Csáá!
Hírlevelet megkaptad?...
Melyiket? Bakke!
Hát hogy jön a Honda 250. Nem, az nem egy sorozat, vagyis
igen de nem tévé. Motor! Hogy akkor mi van? Jó
tudom, hogy a hozzád hasonló betegek 600 ccm alatt nem
ülnek motorra, de az értelmesebbek azért kezdhetik
lentrõl. Még a végén megtanulnak motorozni
is mire nagyobbat vesznek. Mi? Ja, hogy Te így is tudsz! Meg,
hogy megvéd a púposbõrruha és a bukó.
Aha! Maximum az agyad, hogy oxigént kapjon.
Na mindegy! Kicsit marketingesre veszem a figurát, persze a magam
módján. Szóval:
tadammmm...
Honda VTR250 .... - Ha nem vagy hülye!
Mûszaki adatok
Motor: folyadékhûtéses, négyütemû,
90 fokos V2-es,
4 szelepes DOHC
Hengerûrtartalom: 250 cm3
Max. teljesítmény: 22 kW 10500 1/min-nál
Max. nyomaték: 22 Nm 8500 1/min-nál
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus
benzinbefecskendezõ rendszer
Üzemanyagtank térfogat: 12,4 liter (2 liter tartalékkal)
Váltó: ötsebességes
Elso futómu: 41 mm-es teleszkópvilla, 117 mm rugóút
Hátsó futómû: központi rugóstag
állítható rugó
elõfeszítés, 125 mm rugóút
Fékek: elõl-hátul hidraulikus tárcsafék
Méretek (H x Sz x M): 2070 x 725 x 1055 mm
Tengelytáv: 1405 mm
Ülésmagasság: 775 mm
Menetkész tömeg: 161 kg
(... és nekem
ezért nem is fizettek. Azért én se vagyok normális!)
-S.P.E.-
V-Rex - a beach
cruiser
A
floridai Travertson
Motorcycles mûhely és tulajdonosa, Christian Travert
meglepõ építéseirõl híres.
Õ alkotta meg például az Y2K nevû turbinahajtású
gépet is, és most itt a legújabb kisszériás
gyûjtökálma, a V-rex.
A
ránézésre használhatatlan gép, a
tesztek szerint kezelhetõ, pláne a hosszú amcsi
sugárutakon. Megfordulásnál azért akadhat
némi gond, de aztán megint lehet húzatni visszafelé.
A V-Rex tengelytávja 2010 mm, szárazsúlya 304 kg,
az elsõ kerékre 140-es, a hátsóra 280-as
gumi került. Váza alumínium és acél
kombinációja. Látványos megoldás
a függõcsapszeges kormányzású, lengõkaros
elsõ futómû, melynek érdekessége,
hogy fékezéskor nem besüllyed, hanem megemelkedik
a motor eleje. A kivitelezésnél több tekintettben
is a Harley Davidsonra támaszkodtak. A hatdugattyús féknyereg
a Buelltõl származik, blokkja pedig meglepõen a
V-Rodtól, 1250 ccm-es Revolution. Itt azért valami nagyobbra
számítottam.
A Travertson által kért 43 990 dollár talán
kicsit magas vételár egy garázsdísznek,
vagy utánfutó-rakománynak, de az egyedi kinézet
és az évi egy-két villantás biztos megéri
valakinek.
-Smash (p.e.)-
Honda Fury -
arcal a custom felé
A
Honda legújabb találmánya a Fury.
A visszaesõ eladások fellendítésére
és az amcsi piac meghódítására alkotott
motor, a "gyári-custom" fogalom jegyében készült,
amit a HD indított jó egy évvel ez elõtt.
A modell rossz szóviccel élve valahogy nekem nevében
hordozza kinézetét. Az a fránya hátsó
sárvédõ íve továbbra sem akar összejönni,
mint a Shadow Spirit-nél. Persze ízlések és
pofonok kérdése az egész, és sokan raktak
már le tetemes összeget egy hasonló építésért.
Az irány azért mindenkép dicséretes, hogy
ne keljen egybõl a szalonból az építõ
mûhelybe tolni a vasat egy kissé egyedibb kinézetért.
Remélhetõleg felfejlõdünk odáig, hogy
már a kereskedõnél mindenki saját maga rendelheti
meg a neki tetszõ összeállítást, 3-4
fajta alkatrészbõl.
Szóval a Fury 1809 mm-es tengelytávval, folyadékhûtéssel,
kardánhajtással, a Hondától megszokott jó
minõségû anyagokkal, masszív 1300ccm-es blokkal
nyomja.
Hajrá!
-Smash (p.e.)-
Megérkeztek
a 2009-es elsõ HD fecskék!
Mint azt már
megszokhattuk, minden évben némi változtatások
történnek a meglévõ modelleken, új
variációk születnek és régiek szûnnek
meg. A következõ év sem kivétel. Az eladások
visszaesése érzékenyen érintette a gyárat,
rezeg a léc a Wide Glide, a sima 883 Sportster, és a Night
Rod körül. Fejlesztés tekintetében fõként
csak apró változtatások történnek,
melyek azonnal talán nem szembetûnõek, de jelentõsen
befolyásolják az adott motor megjelenését.
Új színösszeállítások, tankemblémák,
króm kiegészítõk, custom küllõs
felnik kerülnek fel, az ülések varrása esetleg
formája alakul át, mellyel változatosabbá
teszik a megszokott vonalakat.
A Dyna modellcsalád
legsikeresebb tagját a Street Bob-ot elég hamar
utolérte a frissítés szele.
Alig három
éve gyártják, és eddig már kétszer
változtattak rajta. 2007-ben tovább fejlesztették
technikailag, jövõre azonban egyértelmûen a
retró irányvonal erõsítése lett a
cél.
Elsõre a feketére festett felniken akad meg a szem, ettõl
vaskosabbnak látszanak a kerekek. A hátsó sárvédõ
magasabbra vágott, az aljára került a rendszám,
ami végre belesimul a motor vonalvezetésébe. A
hátsó lámpa egy klasszikus forma, szintén
erõsíti az összképet és kitûnik
a Harley-nál szokásos egyenlámpák közül.
A kipufogó végek is változtak, személy szerint
nekem a régi jobban tetszett. Ami viszont a legnagyobb szívfájdalmam,
hogy a szép fekete blokk helyett szürkét kapott,
ez fõleg a motor bal oldalán nem túl esztétikus
látvány. Értem, hogy a felnikkel és a fekete
kiegészítõkkel túl sötét lett
volna az összkép, de én akkor is inkább arra
szavaznék.
A V-Rod család
viharos pályafutásában egy újabb fejezet
kezdõdik, aminek V-Rod Muscle a neve.
A szinte eladhatatlan
Street Rod megszüntetése után megint egy "városi
erõgép" formával találjuk szemben magunkat.
Futurisztikus vonalvezetés, kurta hátsó sárvédõ,
kétoldalt vezetett szögletes kipufogó, a hátsó
lámpába és a visszapillantó tükörbe
integrált indexek, egyedivé teszik a V-Rod alapot. Kíváncsian
várom, a némileg Mad Max utánérzésû
vas fogadtatását.
-Smash (p.e.)-
RRACE MONO MOTOROS
NONPROFIT ÉRDEKVÉDELMI SZERVEZET
1045. BUDAPEST, Nyár utca 75.
PÉNZÜGYMINISZTÉRIUM
ILLETÉKEK ÉS ÖNKORMÁNYZATI ADÓK FÕOSZTÁLYA
DR. KÓNYA LÁSZLÓ FÕOSZTÁLYVEZETÕ
ÚR RÉSZÉRE
PETICIÓ A MOTORKERÉKPÁROKRA KIRÓTT HELYI
ADÓ ÜGYÉBEN
Tisztelt Kónya Úr!
Szervezetünk ezúton kíván PETICIÓVAL
fordulni a Tisztelt Pénzügyminisztériumhoz a 2007.
január 1.-étõl életbelépett Gépjármûadó
módosításának eredményeként
kialakult, a motorkerékpár tulajdonosokat aránytalanul
nagymértékben sújtó adóteher mérséklése
ügyében.
Reprezentatív felméréseink alapján állíthatjuk,
hogy az aktív motorkerékpár tulajdonosok túlnyomó
része, konszenzusos megoldásként a jelenlegi teljesítmény
alapon kiszámított Gépjármûadó
mértékének jelentõs - a jelenlegi szint
30%-áig történõ - csökkentésével
lenne elégedett.
Alább részleteiben bemutatott javaslatunk szerint azt
kérjük a Magyar Motoros Társadalom nevében,
hogy olyan elviselhetõ szintû, a vagyoni értékkel
arányos, külön a motorkerékpárokra vonatkozó
adószámítási módot vezessenek be
már a 2009. adóévben, mely figyelembe veszi a motorkerékpárok
mûszaki sajátosságait és a gépjármû
értékéhez viszonyított adóteher megegyezik
arányaiban a gépkocsikéval.
Kérem, engedje meg, hogy röviden összefoglaljam szervezetünk
szemszögébõl az elõzményeket!
2006 tavaszán kapott szárnyra az a hír, mely már
vázlatosan körülírta a várható
gépjármû adók változásait.
Ez óriási felháborodást keltett a motorosok
körében, szinte nem volt olyan motoros fórum, ahol
ne ez lett volna a vezetõ téma. Nem titok, ez a felháborodási
hullám hívta életre szervezetünket, és
adott nekünk ilyen széleskörû támogatottságot,
legitimitást.
2006 szeptemberében tiltakozó motoros demonstrációt
tartottunk, mely keretében közel 16 ezer tiltakozó
aláírást gyûjtöttünk a várható
GJA változás ellen, melyet el is juttatunk - tárgyalási
lehetõséget kérve - a Pénzügyminisztériumhoz.
Ennek eredményeként 2006 októberének végén
ülhettünk tárgyalóasztalhoz Önnel, mely
megbeszélés szerint legkorábban is csak a 2008-as
adóévre lehetett volna változásokat kieszközölni.
Az Ön tolmácsolása szerint a PM nyitott konstruktív
szakmai javaslatainkra a GJA változásával kapcsolatosan.
Vitánk támadt az általunk számított
átlagosan 7-8-szoros emelkedési mértékkel
a motorkerékpárokra kivetett gépjármûadó
változás kapcsán. Ön elmondta, hogy a PM statisztikái
szerint, a Magyarországi "átlag-motorkerékpár"
5-600 cm3 hengerûrtartalmú, kb. 40 KW névleges teljesítményû.
Ebbõl következõleg az emelkedés átlagos
mértéke inkább csak 3-4-szeres. Kértük
a Tisztelt Fõosztályvezetõ Urat, hogy az említett
statisztikai adatbázist - amennyiben ez lehetséges - bocsássa
rendelkezésünkre, hiszen ez a késõbbi javaslatainknál
fontos lehet azért, hogy a számításaink
ugyanazon a bázison készüljenek, mint amit a PM is
használ.
2006 decemberében írásban is kértük
Önt a statisztikák átadására, de törvényi
kötelmek okán az adatgazdához, vagyis a Központi
Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási
Hivatal Közlekedési, Igazgatási Nyilvántartó
Fõosztályához irányított bennünk.
Sajnálatos módon az adatnyilvántartót is
szigorú törvények kötik, mely szerint csak a
törvényben rögzített tarifák mellett
bocsáthatja rendelkezésünkre a szûrt adatbázist.
Az általunk igényelt adatok összesített díja
meghaladná a 3 millió forintot, ami ezen adatok hozzáférhetõségét
lehetetlenné teszi számunkra.
Méltányossági kérelemmel fordultunk a Hivatal
vezetõjéhez, de tájékoztatása szerint
a törvény nem tesz lehetõvé méltányossági
döntést részére, az adatok kiadásával
kapcsolatban. (Ezt a motorosok igen érdekes fordulatnak vélik,
hiszen az adófizetõk - tehát a motorosok is - által
fenntartott, Központi Adatbázisból szerettünk
volna közhasznú adatokhoz hozzáférni, nem
pedig kereskedelmi céllal címlistákat vásárolni.
Támogató barátaink itt is harcra buzdítottak
minket az igazunk érdekében, de úgy döntöttünk
energiáinkat konstruktív feladatokba öljük inkább
)
Hivatalvezetõ Úr tanácsára megkerestük
a KSH-t is, aki bár elméletben kedvezõbb - de még
mindig milliós nagyságrendû - árajánlatot
adott a kért statisztikai adatállomány elkészítésére,
de gyakorlatban csak a 2000 évjárattól tudtak volna
pontos és tiszta adatokat garantálni. Így ez a
csatorna sem üdvözítõ számunkra. A huzavonával
eltelt hónapok elkeserítettek bennünket.
A 2007 tavaszán rendezett Budapest Motor Kiállításon,
végeztünk egy megkérdezéses felmérést
(200 fõs mintán) a motorosok körében, melybõl
kiderült, hogy miként látnák elfogadhatónak
a GJA változást a kiállítást látogató
motorosok. Ezen felmérés alapján kétféle
számítási módot is kidolgoztunk, melyeket
kérdõíves megkérdezés formájában
a 2007 szeptemberében tartott második motoros demonstrációnkon
mutattunk be a motorosoknak. A demonstráció fõ
üzenete - az egy évvel korábbi eseményhez
hasonlóan - a motoros összetartozás reprezentálásán
túl, a GJA mértéke elleni tiltakozás volt.
Ismét nagy létszámban, több mint 12 ezer motorral
voltak jelen támogatóink. Ez azt jelenti, hogy Magyarország
szinte minden települését képviselte 3-4 motoros.
Közel 8000 kitöltött kérdõívet sikerült
összegyûjtenünk. (A kérdõívet és
az értékelés végeredményét
mellékeltük.) Kétféle számítási
módot ajánlottunk meg a motorosoknak - szemmel tartva
az Önnel folytatott egyeztetés során megismert kritériumokat,
vagyis hogy a kiszámítás módjának
egyszerûnek kell lennie, a forgalmiból kiolvasható
adatok alapján - egy hengerûrtartalom alapján végzett-,
és egy teljesítmény alapon végzett számítási
módot. Nem titok az elõzõ a sportmotorosoknak,
míg az utóbbi a chopper- és cruiser- típusú
motoroknak kedvez.
A felmérések érdekes eredményeket tárnak
elénk, engedje meg, hogy röviden ezt megosszam Önnel:
- a demón
megjelent átlagmotor 753 cm3-es, 84,5 LE-es és 5,8
éves
- a megkérdezettek több mint 39%-a 2007 õszén
még nem fizette be a GJA-t
- 48/52 arányban ítélik kedvezõnek a teljesítmény/hengerûrtartalom
szerinti számítást
- Bár a szorzószámokat úgy alakítottuk
ki, hogy a jelenlegi mérték 30%-ára csökkentett
értékeket adjanak, a megkérdezett 7941 motoros
mai befizetendõ éves Gépjármû adója
130 millió Ft, addig az általunk javasolt számítási
mód szerint nagyjából 80 millió Ft, vagyis
a valós csökkenés aránya csak egy harmad.
- a megkérdezettek kétharmada ezt a számítást
már elfogadhatónak tartja
Az általunk
javasolt számítási mód a következõ:
A motorkerékpárok cm3-ben mért hengerûrtartalmát
és kW-ban mért teljesítményét is
felszorozzuk az alábbi táblázat motorévjárat
szerinti értékeivel és a két szorzat összege
adja az éves adó mértékét eredményül.
|
cm3
|
kW
|
0-3 év
között |
9
Ft
|
73
Ft
|
4-7 év
között |
7
Ft
|
65
Ft
|
8-11 év
között |
5
Ft
|
50
Ft
|
12-15 év
között |
4
Ft
|
38
Ft
|
16 év
felett |
3
Ft
|
30
Ft
|
Példaként:
Egy BMW R1100S - 1999-es forgalomba-helyezésû motorkerékpár
2006 -ban még 3600 Ft GJA-t fizetett a 208 kg-os súlya
alapján. Tavaly és idén már 14280 Ft-ot
kellett fizessen a 71,4 kW-os teljesítménye alapján.
Javaslatunk szerint 2009-ben 8995 Ft lenne a fizetendõ adója.
((1085x5)+(71,4x50)) Ez az arány már hûen tükrözi
az SZGK-k eseténe tapasztalható növekedési
mértéket.
A demonstráción
begyûjtött motorkerékpár adatbázisunk
alapján a legtöbb típusra hasonló arányok
jönnek ki, arról nem is szólva, hogy a motorkerékpárok
mindenkori értéke és az általunk javasolt
adómérték is elfogadható határon
belül szép arányosságot mutat.
Ezúton
kérjük a Tisztelt Fõosztályvezetõ Urat,
hogy adjon ismételt személyes egyeztetési lehetõséget
fent leírtak tekintetében még a Parlament Õszi
Ülésszakát megelõzõ idõpontban!
Várva válaszát, továbbra is maradok tisztelettel:
Enyedi Ferenc
RRACE MONO, elnök
Ezek valóban
rákapcsoltak!
A Harley vezetésére
mindig jellemzõ volt, hogy a kor gondolkozásmódját
megelõzve irányították a céget. Az
idén fennállásának 105.-évét
ünneplõ gyár ismét nagy lépést
tett egy egészen új motorgyártás felé.
A "gyári-custom" megteremtése ebben a mûfajban
igen jelentõs találmány. Ki ne akarna a szabványtól
kissé eltérõ motort anélkül, hogy a
vásárlás után rögtön egy építõmûhelybe
keljen vigye a vadiúj vasat. Ezt a hullámot meglovagolva
itt a következõ figyelemreméltó alkotás.
Cross
Bones
A múltat idézõ bobber stílus és a
modern technika tökéletes ötvözése. Egy
újabb remek softail a Dark Custom-tõl.
- Kimagasló
színvonalú fényezés és grafika
- Fényes
fekete mini ape-hanger kormány
- Fényes
fekete színû Springer elsõ villa krómozott
rugókkal
- Fekete színû
motorblokk, polírozott szelepfedelekkel
- Elektronikus,
szekvenciális hengerenkénti üzemanyag-befecskendezõ
(ESPFI)
- Hatfokozatú,
Cruise Drive váltó
- Aktív
szívóés kipufogó-technológia
- Fixen a vázba
épített, 1584 cm3-es Twin Cam 96B motor kiegyensúlyozó-tengellyel
Valami történik
a HD-nál!
Egyre másra
jönnek elõ valami új géppel. Érdekesen
szemlélem a történéseket. Most pl. egy sportster
szerû dolog születik éppen, XR 1200 fantázianévvel.
Azért szerû, mert ez nem a megszokott formavilág,
vagy éppen az!? A sporik elvileg a sportmotor szekciót
képviselték régen a márkán belül,
aztán ez elment egy másik irányba és most
mintha megpróbálnák visszaerõltetni. Lehet,
hogy megijedtek, mert a Buell már nem HD blokkal készül?
Vagy pont új piacot remélnek? Nem tudom! Minden esetre
ez valahogy "érdekesen" néz ki nekem, akinek
tetszik vegye, az ára kb. 3mill. lesz.
Megérkezett
az elsõ magyar forgalombahelyezett HD Fat Bob.
Szerencsére
éppen T-Boy tulajdonában van, így közvetlen
vizsgálat alá vehetjük a gépet. A téli
átvétel és a bejáratás miatt a komolyabb
tapasztalatokról majd csak tavasszal tudok beszámolni,
de egy "elõszemlézést" mindenképpen
megér a dolog. Õszintén szólva a hivatalos
sajtóanyagokban található képeken nem nagyon
tetszett, ezért is vártam, hogy élõben megnézhessem.
A motor felé közeledve az elsõ benyomásom
az volt, hogy "Na ez jól néz ki!" Az már
rögtön látható, hogy a HD ezzel a modellel nem
a szokásos vásárlóit célozta meg,
egy másik réteg, ízlésvilág felé
nyitott. A hagyományos cruiserhez szokott emberek valószínûleg
húzzák majd a szájukat, de ez vas nem nekik készült.
Ha be kéne sorolnom egyértelmûen a sportcruiserek
nekedbikehoz közeli részére helyezném. Mind
ezt erõsítik, a kormány szöge, hátsó
sárvédõ vonala, burkolt hátsó telók,
elsõ ikerlámpa, kipufogó vonalvezetése.
Egyetlen zavaró kérdés, hogy a dyna modellek közül
miért pont ennek van elõre tolva a lábtartója,
ami a másik háromnak inkább kijárna.
Igazi áttörést az apró részletekben
érzek. Látni, hogy foglalkoztak a motorral. Jól
mutat az új légszûrõház, a kipufogó
szelõzõ rései, az ülést rögzítõ
kis króm kinyúlás, a fedelek díszelemei.
Jobb minõségû az elsõ sárvédõt
és a lámpában is van anyag. Természetesen
maradtak még szép számban a régi alkatrészekbõl
is, de az elmozdulás határozott, és szerencsére
ez a többi modellnél is fellelhetõ. A motor 1580
ccm, hat sebességes a váltó, végre 180-as
gumi került hátra, és a fémhálós
fékcsövek is kellettek már az amúgy elöl
kéttárcsás fékrendszerre. Összességében
a motor kategóriájához mérten remek benyomást
kelt, a menettulajdonságokról meg a tavaszi tartósteszt
után részletesen beszámolunk.
-T-Boy-
Idén már
nem csak a rendõrség végezhet sebességmérést
közúton!
Májustól az önkormányzatok és a közútkezelõk
is jogot kapnak a sebességmérésre a kezelésükben
lévõ utakon. Ha a gyorshajtót az önkormányzat
által megbízott cég füleli le, rosszabbul
jár, mert a bírság mellett a sebességmérés
költségeit is ki kell fizetni.
Valószínûleg
már januárban megjelenik a kormányrendelet, amely
szabályozza, hogy ki és milyen feltételekkel végezhet
sebességmérést. A privát mérõknek
szigorú jogi és mûszaki feltételeket kell
teljesíteniük, a rendõrséginél sokkal
komolyabb eszközöket kell alkalmazniuk. Például
a gyorshajtás tényét GPS-szel egybeépített
digitális fényképezõgéppel kell dokumentálni,
nemcsak a
gyorshajtó rendszámát, típusát és
sebességét kell rögzíteni, de hitelt érdemlõen
kell bizonyítani azt is, hogy hol és pontosan mikor végezték
el a mérést. A rendõrség ezt a szolgálati
fegyelemmel és a belsõ elszámoltathatósággal
biztosítja.
Új módszerek
is kidolgozás alatt vannak. A rendõrség már
keresi a legalkalmasabb útszakaszt az átlagsebesség-mérésen
alapuló sebességtúllépés-mérés
bevezetésére. Ennek nyomán egy útszakasz
két távoli pontján készített felvétel
alapján számítanák ki az átlagsebességet,
s ha az nagyobb a megengedettnél, a rendszer postázza
is a területileg illetékes hatóságnak a közigazgatási
bírság kiszabásához szükséges
adatokat, fotókat. Az elsõ szakasz 2009-ben valószínûleg
az M7-esen lesz.
2007. augusztus
05-08. Sturgis, Motorépítõ Világbajnokság
- Freestyle kategória
Sapka Mûvek,
az idei Európa Bajnoki gyõzelem után, Sturgis-ben,
a nemzetközi versenyen, Freestyle kategóriában 5.
helyezést ért el Time Machine motorjával, újabb
dicsõséget szerezve a magyar motorépítésnek.
Nagyon erõs mezõnyben, 90 kiállító
120 motorja között ez igazán fantasztikus eredmény.
képek
2007. 08.17. -
20.
Pilis - IV. Pilisi Motoros Gerjedelem
Hát kérem szépen tisztelt ház, képviselõ
társaim, elnök úr!
Bizonyára mindenki volt már rossz vagy elképesztõ
vagy elképesztõen rossz találkozón. Ha igen,
akkor szorozza meg min. kettõvel és lesz némi fogalma
milyen is a Pilisi gerjedelem nevû valami. Az utóbbi idõben
a tapasztalhattátok, hogy nem húzok le rendezvényt,
inkább nem írok semmit róla, ha nem tetszett. Most
azonban kivételt kell tennem, nehogy valaki szintén benézze
ezt a találkozót, mint én.
Pilis, Bp.-tõl 45 km.-re található, a 4-es úton
viszonylag jól megközelíthetõ. A rendezvény
helyszíne egy nagyrészt füves területen van.
Idáig nem is lenne gond. Ám a kapura szerintem ki volt
írva, hogy normális motorosoknak belépés
csak korlátozott számban, és hogy, a helyi és
környékbeli ultravagány falusi keménylegények,
verybiker robogósok, szöcskeizom quadosok ingyen jöhetnek.
Ez a találkozó a motorozást körülvevõ
ipari sár ülepítõ medencéje. A megjelentek
összetétele szavakba nehezen önthetõ. A környéken
található falvak összes tizenévese tiszteletét
tette különféle mopedjével és megállás
nélkül kavarták a port. Az idõsebb réteg
pedig, másodvonalbeli sportgépét kínozta
rendületlenül a max körön, hol füstöléssel,
hol leszabályozásig bõgetéssel. Mindezt
hajnalban is. Ezen kívül voltak még a hvcs-k, akik
vagy az elmúlt év sérelmeit verték le egymáson,
vagy a sikeresen beszerzett néhány quaddal végeztek
szabadgyakorlatot.
Csak a Pilisi Motoros Egyesület - amúgy szimpatikus - tagjait
sajnálom, hogy rengeteg munkával, egy ilyen rendezvényt
sikerült összehozniuk.
Röviden ennyi. Fényképeket nem csináltam,
azt hiszem érthetõ okok miatt.
-Smash-
Értékelés
: * (csak Stohl Andrásnak ajánlott)
2007.06.30.
Ébredések!
Custom irány a Harley Davidson-nál
Hûha, gondoltam
amikor elém került a HD 2008-as modelljeinek ismertetõje.
Valami megindult. A következõ évadot elõször
is erõs ráncfelvarrásokkal kezdik és a lendületet
tartva néhány igazán izgalmas új modell
bevezetésével folytatják. Mintha valami álomkorból
ébrednének fel a mérnökök. Tudom-tudom,
a hagyományok, meg hát ez-az nem is tetszik, de nem ez
a lényeg, hanem, hogy valami mozgás, kreatív gondolkodást
tapasztalhatunk. Új irányok felé próbálkoznak
a mondvacsinált igazítgatások-fejlesztések
helyett, és érezhetõen több figyelem irányul
az apró részletekre is. Véleményem szerint
az idei köbcentiemelés és egyéb változtatásoknál
sokkal nagyobb lépést tettek a márka elkötelezettjei
felé.
-Smash-
Nightster |
Night Rod |
Dyna Super Glide |
|
Fat Bob |
|
|
|
Rocker
|
Rocker C |
|
|
2007.06.14.
Kommentár
nélkül!
A Rolling Stones fantasztikus koncertet adott Budapesten!
2007.06.30.
Gondoltam veszek valamit a motoromnak.
Igen, nem
a motoromra, hanem a motoromnak.
Hiszen annyira jó hozzám, és annyi örömöm
van benne, hogy megérdemli.
Két
szép visszapillantó tükörre gondoltam. El is
indultam nézelodni, de mindenhol csak azt a 8-9 egyen típust
lehetett látni, ami nekem nem is tetszik, és minden sarkon
szembe jön veled.
Gondoltam, rápattanok a netre, keresgélek, majd csak találok
valami szépet. Találtam is. Amerikába, hol máshol.
A baj csak az, hogy bármennyit írtam nekik, még
csak nem is válaszoltak. Hiába, Hungary messze van.
Még egy utolsó kör, hátha valamelyik kisebb
motoros bolt, saját importtal, tud segíteni.
Az egyik, még nézegette a saját katalógusát,
elkezdte reklámozni az utolsó légszurojét,
ami a polcon volt. K&N örökké valóságig
tartó légszuro, teljesítménynövelo,
harmincnyolcezerért.
Az ötlet jónak tunt, csak az ár volt egy picit magas,
vissza is tettem a polcra.
Tükröt, azt nem találtunk, ezzel ezt a projektet fel
is adtam.
Viszont a légszuro dolog ott motoszkált a fejemben. Mé
mindig csak olyat vegyünk, ami látszik?
Az éves szerviz is pont aktuális, egybe lehetne ötvözni,
a dolgot. Ha kicsit ócsóbban tudnék találni,
tán, meg is érné. Hiszen a gyári légszuro,
kb. kilencezer. Ennek tekintetében, ha úgy max. háromszoros
áron hozzá tudnék jutni, hosszútávon
kifizetodo lenne, ha igaz, hogy teljesítményt is növel,
fogyasztásnövekedés nélkül.
Kis utánajárással, találtam egy céget,
(Gyöngyös), korrekt áron, másnapi kiszállítással
volt nekik, raktáron, a gyári ár duplájáért,
(szinte hihetetlen), így rögtön, meg is rendeltem.
Teljesen korrekt kiszolgálás, telefonon is nagyon segítokészek
voltak, annak ellenére, hogy csak egy szurot rendeltem. Ez Magyarországon
nem szokványos. Másnapra, ahogy ígérték,
meg is jött.
Szép darab, igényes, látszik, hogy nem bóvli.
Eddig tetszett.
Idorendelés a szervizbe, motor be, izgatottan várom, az
eredményt. Hozzátartozik, hogy a szerelo srác megerosített,
hogy jó lesz, nem kell izgulnom.
Hát mit mondjak, jó is lett. A befecskendezon azért
kellett állítani valamit, úgy hogy csak kompetens
muhelybe vigyétek, ha elszánjátok magatok rá,
de az eredmény, az nem marad el.
Most már mentem vele legalább 3000 km, de bátran
állítom, hogy sokkal jobban megy, mint elotte. Gázadáskor
alacsony fordulaton rögtön reagál, nem gondolkozik,
mint a legtöbb paripa, mivelhogy nincs légszomja. És
nincs fogyasztásnövekedés, ugyan annyit fogyaszt,
mint eddig, (vagy picit, kevesebbet, de ezt még, pontosabban
kell mérni). Valamint jobb lett a hangja is, (mély torokhang,
aki ezt szereti).
Tehát,
ha a motorodat megtartod legalább, 2 szerviz, erejéig,
abszolút megéri egy ilyen K&N, légszurobe invesztálni.
Azon gondolkodom, hogy a kocsimba is veszek egyet.
Széles
utat mindenkinek.
- Mike
-
2007.06.01.
Trafipax Infó!
Összesen 14
darab új fix telepítésû sebességmérõ
készüléket helyeznek ki 2007. május 01-ig
az autópályákra. Ezek is automaták, dobozban,
mint a legutóbbi eresztés volt. Öt darab jut az M1-esre,
négy az M3-asra, és szintén öt darab az M7-esre.
M1-es autópálya:
Bp.-rõl kifelé az 54-es, 104-es, 156-os,
Bp. felé a 63-as, 104-es
M3-es autópálya:
Bp.-rõl kifelé a 20-as, 139-es
Bp. felé a 104-es
M7-es autópálya:
Bp.-rõl kifelé a 28-as, 86-os,
Bp. felé a 6-os, 16-os és a 82-es
- km. szelvények
környékére jut sebességmérõ
berendezés.
Ezek a kamerák
várhatóan nem úgy lesznek kihelyezve, mint eddig
nagy dobozba középen, hanem a pálya fölött
rejtve lesznek rögzítve, de ugyanolyan szemétségekre
képesek, mint dobozos rokonaik.
2007.04.10.
Levertük Európát!
Március
25.-én Mainz-ban megtartott Motorépítõ Európa
Bajnokságon, a magyar motorépítõk rendesen
odatették magukat.
107 induló közül, freestyle kategóriában
a Sapka Mûvek az elsõ helyet, a Mücechoppers a tizedik
helyet szerezte meg, az AMS-Amerikai Motorok Szervize pedig közönségdíjas
lett.
Ez a szereplés is bizonyítja, hogy itthon is vannak már
olyan motorépítõk akik világszínvonalú
építéseket csinálnak. A nemzetközi
megmérettetésre amúgy egyre többen vállalkoznak,
idén hat mûhely hét motorral nevezett be. A Sapka
Mûvek az elsõ hellyel jogot nyert az Amerikában
megrendezésre kerülõ WB szereplésre is.
Sapka Mûvek
|
Mücechoppers
|
AMS
|
2007.03.06.
FIGYELEM VISSZAHÍVÁS !
A Yamaha
figyelmezteti az XV1600 Wild Star motorkerékpár tulajdonosokat,
hogy addig ne használják gépeiket, amíg
a márkaszervizek szakemberei el nem végzik az ellenõrzést
a motorjaikon. A visszahívás azért történik,
mert elõfordult, hogy menetközben a váltó
megragadt, és balesetveszélyes helyzet alakult ki. Javasoljuk
minden ilyen motorkerékpár tulajdonosnak, hogy menjen
el egy márkaszervizbe, ahol az alvázszám szerint
meg tudják mondani kell e javítani a gépét.
Természetesen ez a javítás garanciálisnak
számít és még a motorolajat is lecserélik
ingyen. A gyár szintén visszahívta a 2002. és
2005. közt gyártott YZF-R1, FZ6, FJR1300, TDM900, MT-01,
XV1700 és XT660 motorokat, mert a gázállás
érzékelõ szenzor meghibásodási lehetõsége
miatt a motor leállhat.
2007.03.20.
Henryx Motoros Pihenõ
"Új
Babilon épül" idézhetnénk. Budapesttõl
kb. 80 km.-re, Tatabányától nem mesze, Császár-ban
(vagy on) egy Western Farm és motoros bolt van születõben.
A hely már most is igazán hangulatos a fából
készült fõépülettel, víztározóval
és szélkerékkel. Terveik között szerepel
többek között néhány amerikai bölény
beszerzése is és a lovak sem maradhatnak el természetesen.
Egy laza túra során kiváló lehetõség
egy kis pihenõre, és némi frissítõ
elfogyasztása közben nézelõdhetünk a
boltban is.
A tulajdonossal, Henrikkel mindenképpen érdemes beszélgetni,
maga is motoros és világjáró ember, valamint
az õ alkotásai a sokak által már ismert
bõrrel bevont oldalkocsis motorok.
Mindig
érdekes egy dolog indulásánál ott lenni.
A "hivatalos" megnyitó április 22.-én
lesz. Étellel - itallal - zenekarral mindenkit szeretettel várnak.
-Smash-
2007.03.13.
SAJTÓKÖZLEMÉNY
RRACE MONO - Motoros autópályadíj-kategória
AZ RRACE MONO tárgyalásokat folytatott a GKM-el és
az ÁAK-val, mely eredményeként április 1-ével
hatályba lépõ rendelet értelmében,
idén május 1. és szeptember 30. közötti
idõszakban elektronikus úton
vásárolható 4 napos matrica a motorosok részére
50%-al olcsóbb lesz a D1 kategóriához képest.
Az RRACE MONO a motorrevü vendégeként részvett
a Budapest Motor Kiállításon, ahol nagyon sok
motorossal nyílt alkalmunk egy jó beszélgetésre,
véleménycserére. Többek között -
elfogadva meghívásunkat -
Szocs Lajos a GKM motoros ügyekért felelõs Fõosztályvezetõ-helyettese
is kilátogatott a Budapest Motor
Kiállításra, ahol alkalmunk nyílt ismételten
tárgyalóasztalhoz ülni.
Megbeszélésünkön ismét szó esett
arról a közlekedésbiztonsági kampányról,
mely április hónapban az új
díjkategória bevezetését megelõzõen
kerül lebonyolításra a motoros sajtóval karöltve,
azért, hogy felhívjuk a
figyelmet az autópályán való közlekedés
veszélyeire!
Kimagaslóan pozitív példának értékeljük
ezt az esetet, amikor egy társadalmi szervezet a lefolytatott
társadalmi
viták után benyújtott konszenzusos javaslatát,
tárgyalásos úton sikerre tudja vinni, a döntéshozók
és érintettek
együttmûködésével.
SZÉLES UTAT!
RRACE MONO
Elnökség
RRACE
MONO - Budapest Motor Kiállítás
A HUNGEXPO területén február 28. - március
4. között megrendezett Budapest Motor Kiállításon,
szervezetünk a motorrevü jóvoltából,
presztízs értékû megjelenéssel vehetett
részt a kiállítás teljes ideje alatt!
Ezúton is szeretnénk megköszönni a motorrevü
teljes csapatának a támogatást, a sok segítséget,
a vendéglátást
és a jó hangulatot mind az 5 nap alatt!
Minden motoros támogató barátunknak köszönjük
aki kilátogatott hozzánk és elmondta véleményét
és
kitöltötte kérdõívünket!
Több, mint 200 személyes beszélgetést és
kérdõív kitöltést végeztünk
az öt nap alatt, melyek kiértékelt
összegzését szélesebb terjedelemben és
elemezve szeretnénk közre adni.
Röviden annyit elmondhatunk, hogy autópálya kérdésben
a - korábban a motorrevü-ben, a Wild-ban, a
totalbike-on és honlapunkon meghirdetett - szavazásokkal
összhangban a helyszínen válaszolok 99%-a is úgy
vélekedett, hogy az olcsóbb autópálya-díj
hatására többet venné igénybe a sztrádákat,
már az idei szezonban. A
válaszadók 73%-a szerint, szükséges lehet
a bevezetés idõszakában egy hatékony baleset
megelõzési kampány.
Súlyadó kérdésben is egy irányba
mutattak a vélemények, mely szerint - súlyozott
átlag - a jelenleg hatályos
adóteher 60%-kal való mérséklése
lenne kívánatos!
Március 1-én - elfogadva meghívásunkat -
Szocs Lajos a GKM motoros ügyekért felelõs Fõosztályvezetõ
helyettese
kilátogatott a Budapest Motor Kiállításra,
ahol alkalmunk nyílt ismételten tárgyalóasztalhoz
ülni.
Hivatalos megerõsítést is kaptunk arról,
hogy a várhatóan március 15.-ig közzétenni
szándékozott és április 1.-
ével hatályba lépõ rendelet értelmében,
idén május 1. és szeptember 30. közötti
idõszakban elektronikus úton
vásárolható 4 napos matrica a motorosok részére
50%-al olcsóbb lesz a D1 kategóriához képest.
Köszönjük a kiállítás többi
részvevõjének, az importõröknek, a
kereskedõknek, hogy fogadtak- és
meghallgattak minket, hogy kitöltötték kérdõíveinket
és leültek velünk-, elmondták véleményüket
és
felajánlották segítségüket! Számunkra
ezek a találkozások és beszélgetések
nagyon fontosak voltak!
Hamarosan összegzést közlünk a helyszínen
készített felmérés eredményeirõl,
és idén várható akcióinkról
is!
Figyeld az oldalt, regisztrálj, hogy képben lehess velünk-rólunk!
SZÉLES UTAT!
RRACE MONO
Elnökség
2007.03.02
Újabb ütõs taggal bõvül a Harley Davidson
Január
végén mutatták be Amerikában a Sporster
család legújabb tagját az XL 1200N Nightster. Ahogy
a nevébõl is sejthetõ az új jövevény
a hot rod irányvonalat erõsíti majd a márkán
belül, melynek stílusjegyeit a már nagy sikert aratott
Street Bob és Night Rod Speciál is magán viseli.
Ennek megfelelõen alacsonyan épített, az alkatrészek
többsége fekete fényezést kapott, ezzel az
új Sportster lényegesen letisztultabb és fenyegetõbb
megjelenésû. Fekete a felni - króm küllõkkel
-, az elsõ villaszárak, a lámpabúra, a kormány,
a kezelõszervek, irányjelzõk, a légszûrõház
és a hátsó szíj-védõ.
Mûszakilag
az összes 2007-es fejlesztést megtalálhatjuk. Elektronikus
hengerenkénti befecskendezés (ESPFI), könnyített
kuplung-kar, módosított váltó, nagy teljesítményû
szénszálas hajtószíj és könnyebben
behúzható elsõ fékkar teszi sokkal kezelhetõbbé
a motort.
A erõt sugárzó Medium Grey színezetet kapott
1200 ccm-is Evolution blokk nagy teljesítményt biztosít
és könnyedén repíti a Nightstert. Külön
érdekesség, hogy nincs különálló
hátsó lámpa, mivel egybe van építve
a hátsó irányjelzõkkel, és az Amerikai
kivitelen gyárilag oldalra helyezték a rendszámot.
A Harley
Davidson vezetõi jó érzékkel ismerték
fel az ilyen izgalmas motorok iránti igényt. Az egyedi
kiegészítõk és jellemzõk sokaságával,
valamint az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetõen
a XL 1200N magasabb szintre emeli a Sportster családot.
A Nightster elõször az Amerikai piacon jelenik meg, az európai
változat jelenleg fejlesztés alatt áll, és
tervek szerint az év második felében, a 2008-as
modellév tagjaként érkezik meg.
-Smash-
2007.01.20.
Cruiser Monitor
Hitech õrülteknek
ajánlom figyelmébe ezt a megoldást. Technikát
már nem csak a Gold Wing méretû dobozos motorokba
lehet beépíteni.
A találkozókon fellépõ zenekarok szünetében
a megfáradt biker berakhat egy jó filmet, vagy megnézheti
az esti meccset. De menet közben is használható.
A hátsó keréknél elhelyezett esztétikus
minikamera visszapillantó tükör helyett közvetíti
a mögöttünk lévõ forgalmat. (Chopper City
USA)
2006.12.01.
Ideiglenes
fordalomból kivonás
Mostanában
gyakran kerül elõ, az ideiglenes fordalomból kivonás
kérdése. Sokan úgy gondolják, hogy ezzel
rengeteget spórolnak majd a télen. Kicsit utána
néztem a dolgoknak.
Az ügymenet igen egyszerûen kezdõdik. Elmegyünk
az okmányirodába és 1500 Ft. illeték ellenében
kivonják a forgalomból a gépet, még a rendszámot
sem kell leadni. Eddig jó lenne de aztán jön a hidegzuhany.
Motorkerékpár esetében két dolgon spórolhatunk.
Egyik az adó, a másik a biztosítás.
A gépjármû
adó mértéke:
- gyártási évében és az azt követõ
3 naptári évben 300 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követõ 4-7. naptári
évben 260 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követõ 8-11. naptári
évben 200 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követõ 12-15. naptári
évben 160 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követõ 16. naptári
évben és az azt követõ naptári években
120 Ft/kilowatt.
Az én
2003-as xvs1100 yamahám 46KW-os, éves adója 13800Ft.
Ha novembertõl márciusig kivonom 4600 Ft.-ot takarítok
meg. Ehhez jönne még a biztosításból
megmaradt pénz. De!!
Az okos
190/2004. (VI. 8.) Korm. rendelet szerint a forgalomból ideiglenesen
kivont motornál nem lehet szüneteltetni a kötelezõ
biztosítás fizetését. Minden másnál
lehet, kivéve a "Forgalmi engedélyre nem kötelezett
gépjármûvek, valamint a motorkerékpárok
" esetében.
Nem minõsíteném
a dolgot, a lényeg az, hogy a 3100Ft., amit az egésszel
nyernék nem biztos, hogy megéri a macerát.
-Smash-
2006.12.01.
Motoros
Pályamatrica?
AZ RRACE
MONO tárgyalásokat folytatott a GKM-el és az ÁAK-val,
mely eredményeként esély látszik egy a motorosok
számára létrehozandó autópályadíj-kategória
bevezetésére.
Korábban az RRACE MONO szervezésében 16 ezer motoros,
több, mint 12 ezer motorral demonstrált békésen
a Bp.-i Dózsa Gy. úton, többek között egy
új a motorosok számára kiírt autópályadíj-kategória
bevezetéséért. 30270 aláírást
gyûjtött a szervezet és petíciót nyûjtott
be a MEH-nek, kérve egyeztetõ tárgyalások
koordinálását az RRACE MONO és a GKM között.
A GKM képviselõje felkészülten, az ÁAK
vezérigazgatójával az oldalán fogadta az
RRACE MONO-t november végén tárgyaló asztalánál.
Gyors, hatékony és jóhangulatú, majd két
órás tárgyalás eredményeként
kiderült számunkra, hogy a 2007-es nyári szezonban,
kísérleti jelleggel bevezethetõ lehet egy 4 napos,
elektronikus úton vásárolható motoros "virtuális
matrica". Majd a kisérleti idõszak pozítív
mérlege esetén ez véglegesíthetõvé
vállhat.A GKM együttmûködést kínálva
az ÁAK-val és az RRACE MONO-val dolgozik a módosítási
tervezeteken a januári-februári idõszakban. Az
RRACE MONO mindent megtesz a motorosok felé történõ
kommunikáció, a bevezetést feltételezõ
kérdések társadalmi vitájának bonyolítása,
valamint a szükséges egyeztetések területén.
Kimagaslóan pozitív példának értékeljük
ezt az esetet, amikor egy társadalmi szervezet a lefolytatott
társadalmi viták után benyújtott konszenzusos
javaslatát, tárgyalásos úton sikerre tudja
vinni, a döntéshozók és érintettek
együttmûködésével. SZÉLES UTAT!
-RRACE MONO-
2006.11.04.
Légzsák
a motoron!
Gondolom
velem együtt sokan kétkedve fogadták az egy évvel
ezelõtt megjelent hírt, hogy a Honda mérnökei
légzsákot fejlesztettek ki motorra.
A tesztek és az elmúlt idõ alatt szerzett tapasztalatok
azonban úgy látszik a fejlesztõket igazolják.
Az elsõ légzsákkal szerelt Gold Wing-ek Amerikában
már az év eleje óta, Európában pedig
évvégétõl kaphatók, és úgy
tûnik mûködik a dolog. A rendszer mûködési
elve nagyjából az autókéhoz hasonló.
A teleszkópszárakra felszerelt négy darab törésszenzor
érzékeli a gyorsulás változását,
és a vezérlõelektronika összehasonlítást
végez a normális mûködésnél tapasztalt
adatokkal. Az ütközés bekövetkeztekor mûködésbe
lép a nyitószerkezet és nitrogéngázzal
tölti fel a motoros elé épített légzsákot.
Az ütközés pillanatától csak hat századmásodpercre
van szükség a légzsák kinyílásáig.
A légzsák mérete és speciális formája
is hozzájárul ahhoz, hogy hatékonyan bírja
elnyelni az ütközési energiát, ezzel jelentõsen
csökkentve a motoros sérülését. A rögzítés
módja és a leeresztési technológia segít
abban, hogy amennyire lehetséges kontrollálható
marad a motor.
-Smash-
2006.10.18.
Csak keményen!
A múltkor
olvastam egy érdekes cikket, amiben arról számoltak
be, hogy a japán kutatók felmérést végeztek
arról, hogy miként hat a motorozás a férfiasságra.
Az Oszakai kutatók állítása szerint a motorosok
sokkal nagyobb létszámban küzdenek merevedési
problémákkal. A megvizsgált pilóták
69%-ának voltak ilyen panaszai egy adott korosztályban,
míg a kontrolcsoport tagjainak csak 35%-ának. A problémát
az állandó vibráció és nyomás
okozza, amitõl nem kapnak elég vért a genitáliák.
Nem tudom mennyi valóságalapja lehet az írásnak,
magamon egyelõre nem tapasztaltam semmilyen tünetet.
Mivel a téma igen csak életbevágó, ezúton
keresnék olyan vállalkozó kedvû hölgyeket,
akik elvégeznének rajtam egy alapos ilyen irányú
vizsgálatot. Jelentkezni e-mail-ben lehet.
-Smash-
2006.09.14.
Motoros
demonstráció és aláírásgyûjtés
a teljesítményadó ellen
Az Rrace-Moto Motoros
Nonprofit Érdekvédelmi Szervezet motoros felvonulással
egybekötött tüntetést szervezett 2006. szeptember
9-én a Városligetben. A demonstráción a
különféle típusú és márkájú
"gépeket" felvonultató motorosok az ellen tiltakoztak,
hogy az elkészített törvénytervezet szerint
a súlyadót 2007. január 1-jétõl felváltó
teljesítményadó a motorokat megkülönböztetõen
hátrányosan érinti. A törvénytervezet
szerint az eddigi tömegalapú számítást
a teljesítményre alapozott adózás váltaná
fel, az alábbi táblázat szerinti tervezett adókkal:
Az új gépjármûadó mértéke
0-3 év: 300 Ft/kW
4-7év: 260 Ft/kW
8-11év: 200 Ft/kW
12-15 év: 160 Ft/kW
16- 120 év: Ft/kW
Az eddigi 100 kilogrammonkénti
1200 Ft-os súlyadó alapján kifizetett pár
ezer forintos adó helyett sok motoros számíthat
akár 40 ezer forintos teljesítményadóra,
ezzel átlagosan hétszer, de akár tízszer
többel is nõhetnek a motorosok terhei. A motorosok az indokolatlanul
magas összeget aránytalannak tartják, annál
is inkább, mivel õk az év nagyobbik részében
az idõjárási viszonyok miatt nem használják
motorjaikat. Továbbá a teher- és személyautók
arányaiban jobban igénybe veszik az utakat, mint a motorkerékpárok.
A tervezet alapján azok járnak a legrosszabbul, akik könnyû,
nagy teljesítményû motort üzemeltetnek. Közvetetten
a piac is átrendezõdhet azáltal, hogy a kisebb
teljesítményû gépek kereslete megnõhet.
A rendõrség által biztosított demonstráción
résztvevõ több mint 12 ezer motor és 16 ezer
motoros aláírásával, illetve demonstrációjával
jelezte a kormány felé, hogy a Magyarországon forgalomban
lévõ motorok mennyisége megkívánja
és megérdemli, hogy valamilyen módon megkülönböztessék
õket a közlekedés többi résztvevõjétõl.
Ráadásul a motor, mint közlekedési eszköz
Európa számos országában - a kerékpárral
együtt - fontos közlekedési alternatívát
képvisel. A motorosok - a kerékpárosokkal karöltve
- nagyban hozzájárulnak a városi csúcsforgalom
csökkentéséhez, továbbá az újgenerációs
motorok már megfelelnek a legszigorúbb európai
uniós környezetvédelmi elõírásoknak
is.
A motorosok - melyek között volt idõs és fiatal
motoros, kis- és nagyteljesítményû, nosztalgia
és új motor tulajdonos is - este 7-kor kezdtek gyülekezni
és este 9-10 órakor fegyelmezetten elvonultak a térrõl,
annak reményében, hogy a kormány tervezete - a
demonstráció hatására - mégsem kerül
megszavazásra.
A motorosok fegyelmezetten, békésen és politikától
mentesen tiltakoztak az õket hátrányosan érintõ
törvénytervezet ellen, ezzel is példát mutatva
a társadalomnak összetartásból és fegyelembõl.
A motoros társadalom egysége példa értékû
a közlekedés többi részvevõje számára
is.
Az aláírások
átadása a Miniszterelnöki Hivatalnak
Az Rrace
Mono Motoros Egyesület 2006. szeptember 28-án adta át
a Miniszterelnöki Hivatal képviselõjének az
egyesület által készített petíciót,
csatolva hozzá az összegyûjtött, több dossziét
betöltõ, több mint 30 ezer aláírást.
A petícióban az egyesület a motorokat megkülönböztetõen
hátrányosan érintõ teljesítményadó
ellen tiltakozik, és kéri, hogy méltányosabb
módon alkossák újra a törvényt, illetve
a szervezet javaslatot tesz a motoros autópálya-díjkategória
létrehozására is.
Az egyesület párbeszéd kialakítását
kezdeményezte a kormányzattal, melynek eredménye
egy egyeztetõ tárgyalás, vagy tárgyalássorozat
lehet, és amely a motorosok érdekeit közvetlen módon
szolgálhatná.
A Rrace Mono folytatva megkezdett tevékenységét
aktív részvételre szólítja fel a
motorosokat. A közeljövõben tervezi elindítani
akcióját, melynek keretében minden érdeklõdõ
motorosnak - egy, az egyesület honlapjáról letölthetõ
formanyomtatvány segítségével - lehetõsége
nyílna arra, hogy saját kerületében, illetve
településén, a kerület, illetve a település
vezetésének is feltegye a legégetõbb kérdéseket.
-Rrace Mono-
2006.09.14.
Magyar
siker a Stund Európa Bajnokságon!
Véget
ért az európai sreetfighterek legnagyobb idei háromfordulós
bajnoksága. Az utolsó megmérettetés Finországban
zajlott, ahol Angyal "szemöldök" Zoltán második
helyet ért el. Az egész évben kimagaslóan
teljesítõ versenyzõ, a Hollandiai harmadik és
a Magyarországi második helyezése után összesítésben
Christian Pfeiffer mögött ezüstérmes lett. Ezzel
az eredménnyel magamögé utasította többek
között a tavalyi EB gyõztest is.
Gratulálunk!
-Smash-
2006.09.14.
HD bekeményít!
A Harley
- Davidson haladva a kor szellemével kifejlesztette a Twin Cam
erõforrások modernebb és erõsebb változatát.
2007-tõl minden Touring, Dyna és Softail modellbe ezek
az új 96 köbinch-es, 1584ccm-es blokkok kerülnek. A
lökettérfogat növelése azért is szükséges
volt mert a szigorú Euro3-as szabályok betartása
teljesítménycsökkenést eredményezett
volna. Az új fejlesztésnek köszönhetõen
azonban 10-15%-kal nõtt a forgatónyomaték. Az izmosításon
túl rengeteg újítást is végeztek,
amivel sokkal korszerûbbek, megbízhatóbbak lettek.
Módosították a kenési rendszert, a primer
lánc automatikus feszítést kapott, új fejlesztés
az indítómotor, a szekunder hajtás erõsebb
de keskenyebb fogasszíjat kapott több helyet adva a kerékszélesítésnek,
a felhasznált alkatrészek tömege- köszönhetõen
a technikai fejlõdésnek- 10%-kal csökkent. Jelentõs
elõrelépés még, hogy a Dyna modelleken tavaly
bemutatott hatfokozatú váltó továbbfejlesztett
változatát kapják a vasak, ezáltal sokkal
kisebb fordulaton pörögnek majd.
De nem csak a motor erõsödött meg. A HD-nál
minden évben tapasztalható apróbb változtatások
most is megtörténtek. Egyes típusok hátsó
gumija vastagodott, ülésmagassága csökkent,
új színek jelentek meg, nyomulnak a Screamin Eagle variációk,
nem is beszélve a számomra sokszor követhetetlen
betûjelû változatokról, melyek kisebb-nagyobb
mértékben térnek el az alaptól. Egy biztos,
a tradíció megõrzése mellett ismét
nagy elõrelépés történt. Egy aggodalmam
van csak. Vajon meg tudták õrizni a legendás HD
hangot? Jövõre megtudjuk.
-Smash-
2006.05.26.
Megnyilt a moto'Rock
Május 26.-án
a moto'Rock Pub, Restaurant és Biker's shop zártkörű megnyitóján vettünk
részt. Az igényesen kialakított, több mint 500 négyzetméteres komplexum
Budakalászon található. Hatalmas parkolóval, hangulatos kerthelységgel,
remek konyhával, színes programokkal várnak mindenkit. A területen még
egy motoros bolt is helyet kapott, ahol használt kiegészítők bizományos
értékesítését is vállalják. A hajnalig tartó rendezvényt a finom bográcsgulyás,
a coctailbár és az élőzene mellett triál bemutató is színesítette.
-Smash-
2006.04.30.
ITT A 10.
A Devils
MC. motoros vállalkozói kör egy újabb sikeres produkcióját élvezhettük
a hétvégén. Vasárnap rendezték meg a motor show-t a Pecsa-ban. Szerencsére
csapatunk már annyi tagot számlál, hogy amíg a társaság egyik fele a
Szalajka völgybe motorozott akadt, aki kiment a kiállítás/versenyre
is. A remek időpontválasztás miatt a hungexpon rendezet Luxus Autó kiállításról
sok motoros átsétálhatott az eseményre. Rengeteg résztvevő volt idén
is, szinte minden magára valamit is adó műhely kötelezőnek érzi a jelenlétet.
Mintegy 50 nagyon szép és drága építésben gyönyörködhetett a látogató.
Az ujjgyakorlatnak számító HD átalakítások mellett nagyszámban jelentek
meg a japán alapú kreációk is. Különösen jó volt látni azt a néhány
vasat, ami még közúton is használható lehet, bár ezeket a közönség nem
annyira értékelte. A rendezvény végén különböző kategóriákban díjátadásra
került sor, majd a bluzkámpáni-a jött amiről itt most nem tennék részletes
említést. A Devils MC a Börze és a Motoros Találkozó mellett ezt a rendezvényt
is sikeresen szervezi, ezzel befogva a magyarországi motoros társadalom
egészét akik ott vannak.
-Smash-
Hurrá
vettem egy YAMAHÁT.
Hát elérkezett
az idő. Majdnem húsz éves motoros pihenő után elérkezettnek láttam az
időt hogy újra motorra üljek. Gyerek felnőtt,(majdnem), ház is kész,
(majdnem), most már én is legyek egy kicsit boldog. Hirdetések böngészése,
motorok összehasonlítása. Teljesítmény, kinézet. Hát sokat változtak
a motorok húsz év alatt. Mivelhogy csak chopper jöhetett szóba, a Yamaha
Drag Star nyerte meg a tetszésemet legjobban. Milyen legyen? 650 vagy
1100? Maradjunk a 650-nél, mégiscsak kihagytam pár évet, nem árt az
óvatosság.
Hoppá! Itt van egy 650 Drag Star, 2001-es, ez pont három éves, magyarországi
eladás, második tulajtól, alig van benne 18000 km, az ára is elég jó.
(2004 őszét írtunk) Kipróbáltam. a motor tipp-topp, megvettem. Azon
a héten mentem vele kb. 200 km.-t, majd az első hétvégén gurulok át
az Erzsébet hídon, hatalmas karistolás, nagy lassulás motor megáll.
Na ez mi? Tanakodás, barátok hívása, senki nem tud semmit, mennyünk
tovább. Ötszáz méter, karistolás, lassulás motor megáll. Ijedség meg
belém. Szervizkönyv szerint az utolsó szerviz a híres motorversenyző
márkakereskedésében volt elvégezve,(Yamaha Harmati /Smash/) így hát
oda vittem utánfutón. Három nap múlva jött a diagnózis, motor beállt.
Egy YAMAHÁN!? -Mennyibe fog ez kerülni? -Kiszámoljuk, kb. 620000 Ft.
-Mi kerül ennyibe? -Drága az alkatrész, utángyártott nem létezik. Csak
a hengerfej 320000 Ft. -Jó, de a Yamaha gyári garancia tíz napja járt
le, semmi szavatosság vagy ilyesmi? -Á lejárt. -AHA. Kis kedvezmény
az alkatrészárakból? -Á, mi sem kapunk Budaörstől (Yamaha Hungaria /Smash/)
Jó, gondoltam segítek magamon, hátha kicsit olcsóbban megúszom. Irány
Budaörs, majd személyesen. Alkatrészlista bemutat, árlista kimutat,
ugyan az a végeredmény. Könyörgés, egy kis kedvezményt lehetne-e hiszen
jó sok pénzt itt hagyok? Lehet. 15%-ot. Jó? Jó, az majdnem 100000 Ft.
Köszönöm. Rohanás vissza műhelybe, én hülye, újságolom, van kedvezményem,
sikerült kibumliznom. Jó akkor vidd oda csináltatni. Durr, hidegzuhany.
Akkor jöttem rá, hogy, hülyének néznek. Még hogy nekik nincs kedvezmény.
Van csak nem ad belőle semmit. Gondoltam zsákban csak nem viszem át
a motort, felét úgyis itt hagynám imitt amott, akkor a javításra tudsz
adni egy év garanciát? Tudod most már lassan november, télen én nem
motorozok, majd csak nyáron derül ki, hogy jó e. Igen, egy év garancia.
Jó, másnap vissza, OK, kezdjünk neki. Jó, de a garancia csak fél év!
Miért is? Csak. Na ekkor kellet volna összecsomagolni a motort és elhozni.
De nem tettem. Mert a szerelő srácok kompetensnek néztek ki, gondoltam
ők legalább jól megcsinálják. Hát meg is csinálták. Hazahoztam november
végén, betettem a garázsba, gondoltam majd nézegetem tavaszig. Addig
nézegettem míg elkezdett csöpögni az olaj, csak úgy magától, állás közben.
Telefon műhelybe, hát mi lehet? -Hozd be, megnézzük. -November van,
esik a hó!???. Jó, motor vissza, Diagnózis, egy kis szimering elment,
ki kell cserélni, itt kell hagyni. És én ??? Gyalog haza. -Mikor lesz
kész? -Ha kapunk alkatrészt Budaörstől. -Az mikor lesz? -Nem tudjuk,
össze-vissza küldenek, mikor hogy. Ha megjön, szólunk. -Kösz! Három
nap múlva megjött. Na ebben az évben több bajom már nem volt vele, hiszen
nem is használtam. Tavasz, nyár. Egy, két apró olajfolyástól és szivárgástól
eltekintve, amit szintén nem volt egyszerű megcsináltatni, lásd Budaörsi
alkatrészellátás. Nagyjából zökkenőmentesen végigmotoroztam a nyarat.
Közben ráakadtam a neten egy motoros társaságra, (akiknek az oldalára
most te is ráakadtál). Ők nem egy klub, csak minden héten együtt gurulnak
valahová "társaságban jobb" jelszóval. Hát csoportban tényleg sokkal
jobb gurulni. Ősz. Október utolsó hetei, megint folyik alul az olaj.
Kedd, gyorsan be ugyanabba a szervizbe. Hétvégére csak kész lesz, kihasználjuk
az utolsó napos időt. -Hagyd itt megnézzük, lehet hogy délutánra kész.
Hát nem. Nem a srácokon múlt, de alkatrész kell. Sebességváltókar üresjárati
érzékelője megadta magát. Nem nagy dolog hatezer forintos alkatrész,
és még kicsi is. De nincs raktáron. Szólunk, ha megjött. Budaörsről
kell rendelni. Rosszat sejtettem, sajnos azt jól. Egy hét múlva meg
is jött, utolsó napos hétvége ugrott. Itt tartunk most. A motor úgy
egyben van, meg nagyon szép is, de ott a gondolat, mikor jön a legközelebbi
probléma megint. Motort otthagyni, alkatrészre várni, oda út, vissza
út. Könyörögni, ki hoz haza, ki visz vissza. Hát nem kívánom senkinek.
Mi ebből a tanulság? Nem szabad venni csak új motort. De ha már használtat
vettél, válassz szakszervizt a közeledbe.
Na, jó YAMAHÁZÁST.
Mike.
Hát igen,
kissé elszomorító a helyzet szervizek terén. Általánosan elmondható,
hogy a márkaszervizekben alulképzettek a szerelők, az alkatrészek
utánpótlása nehézkes, szerelési-, alkatrész árak az egekig szöknek,
senki semmire nem vállal garanciát és még hülyének is néznek. Itt
említhetném azt a szerelőt aki rossz helyre szerelte fel a lámpasildet
és az körbe-körbe forgott a lámpa körül, vagy hogy egy kardán szimering
csere egy hónapig tartott kétszeri szétszedés után, vagy hogy időszakos
szerviznél sportmotor olajat töltöttek a cruiserembe, vagy hogy a
kiégett 546 ft.-os égő helyett meg akartak vetetni velem egy komplett
pótlámpa készletet 45 ezerért, mondván egybe lehet csak cserélni az
égőt a lámpával…stb.
Ezek miatt is tartom jó dolognak egy nagyobb társaság összehozását,
egyrészt a tapasztalatokat meg lehet osztani, másrészt egységben az
erő elvtársak, talán így jobban érvényesíthetjük az érdekeinket.
Smash
Félszem
Történ egy szép szombati napon (aki ott
volt tudja), hogy egy laza motorozás közben elém került egy fazon sportmotorral.
Ez még nem lenne baj, hiszen van ilyen néha, de ez egy 3-dik típusú
találkozás lett, ugyanis a motor hátsó kereke felcsapott egy kavicsot,
mondhatni kő keményen. A kavics pedig majdnem ütött egy lyukat a szememen,
csak a szemüveg mentett meg attól, hogy az egri csillagok felújított
változatában én legyek a félszemű török. Ezután kibővíteném a mondást:
" Az élethez szerencse kell meg egy jó napszemüveg. "
Smash
Lendítsd a lábad
Mostanában sokat olvastam arról, hogyan
üdvözöljék egymást a motorosok, ha az úton találkoznak. Többen elemezték
– ki komolyan, ki viccesen – a karlendítések különböző fajtáit. Persze
mind arra vonatkozott, ha szembe jön velünk hasonszőrű társunk. Ezzel
nekem még sosem volt gondom. Ellenben mi van akkor, ha valaki elhúz
mellettem, vagy éppen fordítva, én robogok el valaki mellett. Ez már
fogósabb kérdés. Megvallom nekem problémát jelent. Ha balkézzel intek,
nem látszik, ha jobbal, el kell engednem a gázt, és így kiesek a ritmusból,
ha nem intek, nem vagyok valami udvarias.
Nos barátaim, megvan a megoldás. Idén Horvátországból
hazafelé tartva elhúzott mellettünk két finn motoros. Amikor az első
előzés közben felemelte jobb lábát, még nem gondoltam semmire, maximum
arra, hogy elgémberedett, de amikor a második is megismételte a mozdulatot,
már leesett a tantusz. Ez bizony köszöntés. Nyelvrokonaink fifikásan
megoldották kérdésemet.
Végeztem némi közvélemény kutatást, és
arra jutottam, hogy ismeretségi körömben ez a módszer bizony nem terjedt
el. Kivéve persze Smash, aki állította, hogy ez működik és széles körben
ismert. Meg kell mondjam gyanítom, hogy csak a láblendítés bevezetésének
dicsőségét szeretné stikában elorozni.
Nos, ha Fenyő Miki a nyolcvanas években
be tudta hozni a break-et, amiért széles körben tiszteljük , így 2005
táján talán én is tehetek annyit, hogy elterjesztem a láblendítést,
mint köszöntést. Én már alkalmazom is. És Ti? Segítsetek, hogy nevem
úgy maradjon fenn a motoros körökben hazánkban, mint a bátor újító,
aki nem félt meggyőzni mindenkit, hogy előzéskor lengesse meg jobb lábát,
így üdvözölve társát. (Hoppá ez még rímelt is )
T-Boy
Először, kérem írjanak
azok akik szerint ezt már alkalmazzák nálunk is!!
Másodszor, ha nem, akkor nevezzük T-BINTÉSNEK
!
Harmadszor, mivel a köszöngetés összes formája
megoldódni látszik már csak egy probléma van. Hogyan köszönsz vissza
annak, aki elhúz melletted ?? Hiszen nem nézheti a tükröt szegény
addig, míg veszed a bátorságot és elengeded kormányt, hogy integess.
A jó megoldás szerintem az, hogy akit megelőznek rúgkapáljon a BAL
lábával, az igazán menők meg össze is érinthetik a bakancsot. Így
aztán kimerült az etikett.
Végül, ezt meg nevezzük SMASH-i PACSINAK.:)
Smash
Citadella 2005.
Tavaly voltunk egyszer a szombati citadellafelvonulásanarchián.
Mivel az volt az első menetünk már 14:00-ra kimentünk és ott ültünk
3 órát, mert ötkor indul a menet. A rendőrök mindenkit igazoltattak,
szervezetlen volt az egész. Nem nagyon keltette a motorosok jó hírét.
Idén hívtak, nem nagyon tetszet az ötlet az említett dolgok miatt, de
mivel rég nem látott ismerősök invitáltak kimentem. Kellemesen csalódtam!
A rendőri segítség által rendezetten mentünk át a városon erzsihíd -
petőfisándorucca (tömeges nézősereg örömére) – lánchíd - alagút (azt
a hangzavart) - atilaút - mokkatér – körút (bamba mamutozók) – margithíd
(megállt még a villamos is) – váciút – árpádhíd – szentendreiút. Ebben
a formában már igazi örömvonulás az egész. Most már csak a végét kéne
kitalálni, mert mindenki állt a benzinkút környékén és nem tudták mi
legyen. Én kimentem a szigeti motorosok rendezvényére Tökölre, de erről
majd máskor.
Smash
A Francia kapcsolat!
Szevasz Smash!
Csináltam a Franciaországi Peugeot múzeumban egy pár képet
régi de nagyon jó kis old motorkról.>>üdv:Denman
KÍNAI TUDÓSÍTÓNK JELENTI !
A tavasz közeledtéig néhány érdekesség. Csatolok
2 képet a kínai motoripar legújabb 250 ccm-es chopperéről. Megjegyzem
fogyasztói ára itt úgy 300 ezer ft. körül van! Volt ebben a boltban
korábban egy brutális II. VHs oldalkocsis BMW koppintás ugyanennyiért,
de azt mire visszaértem a fényképező-telefonnal már vki megvette. Ez
utóbbi darab a gyárból rendelhető, de remélem lesz még itt belőle mutatóba,
hogy azt is lefényképezhessem.
Küldök 2 képet Kína Sanghajban kevésbé kézenfekvő, szép történelmi arcáról.
A képek Sanghajtól kb. 40 km-re levő, kimondhatatlan nevű kisváros ősrégi
magjában készültek.
Rohamléptekkel közeledő tavaszt kívánva,
Üdvözlettel:
Feri
2005.02.07.
2005.03.19.
2004.12.
A BRANCH SHOES történet.
Régóta szerettem volna egy félmagas szárú
fekete cipőt venni, de valahogy egyik sem tetszett, amit néha-néha láttam,
amikor nagyritkán rávettem magam a vásárlásra. Mígnem egyszer sétálok
az oktogon felé a körúton és meglátok egy kissé weskó fazonút a BRANCH
SHOES boltban. Be is mentem rögtön és természetesen nem volt a méretemben.
Az eladó hölgy nagyon készségesen felhívogatta a többi boltot és talált
egyet a Camponában lévő BRANCH SHOES boltban, félre is rakatta
nekem. Délután mentem a cipőért tökéletes volt az ára viszont nem annyira
28000 Ft., egyszer élünk alapon megvettem. Másnap a vadi új cipőben
lementem bulizni egy kicsit, na nem volt valami nagy fergeteg parti,
csak szerényen mulattunk. Hajnalban mikor hazaértem nézem a csukát,
hát az egyik talpa kezdett kettéválni. Kicsit elkapott a harctéri idegesség,
gondolhatjátok. Kis alvás után meglehetős másnaposan visszahajtottam
a BRANCH SHOES boltba, mondom, lenne egy csere, mert egy nap
alatt nem így kéne viselkedjen egy 28000-es cipő meg a márkanév meg
minden. Hát szépen meghallgattak és felvettek egy jegyzőkövet is, majd
felvilágosítottak, hogy ez náluk nem így megy, hanem beküldik a fogyasztóvédelemnek
vizsgálatra kb. 1-3 hét, aztán meglátják mit mondanak . Nem volt mit
tenni vártam várakoztam, 1 hét felhívom semmi, 2 hét felhívom semmi,
3. Hét elején felhívom, na mehetek a cipőért. Közben azért kiderült
a méret elfogyott, amíg vártam, így a csere kizárt. Bemegyek a BRANCH
SHOES boltba hát nagy büszkén visszaadják a cipőt, megjavítva. Lenyeltem
a békát, gondoltam tanulópénz meg hasonlók, amúgy meg 2 hétig a cipész
rugdoshatta a műhelyében amilyen állapotban vissza kaptam. Jött a következő
alkalom, semmi komoly csak egy sima járkálok ide-oda típusú, ahogy ez
a cipőkkel már csak megesik itt a nagyvárosban. Hát, amikor hazaértem
és levettem, belül a talprészen kezdett feljönni a bélés.
És ha még nem tudnátok, hogy hova menjetek
cipőt vásárolni, bármelyik BRANCH SHOES boltba, van belőle néhány,
még.
Smash
UI.: 2005.11.20.>> hosszas mérgelődés
után most "potom" 5500 ft.-ért talpaltattam meg.
2004.05-2004.11.
FOKT-ad?
Csináltattam egy nyeregtatyót a fokt-nál. Road King
típusú lenne a drága. De még milyen, 95000 belső pleximerevítéssel.
Gondoltam régóta nyomják a fiuk, biztos kenik-vágják a témát. Bemegyek,
két kedves de igen álmos eladó fogad. 15 perc egyezkedés után neki is
álltak megírni a megrendelő cetlit, "bár kicsit másmilyen lesz, mint
a képen"- mondták-"de így praktikusabb". Az ígért időpontra nem lett
kész ugye ezt nem is említem, mikor eluntam a várakozást (bár azt ígérték
felhívnak), bementem és jéé, pont készen van. Formailag nem rossz a
dolog de, elől-hátul eláll a fedőbőr, a rögzítő szíjacska két hét alatt
leszakadt (ingyen visszarakták három nap alatt), a záró szíj anyaga
gagyi vékony. Esőben még nem teszteltem de ránézésre igencsak aggódom.
Az egész összhatása olyan mintha egy dilettáns próbálta volna koppintani
otthon.
Hát azt hittem itt vége a történetnek,
de nem így lett. Egész évben viszonylag jól használható volt a táska.
A kinézete ellenére nem ázott be, magam sem értem. Aztán elmentünk egy
szlovák találkozóra, amire visszaértünk kettészakadt az egyik szíja,
így nem rögzíthető a teteje. A következő szezon előtt irány egy rendes
bőrdíszműves, akivel mind a négy rögzítő szíjat lecseréltethetem, hála
a remek munkának és anyagminőségnek.
Smash
Vigyázz, új TRAFFIPAX !!
|