillagok felújított változatában én legyek a félszemű török. Ezután kibővíteném a mondást: " Az élethez szerencse kell meg egy jó napszemüveg. "

Smash


- VISSZA -

Lendítsd a lábad

Mostanában sokat olvastam arról, hogyan üdvözöljék egymást a motorosok, ha az úton találkoznak. Többen elemezték – ki komolyan, ki viccesen – a karlendítések különböző fajtáit. Persze mind arra vonatkozott, ha szembe jön velünk hasonszőrű társunk. Ezzel nekem még sosem volt gondom. Ellenben mi van akkor, ha valaki elhúz mellettem, vagy éppen fordítva, én robogok el valaki mellett. Ez már fogósabb kérdés. Megvallom nekem problémát jelent. Ha balkézzel intek, nem látszik, ha jobbal, el kell engednem a gázt, és így kiesek a ritmusból, ha nem intek, nem vagyok valami udvarias.

Nos barátaim, megvan a megoldás. Idén Horvátországból hazafelé tartva elhúzott mellettünk két finn motoros. Amikor az első előzés közben felemelte jobb lábát, még nem gondoltam semmire, maximum arra, hogy elgémberedett, de amikor a második is megismételte a mozdulatot, már leesett a tantusz. Ez bizony köszöntés. Nyelvrokonaink fifikásan megoldották kérdésemet.

Végeztem némi közvélemény kutatást, és arra jutottam, hogy ismeretségi körömben ez a módszer bizony nem terjedt el. Kivéve persze Smash, aki állította, hogy ez működik és széles körben ismert. Meg kell mondjam gyanítom, hogy csak a láblendítés bevezetésének dicsőségét szeretné stikában elorozni.
Nos, ha Fenyő Miki a nyolcvanas években be tudta hozni a break-et, amiért széles körben tiszteljük , így 2005 táján talán én is tehetek annyit, hogy elterjesztem a láblendítést, mint köszöntést. Én már alkalmazom is. És Ti? Segítsetek, hogy nevem úgy maradjon fenn a motoros körökben hazánkban, mint a bátor újító, aki nem félt meggyőzni mindenkit, hogy előzéskor lengesse meg jobb lábát, így üdvözölve társát. (Hoppá ez még rímelt is )

T-Boy

SMASH-kom

Először, kérem írjanak azok akik szerint ezt már alkalmazzák nálunk is!!
Másodszor, ha nem, akkor nevezzük T-BINTÉSNEK !
Harmadszor, mivel a köszöngetés összes formája megoldódni látszik már csak egy probléma van. Hogyan köszönsz vissza annak, aki elhúz melletted ?? Hiszen nem nézheti a tükröt szegény addig, míg veszed a bátorságot és elengeded kormányt, hogy integess. A jó megoldás szerintem az, hogy akit megelőznek rúgkapáljon a BAL lábával, az igazán menők meg össze is érinthetik a bakancsot. Így aztán kimerült az etikett.
Végül, ezt meg nevezzük SMASH-i PACSINAK.:)

Smash


- VISSZA -

Citadella 2005.

Tavaly voltunk egyszer a szombati citadellafelvonulásanarchián. Mivel az volt az első menetünk már 14:00-ra kimentünk és ott ültünk 3 órát, mert ötkor indul a menet. A rendőrök mindenkit igazoltattak, szervezetlen volt az egész. Nem nagyon keltette a motorosok jó hírét. Idén hívtak, nem nagyon tetszet az ötlet az említett dolgok miatt, de mivel rég nem látott ismerősök invitáltak kimentem. Kellemesen csalódtam! A rendőri segítség által rendezetten mentünk át a városon erzsihíd - petőfisándorucca (tömeges nézősereg örömére) – lánchíd - alagút (azt a hangzavart) - atilaút - mokkatér – körút (bamba mamutozók) – margithíd (megállt még a villamos is) – váciút – árpádhíd – szentendreiút. Ebben a formában már igazi örömvonulás az egész. Most már csak a végét kéne kitalálni, mert mindenki állt a benzinkút környékén és nem tudták mi legyen. Én kimentem a szigeti motorosok rendezvényére Tökölre, de erről majd máskor.

Smash


- VISSZA -

A Francia kapcsolat!
Szevasz Smash!   Csináltam a Franciaországi Peugeot múzeumban egy pár képet régi de nagyon jó kis old motorkról.>>üdv:Denman



- VISSZA -

KÍNAI TUDÓSÍTÓNK JELENTI !

A tavasz közeledtéig néhány érdekesség. Csatolok 2 képet a kínai motoripar legújabb 250 ccm-es chopperéről.  Megjegyzem fogyasztói ára itt úgy 300 ezer ft. körül van! Volt ebben a boltban korábban egy brutális II. VHs oldalkocsis BMW koppintás ugyanennyiért, de azt mire visszaértem a fényképező-telefonnal már vki megvette. Ez utóbbi darab a gyárból rendelhető, de remélem lesz még itt belőle mutatóba, hogy azt is lefényképezhessem.
Küldök 2 képet Kína Sanghajban kevésbé kézenfekvő, szép történelmi arcáról. A képek Sanghajtól kb. 40 km-re levő, kimondhatatlan nevű kisváros ősrégi magjában készültek.

Rohamléptekkel közeledő tavaszt kívánva,
Üdvözlettel:
Feri
2005.02.07.

2005.03.19.



- VISSZA -

2004.12.
A BRANCH SHOES történet.

Régóta szerettem volna egy félmagas szárú fekete cipőt venni, de valahogy egyik sem tetszett, amit néha-néha láttam, amikor nagyritkán rávettem magam a vásárlásra. Mígnem egyszer sétálok az oktogon felé a körúton és meglátok egy kissé weskó fazonút a BRANCH SHOES boltban. Be is mentem rögtön és természetesen nem volt a méretemben. Az eladó hölgy nagyon készségesen felhívogatta a többi boltot és talált egyet a Camponában lévő BRANCH SHOES boltban, félre is rakatta nekem. Délután mentem a cipőért tökéletes volt az ára viszont nem annyira 28000 Ft., egyszer élünk alapon megvettem. Másnap a vadi új cipőben lementem bulizni egy kicsit, na nem volt valami nagy fergeteg parti, csak szerényen mulattunk. Hajnalban mikor hazaértem nézem a csukát, hát az egyik talpa kezdett kettéválni. Kicsit elkapott a harctéri idegesség, gondolhatjátok. Kis alvás után meglehetős másnaposan visszahajtottam a BRANCH SHOES boltba, mondom, lenne egy csere, mert egy nap alatt nem így kéne viselkedjen egy 28000-es cipő meg a márkanév meg minden. Hát szépen meghallgattak és felvettek egy jegyzőkövet is, majd felvilágosítottak, hogy ez náluk nem így megy, hanem beküldik a fogyasztóvédelemnek vizsgálatra kb. 1-3 hét, aztán meglátják mit mondanak . Nem volt mit tenni vártam várakoztam, 1 hét felhívom semmi, 2 hét felhívom semmi, 3. Hét elején felhívom, na mehetek a cipőért. Közben azért kiderült a méret elfogyott, amíg vártam, így a csere kizárt. Bemegyek a BRANCH SHOES boltba hát nagy büszkén visszaadják a cipőt, megjavítva. Lenyeltem a békát, gondoltam tanulópénz meg hasonlók, amúgy meg 2 hétig a cipész rugdoshatta a műhelyében amilyen állapotban vissza kaptam. Jött a következő alkalom, semmi komoly csak egy sima járkálok ide-oda típusú, ahogy ez a cipőkkel már csak megesik itt a nagyvárosban. Hát, amikor hazaértem és levettem, belül a talprészen kezdett feljönni a bélés.

És ha még nem tudnátok, hogy hova menjetek cipőt vásárolni, bármelyik BRANCH SHOES boltba, van belőle néhány, még.

Smash

UI.: 2005.11.20.>> hosszas mérgelődés után most "potom" 5500 ft.-ért talpaltattam meg.


- VISSZA -

2004.05-2004.11.
FOKT-ad?

Csináltattam egy nyeregtatyót a fokt-nál. Road King típusú lenne a drága. De még milyen, 95000 belső pleximerevítéssel. Gondoltam régóta nyomják a fiuk, biztos kenik-vágják a témát. Bemegyek, két kedves de igen álmos eladó fogad. 15 perc egyezkedés után neki is álltak megírni a megrendelő cetlit, "bár kicsit másmilyen lesz, mint a képen"- mondták-"de így praktikusabb". Az ígért időpontra nem lett kész ugye ezt nem is említem, mikor eluntam a várakozást (bár azt ígérték felhívnak), bementem és jéé, pont készen van. Formailag nem rossz a dolog de, elől-hátul eláll a fedőbőr, a rögzítő szíjacska két hét alatt leszakadt (ingyen visszarakták három nap alatt), a záró szíj anyaga gagyi vékony. Esőben még nem teszteltem de ránézésre igencsak aggódom. Az egész összhatása olyan mintha egy dilettáns próbálta volna koppintani otthon.

Hát azt hittem itt vége a történetnek, de nem így lett. Egész évben viszonylag jól használható volt a táska. A kinézete ellenére nem ázott be, magam sem értem. Aztán elmentünk egy szlovák találkozóra, amire visszaértünk kettészakadt az egyik szíja, így nem rögzíthető a teteje. A következő szezon előtt irány egy rendes bőrdíszműves, akivel mind a négy rögzítő szíjat lecseréltethetem, hála a remek munkának és anyagminőségnek.

Smash


- VISSZA -

Vigyázz, új TRAFFIPAX !!